mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:
> Hej NG
> Da jeg var på vej til Thisted ca. 140km, kørte jeg med ca 110km/t da
> min mc pludseligt gav et dunk og gik i stå. Ca 10 km før havde jeg
> lagt mærke til en underlig rasle lyd, da jeg alligevel havde aftalt
> tid til at få skiftet kobling, tænkte jeg at det nok gik de
> rasterende 40km. Det gjorde den ikke. Mc'en kan ikke starte, hvis jeg
> skruer tændrøret af og kigger i cylinderen bevæger stemplet sig kun
> nogle få mm når jeg forsøger at starte. hvis jeg sætter i gear og
> forøger at skubbe så blokerer baghjulet.
> Nu er spørgsmålet er knastkæden sprunget?
Nok nærmere takket over :-/
Uanset hvad så er det egentlige problem at stempel og ventiler støder
sammen og at begge dele sandsynligvis er skadet =
> .............og hvad skal jeg gøre?
> Jeg har en reservecykel som jeg kan tage dele fra evt. nyt topstykke
> cylinder osv. men skal jeg hente cyklen hjem 280km samlet, så jeg selv
> kan lave den, "er det muligt for en som ikke har den vilde erfaring på
> omådet? eller skal jeg sende den på værksted i Thisted og selv
> aflevere reservedelene, som de kan renovere og sætte på. og vil et
> værksted gå med til det?
Det er dybtliggende sager hvis du aldrig før har været så dybt i motoren
at du endnu ikke selv har løftet låget og kigget efter om kæden er
sprunget, men hvis du kender én der har lidt fod på sagerne, er det til
at klare "under kyndig vejledning"!
> sidste spørgsmål hvad vil det koste mig?
Ikke meget andet end et pakningssæt og friskt olie+filter hvis det lader
sig gøre á ovennævnte!
> håber der er hjælp forude mvh Mikkel hvis seca holdt 27000km med mig
> bag styret, uden overhovedet at lave andt end at skifte kæde plus
> tandhjul og olie.
Hvor langt mon den har kørt ialt?
Jeg tænker på: Hvis(!) kæden er sprunget var det rart for andre
Seca-ejere at kende dén grænse for en fornyelse inden skade!!
--
Armand.