vurd.spørgsmål(gruby/hekto)
Fra : Jesper Hillerup

Dato : 01-10-05 13:07

hej med jer!
jeg er bange for at maskinen bliver totalskadet!
så hvad sker der med vurderingen?
hvis, toldskat holder fast i depositummet, så får en anden mand som
impotere ligende køretøj, jo et problem fordi den vil blive prissat
30/35% for højt i systemmet?
kan vurderingsfolkene overhovdet vurd. et kvæstet køretøj ?
hvad kan jeg gøre herfra for at få en rimelig vurd. "via" et skrivebord?
skal jeg bare være ligeglad, og lad forsikringsselskabet betale? ( det
syntes jeg sq umiddelbart er lidt urimeligt! )

--
Jesper Hillerup
idag med mørkeblå mærker

Fra : Hekto

Dato : 01-10-05 13:29

In article <433e7bd9$0$25334$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
jhillerup@xxxesenet.dk says...
> [...]
> skal jeg bare være ligeglad, og lad forsikringsselskabet betale? ( det
> syntes jeg sq umiddelbart er lidt urimeligt! )

Jeg aner det ikke!

Det er rigtigt at problemet 'flytter' til de næste der får vurderet
køretøjer!!!! Det er jo det 'glimrende' i den måde det forgår med
forhåndsvurderinger, og fassættelse af afgiften til alt for høje priser
på DBA o.s.v.

Forsikringsselskabet vurderer jo typisk lavere end forventet.
Jeg ved ikke om du i den forbindelse kan forlange (sagsanlæg) at få det
værditab du jo rent faktisk har lidt over ganske få timer, dækket. Jeg
tvivler dog; men man kan altid forsøge.

Man kunne også forestille sig at du stabler den på benene, bedst muligt,
og kører til vurdering. Det burde jo give et afslag!
Det kræver dog at den ville kunne synes i den stand den er i!

Situationen er lidt dum, fordi du vil ikke kunne forvente at få et
ordentlig svar fra nogen af parterne. T&S er sikkert hamrende ligeglade,
når bare de får den afgift de synes de skal have, og
forsikringsselskabet vel slippe så billigt som muligt. Du har jo
allerede erkendt at hvad T&S siger den ene dag ikke ligefrem holder den
ene dag.

Så jeg har ikke rigtigt noget intelligent bud på en løsning.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 01-10-05 13:48

Hekto wrote:
> [...]
> køretøjer!!!! Det er jo det 'glimrende' i den måde det forgår med
> forhåndsvurderinger, og fassættelse af afgiften til alt for høje priser

Der er vel for såvidt ikke noget problem!
Jespers model er blevet afgifts-sat efter årgang og T&S' beløb plejer at
holde vand!

Jespers problem var at han havde forkøbt sig på en sent indregistreret
model og eftersom han endnu ikke har været til vurdering aner T&S ikke
en pind om dét forhold, hvorved at det heller ikke kan danne præcedens
for senere (for)købere.

Hvis jeg var Jesper ville jeg istedet begynde at bekymre mig om hvorvidt
takseringen godtgør at det er en så "sen" årgang

--
Armand.

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 01-10-05 14:12

Armand wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg var Jesper ville jeg istedet begynde at bekymre mig om
> hvorvidt takseringen godtgør at det er en så "sen" årgang

hej Armand
mener du, det vil give mig "omvendte" problemmer ?

jesper

Fra : Armand

Dato : 01-10-05 21:47

Jesper Hillerup wrote:

> hej Armand
> mener du, det vil give mig "omvendte" problemmer ?

Muligheden foreligger!
I den sidste ende burde du ikke kunne få mindre end hvad køretøjet har
kostet, når handelen er så frisk og med kvitteringer(?).
Forsikringen har dog en bagdør á ret til at tilbyde dig et tilsvarende
køretøj, men dét får de vist svært ved p.g.a. årgangen!?

--
Armand.

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 01-10-05 22:55

Armand wrote:

> Muligheden foreligger!
> I den sidste ende burde du ikke kunne få mindre end hvad køretøjet har
> kostet, når handelen er så frisk og med kvitteringer(?).

jaa, de ligger her indtil vidre!

> Forsikringen har dog en bagdør á ret til at tilbyde dig et tilsvarende
> køretøj, men dét får de vist svært ved p.g.a. årgangen!?

ja, og så det faktum at den hoversaglig er lavet til usa og hjemmemarket

jesper

Fra : Hekto

Dato : 01-10-05 15:13

In article <Bzv%e.69471$Fe7.234168@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Der er vel for såvidt ikke noget problem!
> Jespers model er blevet afgifts-sat efter årgang og T&S' beløb plejer at
> holde vand!

Problemet er jo at de priser de vurderer efter ligger i overkanten, idet
de jo ikke får de reelle priser der rent faktisk bliver solgt til.

Om T&S vurdering er OK i dete tilfælde ved jeg ikke; men det må vi da
håbe!

Selvfølgelig holder de vand! ... de er ihvertfald svære at lave om på!!!

Fra : Armand

Dato : 01-10-05 22:14

Hekto wrote:
> [...]
>>

> Problemet er jo at de priser de vurderer efter ligger i overkanten, idet
> de jo ikke får de reelle priser der rent faktisk bliver solgt til.

Jeg forstod Jespers kvide, som gældende hans problematik omkring faktisk
årgang hhv. første registrering, og derom fastholder jeg at der ikke er
et problem der består for fremtidige "registranter"!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 01-10-05 22:47

In article <d_C%e.69505$Fe7.234119@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Jeg forstod Jespers kvide, som gældende hans problematik omkring faktisk
> årgang hhv. første registrering, og derom fastholder jeg at der ikke er
> et problem der består for fremtidige "registranter"!

Næ ... det kan Jesper jo sådan set være ligeglad med.

Lige nu har han andre problemer!

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 01-10-05 13:57

> Jeg aner det ikke!

heller ikk mig !

> [...]
> køretøjer!!!! Det er jo det 'glimrende' i den måde det forgår med
> forhåndsvurderinger, og fassættelse af afgiften til alt for høje

ja vi må erkende det er en fin penge maskine (fra deres synspunkt)

> [...]
> det værditab du jo rent faktisk har lidt over ganske få timer,
> dækket. Jeg tvivler dog; men man kan altid forsøge.

ham der taksatoren, risikere at løbe ind i et veritabelt "møgfald"! og
går det helt ad h.til så har jeg dog kvitt!

> Man kunne også forestille sig at du stabler den på benene, bedst
> muligt, og kører til vurdering. Det burde jo give et afslag!
> Det kræver dog at den ville kunne synes i den stand den er i!

jeg har afleveret den hos skjern mc til opgørelse og takssering, så jeg
venter og håber!

> [...]
> den ene dag.
>
> Så jeg har ikke rigtigt noget intelligent bud på en løsning.

jamen, jeg kan kun sige, mange tak for foreløbig hjælp og
support,,,,,,og øhhh, du er self. velkommen til at tænke "løsning"
jesper
vestjylland med toltal opklaring og solskin