|
| spontane udsættere Fra : Ukendt |
Dato : 02-10-05 16:20 |
|
Jeg har igår sat en öhlins bagdæmper på TL´eren.
Idag kørt cyklen, og nogen gange når den går i tomgang dykker den total lavt
og går også ud :( sådan
dook.dook...... dook.dook..........dook...........dook... død!
Jeg smed lige kaburator sprit i tanken imorges (bare hvis nu der skulle være
vand i den)
Hvad kan de udsættere skyldes? Tændrør er skiftet for en uge siden og den er
justeret perfekt sidste uge ved MR. Dyno!
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 02-10-05 20:17 |
|
ved ikk hvad det kan være, men på biler med indsprøjtning, er det typisk
noget gasspjældskontakt, eller en tomgangsmotor der er brændt af(mener en tl
har sprøjt?)
Og når Mr DYNO lige har pillet, så lad ham kigge på det, kan også være en
fejl justering i boksen?, er jo nok kun justeret til kørsel, og ikk
tomgang?? ;)
MVH
Johan
| |
Ukendt (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-10-05 20:52 |
|
dvs TPS´en?
passer vel også meget godt med at han ikke kunne justere den ved 2%
throttle! da den skiftevis sagde mager og fed blanding!
Han nævnte også noget om det! :(
"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
news:1128280472.940256@dalum.dsa-net.dk...
> ved ikk hvad det kan være, men på biler med indsprøjtning, er det typisk
> noget gasspjældskontakt, eller en tomgangsmotor der er brændt af(mener en
> tl
> har sprøjt?)
>
> Og når Mr DYNO lige har pillet, så lad ham kigge på det, kan også være en
> fejl justering i boksen?, er jo nok kun justeret til kørsel, og ikk
> tomgang?? ;)
> MVH
> Johan
>
>
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (03-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 03-10-05 20:49 |
|
YUP, kunne meget vel være Throttle Possition Sensoren der er stået af, men
hvorfor skiftede han den så ikke??, hvis der var fejl på, så er hans
justering jo helt gal!!, og hvordan kørte don cykel før??, der burde være de
samme udsættere der?
Men, nu kommer vintern jo, så kan du jo lede efter en på nettet( sådan en
kluymp koster typisk 600kr og opefter, til en bil)
Skal dog liige bruge ugen her på at lave lidt film, inden man pakker cyklen
væk, man har endelig fået sig en bærbar pc ;)
Johan
"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43403a69$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> dvs TPS´en?
> passer vel også meget godt med at han ikke kunne justere den ved 2%
> throttle! da den skiftevis sagde mager og fed blanding!
> Han nævnte også noget om det! :(
>
> "Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:1128280472.940256@dalum.dsa-net.dk...
> > ved ikk hvad det kan være, men på biler med indsprøjtning, er det typisk
> > noget gasspjældskontakt, eller en tomgangsmotor der er brændt af(mener
en
> > tl
> > har sprøjt?)
> >
> > Og når Mr DYNO lige har pillet, så lad ham kigge på det, kan også være
en
> > fejl justering i boksen?, er jo nok kun justeret til kørsel, og ikk
> > tomgang?? ;)
> > MVH
> > Johan
> >
> >
>
>
| |
Torben Scheel (04-10-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 04-10-05 07:45 |
|
Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> Skal dog liige bruge ugen her på at lave lidt film, inden man pakker cyklen
> væk, man har endelig fået sig en bærbar pc ;)
...men du mangler stadig et kursus i citatteknik, selvom du er blevet
bedt om at svare under det du svarer på flere gange. Tag nu og gør dig
selv og os andre den tjeneste at få det lært.
--
mh
Torben
| |
Bjørn S (04-10-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 04-10-05 08:26 |
|
S.G wrote:
> Jeg har igår sat en öhlins bagdæmper på TL´eren.
> Idag kørt cyklen, og nogen gange når den går i tomgang dykker den total lavt
> og går også ud :( sådan
> dook.dook...... dook.dook..........dook...........dook... død!
Så er det en god ide at lage en bagvændt reperation, kigge efter alt du
har haft løst og flyttet på, hvis noget.
Det sker jo tit nye fejl når man har reparert noget helt andet :-/
Har du haft tanken af, og måske fået en slange i klæmme, f.eks
udluftningen til tanken ? Eller rykket ved nogle stik ?
--
/Bjørn
| |
Hekto (04-10-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 04-10-05 08:51 |
|
In article <dhtaqf$ttc$1@abbeden.bunk.cc>, bjosko@yahoo.com says...
> Har du haft tanken af, og måske fået en slange i klæmme, f.eks
> udluftningen til tanken ? Eller rykket ved nogle stik ?
>
chokeren hænger?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (04-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-10-05 12:55 |
|
""Bjørn" S" <bjosko@yahoo.com> skrev i en meddelelse > Så er det en god ide
at lage en bagvændt reperation, kigge efter alt du
> har haft løst og flyttet på, hvis noget.
> Det sker jo tit nye fejl når man har reparert noget helt andet :-/
> Har du haft tanken af, og måske fået en slange i klæmme, f.eks
> udluftningen til tanken ? Eller rykket ved nogle stik ?
Har jeg gjort igår. Og stadig samme problem
Havde TPS af, og indstille forfra. Det hjalsp faktisk lidt på det, men ikke
helt desværre.
Så det er nok den der er røget :(
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (04-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 04-10-05 20:37 |
|
>
> Har jeg gjort igår. Og stadig samme problem
> __________________
Enig!
> Havde TPS af, og indstille forfra. Det hjalsp faktisk lidt på det, men
ikke
> helt desværre.
> Så det er nok den der er røget :(
________________________
Igen enig
___________________-
Om folk ikk kan forstå mine citater, eller ikke er jo op til dem, jeg svarer
som jeg vil, hvis folk ikke kan forstå, eller andre årsager, så må de jo
undlade at læse indlæget/eller mit svar til et!
___________________________________
Til sebastian!
Du kører en gul tl??
Hilste på dig ved zoo idag, , en nice måde du hilser på, med at gå på hjul,
men pas nu på pappet ;)
MVH
Johan
SIGNING OFF I DETTE INDLÆG
(men kommer nok igen i andre) ;)
| |
Ukendt (04-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-10-05 21:19 |
|
> Til sebastian!
> Du kører en gul tl??
> Hilste på dig ved zoo idag, , en nice måde du hilser på, med at gå på
> hjul,
> men pas nu på pappet ;)
Jep! Men det var faktisk ikke meningen. Den er bare blevet max nasty efter
MR dyno har haft fat i den. Kørte i 1. gear med omkring 15% gas. Drejede op
til 40-50% lige inden jeg så dig! så gik den lige lidt op :( Men langt fra
helt op, kun en 60-70 cm or so!
Nåede slet ikek at løfte hånden, da jeg lige skulle tæmme bæstet! S så ikke
hvad du kom kørende på, men så dig :)
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (05-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 05-10-05 15:36 |
|
"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4342e38e$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Til sebastian!
> > Du kører en gul tl??
> > Hilste på dig ved zoo idag, , en nice måde du hilser på, med at gå på
> > hjul,
> > men pas nu på pappet ;)
>
> Jep! Men det var faktisk ikke meningen. Den er bare blevet max nasty efter
> MR dyno har haft fat i den. Kørte i 1. gear med omkring 15% gas. Drejede
op
> til 40-50% lige inden jeg så dig! så gik den lige lidt op :( Men langt fra
> helt op, kun en 60-70 cm or so!
> Nåede slet ikek at løfte hånden, da jeg lige skulle tæmme bæstet! S så
ikke
> hvad du kom kørende på, men så dig :)
>
> ____________________________________-
Kører da på min gode gamle mørkegrønne bandit600N, lettere bygget om..
Måske dk´s længst kørte?? med 93000Km på bagen ;)
| |
Knud Dam (05-10-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 05-10-05 17:44 |
|
"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
news:1128522821.177061@dalum.dsa-net.dk...
> Kører da på min gode gamle mørkegrønne bandit600N, lettere bygget om..
> Måske dk´s længst kørte?? med 93000Km på bagen ;)
Nope !
; - )
KD - Bandit 600 S - 134.000 km.
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (06-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 06-10-05 17:15 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:CpT0f.334$xo.220@news.get2net.dk...
>
> "Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:1128522821.177061@dalum.dsa-net.dk...
>
> > Kører da på min gode gamle mørkegrønne bandit600N, lettere bygget om..
> > Måske dk´s længst kørte?? med 93000Km på bagen ;)
>
> Nope !
>
> ; - )
>
> KD - Bandit 600 S - 134.000 km.
>
> _____________________________
Hej Knud,
Jamen så bøjer jeg mig i støvet!!, men din med kåbe, det lidt snyd!! ;)..
Nej, fair nok, stadig originale motor osv??
Min bruger vel omkring op mod en liter olie pr 6000km, og koblingen kan
finde på at glide ved kold motor, eller er alt fjong!!
MVH
Johan( som overvejede at starte en ny tråd, men gad ikk rigtigt)
| |
Knud Dam (06-10-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 06-10-05 18:18 |
|
"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-p@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
news:1128615113.278840@dalum.dsa-net.dk...
> Hej Knud,
> Jamen så bøjer jeg mig i støvet!!, men din med kåbe, det lidt snyd!! ;)..
> Nej, fair nok, stadig originale motor osv??
Nej, jeg har skiftet motor til en, der har kørt betydeligt mindre.
Årsagen var, at jeg åbenbart havde bøjet en skiftegaffel, for den kunne
finde på at springe ud af 3. gear efter et hurtigt gearskifte.
Adskillelse, pakninger, skiftegaffel var lige så dyrt som at skifte til en
nyere motor.
Et motorskift kan vi selv klare på en aften.
> Min bruger vel omkring op mod en liter olie pr 6000km, og koblingen kan
> finde på at glide ved kold motor, eller er alt fjong!!
Olieforbruget er uden betydning.
Hvis du på et tidspunkt vil købe en kobling fra en motor, der har kørt
40.000 km og som med garanti ikke glider, så giver du bare lyd.
Den er let at skifte.
Mvh
KD
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (08-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 08-10-05 15:42 |
|
> Nej, jeg har skiftet motor til en, der har kørt betydeligt mindre.
> Årsagen var, at jeg åbenbart havde bøjet en skiftegaffel, for den kunne
> finde på at springe ud af 3. gear efter et hurtigt gearskifte.
> Adskillelse, pakninger, skiftegaffel var lige så dyrt som at skifte til en
> nyere motor.
> Et motorskift kan vi selv klare på en aften.
___________________-
Også en 600 motor eller en motor fra en gsxf750(sku vist passe på), som så
mange andre suki motorer
>
> > Min bruger vel omkring op mod en liter olie pr 6000km, og koblingen kan
> > finde på at glide ved kold motor, eller er alt fjong!!
>
> Olieforbruget er uden betydning.
__________
Lige min mening
>
> Hvis du på et tidspunkt vil købe en kobling fra en motor, der har kørt
> 40.000 km og som med garanti ikke glider, så giver du bare lyd.
> Den er let at skifte.
>_____________________
Mener en ny koster omkring en tusse, med fjedre og pakninger?
>
| |
|
|