"asbest" - bånd til udstødning
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 03-10-05 18:51

Hej

Jeg ved godt at asbest er forbudt og livsfarligt - men det er vel så blevet
erstattet af noget andet.

Jeg har set på nogle MC at man har viklet sådan noget subj. omkring
udstødningsrør for at varmeisolere. Er der nogen i gruppen der ved hvor man
kan købe noget sådant.

Ivan Bartholin Nielsen
Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1972 - når jeg kører med stil
Yamaha DT175 1972 - når jeg kører for sjov
Renault Modus 1.5 DCi - når jeg kører længst på literen

Fra : Lasse Christensen

Dato : 03-10-05 19:00

Ivan Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har set på nogle MC at man har viklet sådan noget subj. omkring
> udstødningsrør for at varmeisolere. Er der nogen i gruppen der ved hvor man

Søg på powerwrap, så skulle der gerne komme noget!

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 03-10-05 19:10

> Søg på powerwrap, så skulle der gerne komme noget!
>
> --
> Kreidler Florett Mustang 5g
> Lasse Christensen, Esbjerg
> Honda CB 550/750 forhåbentlig snart :)

Det var eddermalemig et hurtigt svar

Jeg manglede bare lige det rigtige navn at søge på.

Bildillen var svaret.

Tak for hjælpen

PS - og held og lykke med den forhåbentlige Honda - Jeg har selv en gammel
500four - det er kram.

Fra : Moller

Dato : 03-10-05 20:04

Ivan Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har set på nogle MC at man har viklet sådan noget subj. omkring
> udstødningsrør for at varmeisolere. Er der nogen i gruppen der ved hvor man

   www.dot-e.dk har dem... de er rigtig gode til at få forrørende til at
ruste hurtigere.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 03-10-05 20:59

> www.dot-e.dk har dem... de er rigtig gode til at få forrørende til at
> ruste hurtigere.

Øh - det vil jeg så lige tænke lidt over. Jeg havde tænkt mig at vikle det
om forrøret på min DT175 hvor udstødningen er tæret. Og så er det jo ikke
ligefrem og genial løsning. Det var blot tænkt som en lappeløsning fordi en
ny udstødning koster ca. 2500.- og det er jo mange penge at ofre på en MC
der har kostet kr. 4500.- Men jeg kan da også frygte at prisen på
Powerwrap er så høj at jeg kommer på andre tanker.

PS - Er der nogen der ved hvor der kan findes en billig udstødning til en
Yamaha DT175 1991. (har prøvet Ebay m.v.)

Ivan Bartholin Nielsen
Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1972 - når jeg kører med stil
Yamaha DT175 1972 - når jeg kører for sjov
Renault Modus 1.5 DCi - når jeg kører længst på literen (ca. 22.5)

Fra : Moller

Dato : 03-10-05 21:13

Ivan Nielsen wrote:

> [...]
> der har kostet kr. 4500.- Men jeg kan da også frygte at prisen på
> Powerwrap er så høj at jeg kommer på andre tanker.

   Coladåser + spændebånd ;) så kan man nyde indholdet først.

> PS - Er der nogen der ved hvor der kan findes en billig udstødning til en
> Yamaha DT175 1991. (har prøvet Ebay m.v.)

   Har du lagt mærke til at de hele tiden for nye vare på ebay.de ;) vildt
sejt ik, de har lige fået denne :

   "http://cgi.ebay.com/yamaha-DT175-exhaust-twin-shock-new-1975-76_W0QQitemZ8004271770QQcategoryZ10490QQrdZ1QQcmdZViewItem"

   Men jeg forstår godt hvad du mener, har selv en ok liste jeg scanner
efter på ebay.XXX hver uge, for at se om der kommer ting som jeg
mangler... men indtil du gør et godt kup, så er coladåser, og spændebånd
en god ide, hvis ik du kender en som er god til at svejse lapper på :)
det er set før, og kender da personer som har fået synet deres maskiner
efter de har lappet huller på over 10cm i bredten ;) billigste løsning,
og på en maskine til 4500Kr. ville jeg nok vælge svejs/lappeløsningen
frem for at købe en udstødning, hvis ikke den er snot billig den udstødning.

Fra : Harry Teicher

Dato : 03-10-05 21:23

Moller skrev:

>    www.dot-e.dk har dem... de er rigtig gode til at få forrørende til at
> ruste hurtigere.

Hvordan det, holder det på fugtighed?

Fra : Moller

Dato : 03-10-05 21:36

Harry Teicher wrote:

> Hvordan det, holder det på fugtighed?

   Yeps, fugten kan ikke komme væk på samme måde når man standser og det
regner, som når der ikke er tape på. Men køre man ikke vinterkørsel osv.
er det jo ikke et problem... om det gir noget ??? hmmm, på 2 takterne
kan det give det sidste ekstra da det kan hæve udstødnings temperaturen
? om det er godt eller skidt afgøre hvad den skal bruges til.

   Jeg fik en forklaring om hvordan det hjælper på 4 takterne engang, men
på den anden side ? man ser det jo ikke på TT racere osv. og hvorfor mon
? tro flytter bjerge, lige som Oktan buster altid hæver effekten med 5%
minimum jo ;)