/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mærkeligt tomgangsproblem.
Fra : Studen


Dato : 05-10-05 19:14

Øv - så er der knas i maskineriet, og jeg kan simpelthen ikke lure den her.
I morges da jeg skulle på arbejde, skulle der tales med meget store ord før
katanaen sprang i gang. Det lykkedes mig at humpe på arbejde, på en mc der
kun ville køre, hvis den fik GAS og masser af det. Tomgang kunne der ikke
være tale om, så ved lyskrydsene fik den masser at leve af, bare for ikke at
gå ud. Den døde desuden et par gange, og jeg fik kun liv i den med nød og
næppe

I en pause fra arbejdet, prøvede jeg at starte igen. Det gik fint, og den
lød nu sund og rask (ca.2 timer efter morgenturen). Da jeg skulle hjem -
startede den umiddelbat også fint, men igen blev det en tur med masser af
mellemgas, og en føelse af kun at køre på 3 cylindre (tror det føles sådan).
Et af mine forrør syntes lidt mindre varmt end de andre, men gnist er der
masser af.... ? Det var igen umuligt at lade den køre i tomgang, da jeg
nåede hjem.

Nu har jeg lige prøvet at tænde igen, og den starter som en mis, og holder
tomgang uden problemer. Hvad i alverden foregår der?
Jeg skulle jo gerne på arbejde i morgen, så hjælp modtages med kyshånd :)

På forhånd tak

PS. det skal siges, at jeg lige for nyeligt er skiftet fra oktan 95 til 92 -
kan det have noget at sige?
--
Mvh
Studen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699



 
 
Arne Lorenzen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 05-10-05 19:28

"Studen" <studenREM@gmail.com> skrev i
news:434417d6$0$87623$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

--

> Nu har jeg lige prøvet at tænde igen, og den starter som en mis, og
> holder tomgang uden problemer. Hvad i alverden foregår der?
> Jeg skulle jo gerne på arbejde i morgen, så hjælp modtages med kyshånd

--

Kondens i tanken, vand i karbserne?
Ingen hul, for lidt hul til at udligne vaccum i tank?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Ukendt (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-10-05 20:35


Studen skrev i meddelelsen
<434417d6$0$87623$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>Øv - så er der knas i maskineriet, og jeg kan simpelthen ikke lure den her.


Der var faktisk rim på taget af Cemtec i morges, det ér den tid på året hvor
alt sejler i kondensvand, karburatorer fryser, og luftkølede motorer kæmper
for at holde varmen. Dræn svømmerhuse og tank for vand, sprit i benzinen, og
giv evt. motoren en lidt federe tomgangsblanding på
tomgangsblandingskruerne.

Og dækkene er kolde, husk det !

mvh
Orla



Jon & Ann-Rikka (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Jon & Ann-Rikka


Dato : 05-10-05 21:36


", det ér den tid på året hvor
> alt sejler i kondensvand, karburatorer fryser, og luftkølede motorer
kæmper
> for at holde varmen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg har
aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..


--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
MZ 6,0




Steen Gruby (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-10-05 21:46

On Wed, 5 Oct 2005 22:35:49 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<jonlarsen@stofanet.dk> wrote:

Hej Jon.
>
>Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg har
>aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..

Der skal såmænd ikke så meget til.
Du behøver ikke have vand i tanken for at dine karburatorer får
tilisningsproblemer.
En god høj luftfugtighed, evt. tåge, og en lufttemperatur på +6-8
grader, så er den der.
lufthastigheden i karburatoren er høj med nedkøling til følge, hvilket
får fugten i luften til at sætte sig som iskrystaller i
venturyforsnævringen.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-10-05 21:49


Jon & Ann-Rikka skrev i meddelelsen
<43443776$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg
har
>aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..


"fie" har aldrig brokket sig, men der er også termostatstyret
kølevandsbaseret opvarmning af karburatorerne.

mvh
Orla



Tommy Hansen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Hansen


Dato : 05-10-05 22:26


"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> skrev
>
> Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg
> har
> aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..
>
>
Jeg har i 16 år med vinterkørsel og 7 cykler heller aldrig haft problemer.
For mig
lyder det som en skrøne fra 60érne

Vh
Tommy



Preben Riis Sørensen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 05-10-05 22:59


"Tommy Hansen" <tommyhhxxx@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:434444ce$0$49011$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> skrev
> >
> > Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg
> > har
> > aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..
> >
> >
> Jeg har i 16 år med vinterkørsel og 7 cykler heller aldrig haft problemer.
> For mig
> lyder det som en skrøne fra 60érne

Det kommer nok an på hvor cyklen står. Og sikkert mange andre ting, men at
det ikke skulle forekomme mere, tror jeg ikke på.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Rasmus og Ditte (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus og Ditte


Dato : 06-10-05 11:10

> Jeg har i 16 år med vinterkørsel og 7 cykler heller aldrig haft
problemer.
> For mig
> lyder det som en skrøne fra 60érne
>

Det kommer helt an på hvilken cykel og hvilke forhold du kører under.
Jeg har heller ikke tidligere haft problemer,men med zx9eren skal den have
sprit ligeså snart det bliver under 10 grader.
Det er pga ram air indsugningen,som åbentbart er udformet så den køler
luften lidt ekstra.
Når så det når under ca 3 grader er der ingen problemer igen,for da er
luften så kold at der ikke er fugt i den mere.
Mvh
Rasmus ZX9R-C



Torben Scheel (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-10-05 07:39

Jon & Ann-Rikka wrote:
> ", det ér den tid på året hvor
>
>>alt sejler i kondensvand, karburatorer fryser, og luftkølede motorer
>
> kæmper
>
>>for at holde varmen.
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg har
> aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..
>
Samme oplevelse her - FJ1100 (heller ingen mindeværdige problemer på MZ
150, CB400F, VF750S, GSX1100F)

--
vh
Torben

Armand (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-05 19:30

Jon & Ann-Rikka wrote:
> ", det ér den tid på året hvor
>
>>alt sejler i kondensvand, karburatorer fryser, og luftkølede motorer
>
> kæmper
>
>>for at holde varmen.
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ??? Jeg har
> aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på karburatorerne..

- - - Og aldrig brugt reservetanken????

--
Armand.

Studen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 05-10-05 22:25

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43442b28$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der var faktisk rim på taget af Cemtec i morges, det ér den tid på året
> hvor
> alt sejler i kondensvand, karburatorer fryser, og luftkølede motorer
> kæmper
> for at holde varmen. Dræn svømmerhuse og tank for vand, sprit i benzinen,
> og
> giv evt. motoren en lidt federe tomgangsblanding på
> tomgangsblandingskruerne.

Der er straks indkøbt noget karburator-sprit. Hvilke mængder, og hvornår kan
anbefales? Der står næsten én hel liter til en tankfuld (20-25L). Er det
ikke lige voldsomt nok, eller skal den bare ha' med flasken?


--
Mvh
Studen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699



Kenneth Østrup (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 06-10-05 09:33

Studen wrote:
> Der er straks indkøbt noget karburator-sprit. Hvilke mængder, og hvornår kan
> anbefales? Der står næsten én hel liter til en tankfuld (20-25L). Er det
> ikke lige voldsomt nok, eller skal den bare ha' med flasken?
>
>

Jeg mener det er 1 liter sprit til 30 liter benzin, men du kan roligt
hælde ½ liter i tanken


--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Studen (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 06-10-05 17:08


"Studen" <studenREM@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:434444bd$0$87627$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
> message news:43442b28$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Der var faktisk rim på taget af Cemtec i morges, det ér den tid på året
>> hvor
>> alt sejler i kondensvand, karburatorer fryser, og luftkølede motorer
>> kæmper
>> for at holde varmen. Dræn svømmerhuse og tank for vand, sprit i benzinen,
>> og
>> giv evt. motoren en lidt federe tomgangsblanding på
>> tomgangsblandingskruerne.
>
> Der er straks indkøbt noget karburator-sprit. Hvilke mængder, og hvornår
> kan anbefales? Der står næsten én hel liter til en tankfuld (20-25L). Er
> det ikke lige voldsomt nok, eller skal den bare ha' med flasken?

En ½ liter karburatorsprit klarede ærterne..... Mange tak for hjælpen.

Og så lige et tillægsspørgsmål: I skriver "dræn svømmehuse" - det kan da
ikke lade sig gøre med karburaterne monteret, vel? Sidst jeg gjorde det, var
de i hvert fald afmonterede, og det er desværre lidt af et arbejde
katanaen...

Mvh
Studen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699



Ukendt (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-05 18:23


Studen skrev i meddelelsen
<43454bf2$0$87530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Og så lige et tillægsspørgsmål: I skriver "dræn svømmehuse" - det kan da
>ikke lade sig gøre med karburaterne monteret, vel?

Arhh, mon ikke at der som vanligt findes en drænskrue i bunden af hvert
svømmerhus, alternativt en sekskantet gevindprop underop....

mvh
Orla



Studen (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 07-10-05 19:25


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:434563e0$0$9161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Arhh, mon ikke at der som vanligt findes en drænskrue i bunden af hvert
> svømmerhus, alternativt en sekskantet gevindprop underop....


Du har ret som sædvanligt. Desværre konstarede jeg sidste år, at disse
skruer sidder uhjælpeligt fast :(

Tak for hjælpen

Studen



Armand (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-05 22:29

Studen wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:434563e0$0$9161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>>Arhh, mon ikke at der som vanligt findes en drænskrue i bunden af hvert
>>svømmerhus, alternativt en sekskantet gevindprop underop....
>
> Du har ret som sædvanligt. Desværre konstarede jeg sidste år, at disse
> skruer sidder uhjælpeligt fast :(

Og n u må du så bøde for at du ikke har serviceret dem med et pift
wd40/lign med jævne mellemrum siden da :-|

--
Armand.

Studen (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 07-10-05 22:57


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:cIB1f.70162$Fe7.237584@news000.worldonline.dk...
> Og n u må du så bøde for at du ikke har serviceret dem med et pift
> wd40/lign med jævne mellemrum siden da :-|

Som du dog kan sige det ;) Men det er faktisk ikke helt rigtigt. WD40 er
blevet serveret i passende mængder, men tyngdekraften er desværre ikke så
samarbejdsvillig lige i denne situation..... Hvilket bringer mig til endnu
et tillægsspørgsmål ang. karbunader og renovering; Jeg kan huske at have set
et galleri på dkfritidmotorykel.dk af en renovering med glasblæsning osv. Er
det en kostbar fornøjelse at foretage sådan en renovering, og er en
omdysning obligatorisk efter en komplet adskillelse (jeg mener; kan det lade
sig gøre at samle stumperne igen til præcis samme justering?) Hvis mit
spørgsmål er lidt enfoldigt, skyldes det bare at jeg aldrig har rodet med
karburatorer før, men som sædvanligt, skal én gang jo være den første)

Studen



Jens Jacob Bager Jen~ (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-10-05 08:52


> Nu har jeg lige prøvet at tænde igen, og den starter som en mis, og
> holder tomgang uden problemer. Hvad i alverden foregår der?
> Jeg skulle jo gerne på arbejde i morgen, så hjælp modtages med
> kyshånd :)

Hej Morten

Som Orla siger:

Dræn svømmerhuse
sprit i benzinen

Derudover ville jeg :
Skifte tændrøret for den cylinder hvor forrøret var mindre varm.
Pladre tændrør og tændrørshætter ind i silikone

Jeg tror ikke den skal have en federe blandning, da den jo kører bedst fedt!
Ryger den sort? Hvilken farve har tændrørene?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jes Vestervang (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-10-05 13:19

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> writes:

> Er jeg den eneste der aldrig har oplevet at sprit er nødvendigt ???
> Jeg har aldrig haft vand i benzinen, aldrig frosset på
> karburatorerne..

Min babygixxer skulle nu alligevel have sprit når temperaturen kom ned
på minus 10 ...og så kan den lave powerslides, når der er rimfrost
på vejen
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste