"læder" sæde vulker!?
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 04-10-05 08:44

Hej!
På min GSX-R 750 er der sort læder lign. sæde. jeg er ikke klar over om
det er læder men det ligner! Det er begyndt at vulke og specielt her i
nærheden af de 15 grader er det meget stift. Hvad kan man gøre ved det?
Min første tanke var læderfedt, men frygter at det bliver meget glat næste
gang jeg så sætter mig på sædet?
På forhånd tak!
Mikael.

Fra : Hekto

Dato : 04-10-05 11:05

In article <dhtbr8$ai$1@abbeden.bunk.cc>, mikjo@websigners.dk says...
> [...]
> Min første tanke var læderfedt, men frygter at det bliver meget glat næste

Mon ikke det er skai? Hvis du tager det af og ser på bagsiden, hvor det
er hæftet til sædebunden.
Måske det skal strammes lidt op - eller fornys?

Selvblankende skosværte, vinylrens o.s.v. kan få det til at se pænere
ud, men ikke rigtigt gøre det blødere, hvis det er kunststof.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jens Fogh

Dato : 04-10-05 11:30

Er du sikker på det er læder og ikke bare venyl. Det kan godt ligne rigtig
læder. Er det rigtig læder skal det løsnes gøres rigtig vådt og strammes op.
Er det venyl kan du evt. stramme op ellers er der ikke andet at gøre end at
sætte et nyt betræk på. Vil du vide mere kan du ringe på 24251888 så kan jeg
hjælpe dig. Jens

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 04-10-05 12:38

Jens Fogh wrote:

> [...]
> sætte et nyt betræk på. Vil du vide mere kan du ringe på 24251888 så kan jeg

Hej!
Jeg ved ikke havd det er, men som Hekto skrev, prøver jeg lige at tjekke
under sædet og ser havd det er... Men det er sikkert bare venyl. Hvis det
så skal skiftes, hvad ville være bedst, læder som sikkert er den dyre
løsning, eller bare "plastic" læder/venyl?

Fra : Hekto

Dato : 04-10-05 12:50

In article <dhtpiu$tnt$1@abbeden.bunk.cc>, mikjo@websigners.dk says...
> [...]
> så skal skiftes, hvad ville være bedst, læder som sikkert er den dyre
> løsning, eller bare "plastic" læder/venyl?

.... ovevej hvordan det er at sidde på et vådt vaskeskind!!!

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 04-10-05 21:37

Hekto wrote:
> .... ovevej hvordan det er at sidde på et vådt vaskeskind!!!

Hmm go sammenligning! -Jeg forstod ihvertfald den hentydning du gav, med
en vognstang hehe... Tjekkede også, det er "kun" noget kunstlæder/venyl...
Men tror jeg skal have fundet een som kan ombetrække skidtet...

Tak for hjælpen!

Fra : Jens Fogh

Dato : 05-10-05 22:15

Hej Mikael.
Jeg kan lave et nyt betræk til dig. Ring 24251888 Jens