Dennis Jensen wrote:
> Årg 97, Blå med fuldkåbe, 55.000 km, 74900 kr. Står nysynet med nye dæk,
> er
> pæn uden skrammer med Micron potte.
hmmm, dyrt ;) den kan godt presses 5-6kilo ned ;) det er jo samme pris
jeg gav for min 96'er med 28.000 på klokken for 3 år siden :) husk at få
originalpotten med, ellers trækker det 1-2kilo mere ned.
> Men.... Jeg synes at motoren lyder lidt som min gamle bil. Lyder for mig
> som
> om ventilerne snakker lidt.
Det gør Banditter ;) men når den er varm må de ikke snakke i tomgang,
men snakker de lidt i tomgang, så er ventiljusteringstiden lige oppe
over :) min begynder at snakke lidt ved 9-10.000km, hvis der er nogen
banedage imellem, ellers begynder de lidt ved 12-13.000km altså hvor der
skal stilles efter bogen.
> Kan det passe at ventilerne er færdige efter 55.000 km, eller at de måske
> bare skal justeres??? Er det noget der koster kassen hvis der er noget
> galt???
At ventiler snakker betyder ikke de er færdige... en Bandit 1200's
ventiler snakker pænt hvis de er 1/100 ude af stilling, ganske højlydt
enda. Og røv ireterende når man stiller den, for man skal knap nok røre
ved stilleskruen for at den er i stilling igen, og derved snakker normalt.
> Sælger aner ikke noget om det, siger bare at den har den samme lyd som da
> han købte den sidste efterår. Han siger iøvrigt at han har fået maskinen
> checket hos en forhandler før han købte den, og at denne mekaniker (som er
> hans bekendte) sagde at maskinen er OK.
ALDRIG stole på en bekendt mekaniker, altid bruge en uvildig ;) men at
han har haft lyden siden købet sidste år, lyder jo som om manden er
pisse ligeglad med at få lavet service, med de korte ventiljusterings
intervaller, og for den sags skyld olieskift for hver 6000km, så burde
han ha fået skifte olie samt stillet ventiler straks efter køb.
> Hva mener du? Kender du noget til noget der lyder som ventil snak snak på
> Bandit 1200? Er 55.000 km meget på denne maskine? Jeg tror at den burde
> kunne klare 55.000 uden problemer, men fair nok hvis den trænger til en
> justering..
55.000km er ikke langt, jeg runder snart 90.000km på måleren, og den
har nok kørt mere omkring 100.000km pga. jeg har kørt et helt år hvor
speedometerkablet var knækkede.
Min har kun ventil tikken når den er kold, og den har ikke andre
problemer end lidt uskadelige pittings på knasterne, som ikke har givet
mærker på vippearmende.
Om det er dyrt at lave ? tjaaa.... kan man selv gøre det, og det er
fantastisk nemt :) så er det ik dyrt, ellers koster en komplet motor
eller top til en Bandit 1200/GSX-r1100 ik meget, og måske fristes det
mere.... tager man til forhandler ??? hvad skulle man der ;) så er det
snot dyrt, da man ligepludselig skal betale danske Suzuki priser, og
dansk moms tynget timepriser osv. :)
Men er sælger intereseret osv. og det ikke er for langt fra Ørslev, kan
vi godt lave en aftale om jeg lige kigger på de ventiler :) eller kan
tage en køretur/du kan prøve min og bedømme lyden derfra ;) for ventil
tikken er generalt meget markant på Banditterne, og kan få de fleste
skræmt væk uden grund, når de kommer fra en vandkølet maskine... det er
jo lidt synd, når det er så fed en maskine at køre på til meget lav pris :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit