MZ Saxon (reservedele m.m.)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 01-10-05 23:39

Hej,..... så kom kortet endeligt i hus

Blev træt af min Tomos Quadro 45, og var egentligt bare ude efter
en lille kinesisk honda-kopi, geely eller lignende, men nu er jeg
meget lun på at finde en bedre brugt MZ Saxon Tour 251 eller 301

Dog syntes jeg IKKE at udvalget af reservedele samt priser er
imponerende når man søger på nettet, faktisk er de HELT gamle
modeller fra DDR tiden tilsynladende mere tilgængelige (dele)

Jeg er interesseret I alle råd/oplysning vedrørende denne MC, har
tidligere forespurgt en smule, men nu er det pludseligt blevet
meget aktuelt da jeg nok beslutter mig inden for 14 dage

Mest akut:

1. Er der gode billige reservedels forretninger ?
2. evt billige net-forretninger i tyskland eller EU ?
3. Må der formodes stabil levering af dele fremover ?

Tak for enhver hjælp

MVH

Henrik Mahler

Fra : Moller

Dato : 01-10-05 23:55

Henrik Mahler wrote:

> Dog syntes jeg IKKE at udvalget af reservedele samt priser er
> imponerende når man søger på nettet, faktisk er de HELT gamle
> modeller fra DDR tiden tilsynladende mere tilgængelige (dele)

   Så har du ikke kigget meget efter ;)

   Kig på www.mzklub.dk ... den nye side er lige startet op :)

> Mest akut:
>
> 1. Er der gode billige reservedels forretninger ?
   Ja.
> 2. evt billige net-forretninger i tyskland eller EU ?
   Ja.
> 3. Må der formodes stabil levering af dele fremover ?
   Ja, i forhold til nuværende kineresere, er forholdene meget bedre med
MZ'erne... vi har jo Rødmose og Ole B. herhjemme, ellers MZ-B, Burwin,
RTZpower osv.. og ebay.de vrimler med bilige dele.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-10-05 12:49

Moller <news@molnit.com> writes:

> Ja, i forhold til nuværende kineresere, er forholdene meget
> bedre med MZ'erne... vi har jo Rødmose og Ole B. herhjemme, ellers
> MZ-B, Burwin, RTZpower osv.. og ebay.de vrimler med bilige dele.

Vil blot nævne at jeg har haft positive erfaringer med MZ-B. De er efter
min mening langt at foretrække over de hjemlige leverandører sådan rent
attitudemæssigt...

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Moller

Dato : 04-10-05 13:13

Mikkel Christensen wrote:

> Vil blot nævne at jeg har haft positive erfaringer med MZ-B. De er efter
> min mening langt at foretrække over de hjemlige leverandører sådan rent
> attitudemæssigt...

   Og så er de generalt også billigere :)

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 02-10-05 07:45

Henrik Mahler wrote:

> 1. Er der gode billige reservedels forretninger ?
> 2. evt billige net-forretninger i tyskland eller EU ?
> 3. Må der formodes stabil levering af dele fremover ?

har samlet lidt links ker
http://www.dethlefsens.dk/links/links_mz.htm

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Harry Teicher

Dato : 02-10-05 08:19

Ejer manual & el diagram osv findes på
http://hjem.get2net.dk/bioscience/Saxon/

mvh
Harry Teicher

Fra : KubikH

Dato : 02-10-05 09:24

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. evt billige net-forretninger i tyskland eller EU ?
> 3. Må der formodes stabil levering af dele fremover ?

Meget kort
1: JA
2: JA
3: JA
Den laves endnu, og sælges også i Danmark
Nu hedder den bare Kanuni
Kender flere der har Kanunier, og de er meget støjsvage, og kører
upåklageligt.

Reservedele er der masser af, både i DK og D, UK osv osv.
Ellers vil Moller nok gerne oplyse dig lidt, han er meget inde i de der
"nymodens" modeller som 251 og 301 er
Mvh
Niels

Fra : Henrik Mahler

Dato : 03-10-05 10:46

Hej igen

Så har jeg købt, skal hente min nye saxon på fredag,..

---------------

Moller: tak, vil prøve at finde links til de steder du
nævnte. Vil selvfølgeligt overveje MZ-klubben, flot ny
side, kender ikke til aktiviteter og fordele

Dan: tak for dine links, det ser ud til på mzsimsons at
eneste tilgængelige er et 300 ccm "cylinder-kit" som så
dækker alle ETZ 200/251 samt senere, men til 210 euro er
dette vel også helt fint, 2 HK mere som side-gevinst

Harry: tak for dine links, meget flot i sort,.....

Niels: tak, jeg føler mig efterhånden lidt tryggere

--------------

Jeg har stadig ikke kunnet finde instrumenter og kåbe-
dele og lignenede for Saxon, Jeg tager lige et kik mere

Tak for hjælpen til Jer alle !

MVH

Henrik Mahler

Fra : Harry Teicher

Dato : 04-10-05 13:40

Mikkel Christensen skrev:
> Vil blot nævne at jeg har haft positive erfaringer med MZ-B. De er efter
> min mening langt at foretrække over de hjemlige leverandører sådan rent
> attitudemæssigt...

Så må jeg springe til Ole Bendtsens forsvar og sige at jeg har nydt
FREMRAGENDE service hver gang jeg har handlet med ham. Han er meget
aktiv i MZ klubben og han deler hans viden med entusiasme og omhu.
Bedre garantie for MZernes fremtid i DK end Ole finder man ikke. Jeg
har fået andre til at købe MZ netop af denne grund.

mvh
Harry Teicher

Fra : Moller

Dato : 04-10-05 14:30

Harry Teicher wrote:

> [...]
> Bedre garantie for MZernes fremtid i DK end Ole finder man ikke. Jeg
> har fået andre til at købe MZ netop af denne grund.

   Tror nu mest det er Rødmose som Mikkel hentyder til... mange Mz ejere
som ikke er medlem af MZ klub Danmark, kender ikke til Ole B. Hvorimod
rødmose dukker op så snart man søger efter MZ og dele/stumper.

   Mener så ikke Mikkel er fra Ø'en, og derved kender til Dansk Skrot
Compagni i Valby :( det er virkelig en skarnplet på kortet over
ubehøvlet opførelse. Og så er hun jo snot dum den gamle harpe, selv Per
Harms gir næsten bedre betjening.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-10-05 14:57

> [...]

> Mz ejere som ikke er medlem af MZ klub Danmark, kender ikke til Ole
> B. Hvorimod rødmose dukker op så snart man søger efter MZ og

Yeps, det burde jeg have nævnt. At skulle bruge 15 minutter på at diskutere
om hvorvidt det overhovedet er en MZ ('det er jo ikke en rigtig...' osv.)
er ikke særlig befordrende for handel.
Jeg opgav efterfølgende at prøve hos Ole B., og styrede direkte mod Tyskland.

> Mener så ikke Mikkel er fra Ø'en, og derved kender til Dansk
> Skrot Compagni i Valby :(

Hell no, born and raised i dobbelt-A :)