/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC.-. ny eller brugt.. fordele og ulemper?
Fra : Morten P


Dato : 05-10-05 14:17

Hej

Jeg kom til at spørge under "køb salg".. så nu spørger jeg her istedet..

Jeg står og skal udskifte min PGO T-REX110 til foråret (godt jeg købte
pgo'en. .jeg har kun kørt 500 km på den pga. jeg har haft lånt en GS500 i
over 1 måned nu)

NÅ.. jeg står og skal have en GS500 (regner jeg med) eller en SV-650.. Jeg
ligger lidt og svæver med om jeg skal købe en fabriksny cykel.. eller en
der er et par år gammel og har kørt f.eks. 15-20000..

Som jeg skrev på Køb/Salg, så må ulempen jo være ved at købe nyt at de
skal køres til.. fordelen er at man ved hvordan de bliver kørt.. Men Hekto
var jo så venlig at spørge om jeg da kørte specielt godt .... for
cykler holder til meget..
Og ja.. det kan jeg jo kun give ham ret i..

Men ud med jeres erfaringer. Det skal siges at jeg ikke er god til at
skrue, så det skal være noget der holder.. endnu en fordel ved en fabriks
ny er jo garanti.. det er der jo ikke i samme omfang ved en brugt. (ok.
lidt hvis jeg køber ved forhandler)

På forhånd tak

Mvh.
Morten P

P.s. Hvis der er nogen der ligger inde med en f.eks. CBR-900 som de vil
bytte for min PGO, så er jeg til at tale med.. Jeg kan jo altid få lidt
penge oveni


 
 
Jacob Larsen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 05-10-05 15:33

"Morten P" <mpannen@gmail.com> wrote in message
news:di0jom$2lu$1@abbeden.bunk.cc
> Hej
>
> Jeg kom til at spørge under "køb salg".. så nu spørger
> jeg her istedet..
> Jeg står og skal udskifte min PGO T-REX110 til foråret
> (godt jeg købte pgo'en. .jeg har kun kørt 500 km på den
> pga. jeg har haft lånt en GS500 i over 1 måned nu)
>
> NÅ.. jeg står og skal have en GS500 (regner jeg med)
> eller en SV-650.. Jeg ligger lidt og svæver med om jeg
> skal købe en fabriksny cykel.. eller en der er et par år
> gammel og har kørt f.eks. 15-20000..

Jeg vil mene, at de begge to er ret gode begyndercykler, men du må jo ud af
prøve nogle stykker for at se hvad passer din personlighed og pengepung
bedst. De fleste herindre (incl. mig) vil nok råde dig til at købe en brugt.
Der er mindre værditab og hvis du ridser eller vælter den er det måske ikke
så slemt som hvis den var helt ny og pæn.

> Som jeg skrev på Køb/Salg, så må ulempen jo være ved at
> købe nyt at de skal køres til.. fordelen er at man ved
> hvordan de bliver kørt.. Men Hekto var jo så venlig at
> spørge om jeg da kørte specielt godt .... for cykler
> holder til meget.. Og ja.. det kan jeg jo kun give ham ret i..
>
> Men ud med jeres erfaringer. Det skal siges at jeg ikke
> er god til at skrue, så det skal være noget der holder..
> endnu en fordel ved en fabriks ny er jo garanti.. det er
> der jo ikke i samme omfang ved en brugt. (ok. lidt hvis
> jeg køber ved forhandler)

Det er nu ikke altid en garanti kan bruges til noget. Det kommer meget an på
forhandleren. Det med at skrue kan du lære og man kan købe manualer til den
slags (f.eks. Haynes).

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Bongo (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 05-10-05 15:41

Jeg har lige købt en ny GS500 og det har været en glimrende oplevelse. :)
Tilkørslen er ikke noget problem:

0 -> 800km under 5000 r/min (100km/t i 6 gear)
800 - > 1600 under 8000 r/min (130km/t i 6 gear)

De første 1600km var ret hurtigt overstået og på fordelsiden MÅ nævnes den
helt specielle følelse det er at hente en fabriksny maskine hos en
forhandler.



"Morten P" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:di0jom$2lu$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej
>
> Jeg kom til at spørge under "køb salg".. så nu spørger jeg her istedet..
> Jeg står og skal udskifte min PGO T-REX110 til foråret (godt jeg købte
> pgo'en. .jeg har kun kørt 500 km på den pga. jeg har haft lånt en GS500 i
> over 1 måned nu)
>
> NÅ.. jeg står og skal have en GS500 (regner jeg med) eller en SV-650.. Jeg
> ligger lidt og svæver med om jeg skal købe en fabriksny cykel.. eller en
> der er et par år gammel og har kørt f.eks. 15-20000..
> Som jeg skrev på Køb/Salg, så må ulempen jo være ved at købe nyt at de
> skal køres til.. fordelen er at man ved hvordan de bliver kørt.. Men Hekto
> var jo så venlig at spørge om jeg da kørte specielt godt .... for
> cykler holder til meget.. Og ja.. det kan jeg jo kun give ham ret i..
> Men ud med jeres erfaringer. Det skal siges at jeg ikke er god til at
> skrue, så det skal være noget der holder.. endnu en fordel ved en fabriks
> ny er jo garanti.. det er der jo ikke i samme omfang ved en brugt. (ok.
> lidt hvis jeg køber ved forhandler)
>
> På forhånd tak
>
> Mvh.
> Morten P
>
> P.s. Hvis der er nogen der ligger inde med en f.eks. CBR-900 som de vil
> bytte for min PGO, så er jeg til at tale med.. Jeg kan jo altid få lidt
> penge oveni
>



Morten P (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 06-10-05 07:12

Man kan vel sige at ved at købe brugt sparer man også service beløbet
(nogle af dem ihvertfald

Hvor tit skal en sprit ny til service?.. hvad koster'et ca. osv. .

En brugt kan skulle have stillet ventiler. .Det er vel også en omkostning
der er til at tage at føle på.. I samme ombæring.. Hvor tit skal ventiler
typisk stilles på en GS500?

I må gerne komme med flere guldkorn.. Nu kan der jo drømmes over vinteren


Mvh.
Morten P

Bongo wrote:

> Jeg har lige købt en ny GS500 og det har været en glimrende oplevelse. :)
> Tilkørslen er ikke noget problem:

> 0 -> 800km under 5000 r/min (100km/t i 6 gear)
> 800 - > 1600 under 8000 r/min (130km/t i 6 gear)

> De første 1600km var ret hurtigt overstået og på fordelsiden MÅ nævnes den
> helt specielle følelse det er at hente en fabriksny maskine hos en
> forhandler.



> "Morten P" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:di0jom$2lu$1@abbeden.bunk.cc...
>> Hej
>>
>> Jeg kom til at spørge under "køb salg".. så nu spørger jeg her istedet..
>> Jeg står og skal udskifte min PGO T-REX110 til foråret (godt jeg købte
>> pgo'en. .jeg har kun kørt 500 km på den pga. jeg har haft lånt en GS500 i
>> over 1 måned nu)
>>
>> NÅ.. jeg står og skal have en GS500 (regner jeg med) eller en SV-650.. Jeg
>> ligger lidt og svæver med om jeg skal købe en fabriksny cykel.. eller en
>> der er et par år gammel og har kørt f.eks. 15-20000..
>> Som jeg skrev på Køb/Salg, så må ulempen jo være ved at købe nyt at de
>> skal køres til.. fordelen er at man ved hvordan de bliver kørt.. Men Hekto
>> var jo så venlig at spørge om jeg da kørte specielt godt .... for
>> cykler holder til meget.. Og ja.. det kan jeg jo kun give ham ret i..
>> Men ud med jeres erfaringer. Det skal siges at jeg ikke er god til at
>> skrue, så det skal være noget der holder.. endnu en fordel ved en fabriks
>> ny er jo garanti.. det er der jo ikke i samme omfang ved en brugt. (ok.
>> lidt hvis jeg køber ved forhandler)
>>
>> På forhånd tak
>>
>> Mvh.
>> Morten P
>>
>> P.s. Hvis der er nogen der ligger inde med en f.eks. CBR-900 som de vil
>> bytte for min PGO, så er jeg til at tale med.. Jeg kan jo altid få lidt
>> penge oveni
>>



Ole Hansen (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 06-10-05 09:50

Morten P wrote:

> Hvor tit skal en sprit ny til service?.. hvad koster'et ca. osv. .

Efter de første 1000 km og så 6000 igen og så for hver 6000 km.. (Det er
vist generelt for de fleste Japanere)

> En brugt kan skulle have stillet ventiler. .Det er vel også en
> omkostning der er til at tage at føle på.. I samme ombæring.. Hvor tit
> skal ventiler typisk stilles på en GS500?

Oftere end en SV650, hvis jeg ikke husker forkert :) (Sv'eren skal have
checket ventiler for hver 24000)

> I må gerne komme med flere guldkorn.. Nu kan der jo drømmes over
> vinteren

Ja, hold op med at top-poste :)

I øvrigt, kan jeg godt anbefale SV'eren.. Jeg har selv min på 3. sæson,
og er stadig godt tilfreds med den, bortset fra, den er lidt hård
bykørsel (Det er en SV650S jeg har - den gamle)

> Mvh. Morten P

--
Ole Hansen

Morten P (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten P


Dato : 06-10-05 12:11

Ole Hansen wrote:

> Morten P wrote:

>> Hvor tit skal en sprit ny til service?.. hvad koster'et ca. osv. .

> Efter de første 1000 km og så 6000 igen og så for hver 6000 km.. (Det er
> vist generelt for de fleste Japanere)

>>>>Ok det er jo ikke voldsomt..

>> En brugt kan skulle have stillet ventiler. .Det er vel også en
>> omkostning der er til at tage at føle på.. I samme ombæring.. Hvor tit
>> skal ventiler typisk stilles på en GS500?

>>>>Hvad koster en typisk venstil justering, og er det noget man selv kan gøre?

> Oftere end en SV650, hvis jeg ikke husker forkert :) (Sv'eren skal have
> checket ventiler for hver 24000)

>> I må gerne komme med flere guldkorn.. Nu kan der jo drømmes over
>> vinteren

> Ja, hold op med at top-poste :)

>>>>Sorry... Kan ikke helt finde ud af det her


> I øvrigt, kan jeg godt anbefale SV'eren.. Jeg har selv min på 3. sæson,
> og er stadig godt tilfreds med den, bortset fra, den er lidt hård
> bykørsel (Det er en SV650S jeg har - den gamle)

Mvh. Morten P




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste