Ang. Suzuki RF 600 R
Fra : Bisse

Dato : 03-10-05 12:49

Nogen der kan fortælle mig lidt om denne maskine.... Gode / Dårlige
sider....
Hvordan er den f.eks i forhold til en Yamaha FZR 600 R og har den nogle
generelle fejl man skal se efter....

Bisse

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 03-10-05 13:21

"Bisse" <bisseSLET_DETTE@ehp.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan fortælle mig lidt om denne maskine.... Gode / Dårlige
> sider....
> Hvordan er den f.eks i forhold til en Yamaha FZR 600 R og har den nogle
> generelle fejl man skal se efter....

Jeg har haft min et par måneder nu.
Der er én ting jeg er virkelig træt af, og det er at den bruger en helvedes
masse benzin. Jeg kan ikke få den over 15,4km/l
ligegyldigt hvordan og hvor pænt jeg kører.

Så vejer den lidt mere end andre cykler, men jeg synes ikke det gør den svær
eller umulig at kører på overhovedet.
Man sidder rigtig behageligt. Dog siger min medpassager at hun rutcher rundt
på bagsædet.

> Bisse
Thomas
RF 600R

Fra : Moller

Dato : 03-10-05 13:28

Thomas B. Andersen wrote:

> Jeg har haft min et par måneder nu.
> Der er én ting jeg er virkelig træt af, og det er at den bruger en helvedes
> masse benzin. Jeg kan ikke få den over 15,4km/l
> ligegyldigt hvordan og hvor pænt jeg kører.

   :) det er jo ikke pga. benzin økonomien an køber en MC af den slags, og
slet ikke i den alder... men 15,4 er da ok, jeg for ik min meget over
13km/L. :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 03-10-05 14:27

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> :) det er jo ikke pga. benzin økonomien an køber en MC af den slags, og
> slet ikke i den alder... men 15,4 er da ok, jeg for ik min meget over
> 13km/L. :)

En sportstourer skulle da gerne gå lidt langt på en liter, hvis man nu
pendler
på den i sommerhalvåret.

En god ting ved den er, at der er fhv. mange reservedele at hente på
www.ebay.de /.co.uk

Er man den sportslige type, er man helt sikkert ikke tilfreds med den slatne
opsætning på forgaflen -
den er blød !

Thomas

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 03-10-05 15:57

> Jeg har haft min et par måneder nu.
> Der er én ting jeg er virkelig træt af, og det er at den bruger en
> helvedes masse benzin. Jeg kan ikke få den over 15,4km/l
> ligegyldigt hvordan og hvor pænt jeg kører.

Min FZR600R kommer sjældent under 20 km/l, undtagelsen er ved
march-hastigheder på 160-170 stykker gennem tyskland, der ligger den på 17
km/l.

> [...]
> svær eller umulig at kører på overhovedet.
> Man sidder rigtig behageligt. Dog siger min medpassager at hun rutcher

Syntes også man sidder rigtig godt på fzr'ren, selvom sædet nok er lidt
mindre. Jeg er 188 cm.

Desuden så er den nok snart til salg.

/Joachim
FZR600R '95 - DT125R '95

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 16:39

> Jeg har haft min et par måneder nu.
> Der er én ting jeg er virkelig træt af, og det er at den bruger en
> helvedes masse benzin. Jeg kan ikke få den over 15,4km/l
> ligegyldigt hvordan og hvor pænt jeg kører.

Det er pga slitage i strålerør.
Jeg har haft både RF400, RF600 og RF900, de har alle kørt over 16km/t uandet
kørsel!

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 03-10-05 16:58

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er pga slitage i strålerør.
> Jeg har haft både RF400, RF600 og RF900, de har alle kørt over 16km/t
> uandet kørsel!

På en cykel der har gået 27.000km og er helt std.? Der er intet uoriginalt
på den
Jeg håber lidt en bette justering kan afhjælpe det.
Men RF 400 og 600 har vel heller ik meget til fælles hvad angår motor? Den
stammer
så vidt jeg ved, fra GSXR 400 (GK73+76-> Den uden short-race gearkasse)
Udstødning med videre passer ihvertfald ikke over.

Mvh Thomas
MEGET tilfreds RF 600 ejer

Fra : Moller

Dato : 03-10-05 19:46

Thomas B. Andersen wrote:
> "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> På en cykel der har gået 27.000km og er helt std.? Der er intet uoriginalt
> på den

   Ja... der er set nye GS500'ere maskiner som har slidt strålerørende op
på mellem 7 og 10.000km, bare spørg en forhandler med rullefelt ;) eller
kawa ZX-9r æder også rør på 10-15.000km i en del tilfælde, så 27.000km
er ikke noget der overrasker.

> Jeg håber lidt en bette justering kan afhjælpe det.
> Men RF 400 og 600 har vel heller ik meget til fælles hvad angår motor? Den
> stammer

   Kig lige ned til dem, det er ikke svært, er hullet rundt er de ok, er
de ovale, så skal de skiftes... kazing ca. 1500 bobs +-

> så vidt jeg ved, fra GSXR 400 (GK73+76-> Den uden short-race gearkasse)
> Udstødning med videre passer ihvertfald ikke over.

   Yeps, GSX-r400, RF400 og bandit 400 er samme motor.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 03-10-05 18:29

S.G wrote:
> kørsel!
Damn, hvad gør du ved dem? ROFL

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 18:01

Thomas B. Andersen skrev i meddelelsen
<434120d1$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>Jeg har haft min et par måneder nu.
>Der er én ting jeg er virkelig træt af, og det er at den bruger en helvedes
>masse benzin. Jeg kan ikke få den over 15,4km/l
>ligegyldigt hvordan og hvor pænt jeg kører.

Øhh hov, var det dig der var med til Hals i onsdags ?

>Så vejer den lidt mere end andre cykler, men jeg synes ikke det gør den
svær
>eller umulig at kører på overhovedet.

Hvis at den er som RF 900, så er der langt fra sædet og frem til styret,
væsentlig længere end på "fie", så man skal nok helst være noget højere end
mine 175 cm., alternativt langarmet, for at sidde afslappet.

mvh
Orla

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 03-10-05 18:42

meddelelse news:43416404$1$9160$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Øhh hov, var det dig der var med til Hals i onsdags ?

Korrekt, det var mig på en sølv-lilla RF 600

> [...]
> end
> mine 175 cm., alternativt langarmet, for at sidde afslappet.

Ja, der er da et lille stykke, men jeg sidder dog ret oprejst. Problemet er
mere min lille
røv, der kun fylder halvdelen af mit sæde, og derved kurer min medpassager
ned af sit sæde, og sidder halvvejs på mit, som er
5-6 cm under - det er knap så behageligt for begge parter !

Er du klar igen Onsdag, hvis vejret er med os?

> mvh
> Orla
Thomas
RF 600R
SKR 172

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 20:19

Thomas B. Andersen skrev i meddelelsen
<43416c21$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
>ned af sit sæde, og sidder halvvejs på mit, som er
>5-6 cm under - det er knap så behageligt for begge parter !

Samme problem på "fie", jeg har købt et ekstra sæde på E-bay, planen er at
designe det lidt om, såvel længde som bredde for passageren.

>Er du klar igen Onsdag, hvis vejret er med os?

Nej, orker ikke rigtigt mørkekørsel, men en lørdag eller søndagstur.

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 03-10-05 13:31

Bisse wrote:
> Nogen der kan fortælle mig lidt om denne maskine.... Gode / Dårlige
> sider....
> Hvordan er den f.eks i forhold til en Yamaha FZR 600 R og har den nogle
> generelle fejl man skal se efter....

   To vidt forskellige, FZR600 er meget mere sporty, hvor RF er meget mere
touring ;) ellers er den sejlivet, og robust hvis man overholder
service. Og så er de jo ved at være billige, mange kan ik lide deres
udsende, og det påvirker jo prisen vs. det man for får pengende.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 16:41

RF´eren er en sejrlivet maskine. Motor er ikek til at slide op hvis man
eller overholder service osv
Den har ok køreegenskaber, men ikke de bedste. LIdt sofacykel, men det
vender man sig hurtigt til!
Har et ok træk i hele spektret. SMider omkring 85HK på baghjul med andre
potter og justering
Bagsæde passager sidder fint

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-05 21:16

Moller <news@molnit.com> writes:

>    :) det er jo ikke pga. benzin økonomien an køber en MC af den
> slags, og slet ikke i den alder... men 15,4 er da ok, jeg for ik min
> meget over 13km/L. :)

Jeg har haft min Fazer oppe på 22,5 km/l i Norge (og det var endda
sjovt alligevel), mens jeg normalt ligger på 17-20 km/l. Umiddelbart
burde RF'en jo at kunne klare det samme.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R