|
| ZX9R går ud ved kryds? Fra : Pizzabager |
Dato : 30-09-05 17:37 |
|
min ZX9R har kørt fint hele sommeren, men nu har den lige stået en uges tid,
måske lidt mere uden at være ude og kører, også en tur hvor det er lidt
køligt..
den går ud næsten hver gang jeg kommer til et kryds eller sving hvor jeg
skal ned i fart så jeg ikke har nogen omdr. på.. den er lige til at starte
igen bare ved at slippe kobling men det er da irriterende..
hvad er der galt??
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (01-10-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 01-10-05 00:46 |
|
karburatoris??
Sprit i tank, og det kører igen???
Jeg prøvede noge lignende forrige år, da var det hoved dyser der var
skvattet løse, og vilede mod svømmer huset, men hva, er jo bare mig der er
uheldig
MVH
Johan
Bandit 600
| |
Armand (01-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-10-05 08:29 |
|
Pizzabager wrote:
> min ZX9R har kørt fint hele sommeren, men nu har den lige stået en uges tid,
> måske lidt mere uden at være ude og kører, også en tur hvor det er lidt
> køligt..
> den går ud næsten hver gang jeg kommer til et kryds eller sving hvor jeg
> skal ned i fart så jeg ikke har nogen omdr. på.. den er lige til at starte
> igen bare ved at slippe kobling men det er da irriterende..
> hvad er der galt??
Tjaeh :-/
Det er iriterende ikke at vide specifikt hvad der er årsagen til en
fejl. Men, årsagen uagtet, er problemet egentlig ikke blot at tomgangen
er for lav?
Ifald, så sæt den en anelse op så den atter matcher de fastsatte
1100rpm, og skulle den en dag atter komme over anfaldet af efterårslede
er det så bare at sætte den ned igen!
--
Armand.
| |
Pizzabager (01-10-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 01-10-05 12:03 |
|
>
> Tjaeh :-/
> Det er iriterende ikke at vide specifikt hvad der er årsagen til en fejl.
> Men, årsagen uagtet, er problemet egentlig ikke blot at tomgangen er for
> lav?
> Ifald, så sæt den en anelse op så den atter matcher de fastsatte 1100rpm,
> og skulle den en dag atter komme over anfaldet af efterårslede er det så
> bare at sætte den ned igen!
>
det tror jeg ikke på virker, omdr. tælleren stopper slet ikke op på vej ned
når jeg slipper gassen, så det er ikke fordi den er for lav. den står
desuden sat til ca 1200 ellers kan den godt ud nogen gange når den er
kold...(ikke helt varm)
men lidt mystisk, min tidligere ZX6R. som var med indsprøjtning gjorde det
også for mig et par gange(selv i varmt vejr).. det undrede mig også en del..
nu skrev jeg også at den gjorde det hver gang.. det passer ikke helt.. den
gjorde det 2/3 gange.. de andre gange gik den fint ved de 1200 omdr.
tror jeg vil prøve noget karburator sprit. og se om det virker i første
omgang..
kasper
| |
Moller (01-10-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-10-05 12:36 |
|
Pizzabager wrote:
> min ZX9R har kørt fint hele sommeren, men nu har den lige stået en uges tid,
> måske lidt mere uden at være ude og kører, også en tur hvor det er lidt
> køligt..
>
> den går ud næsten hver gang jeg kommer til et kryds eller sving hvor jeg
> skal ned i fart så jeg ikke har nogen omdr. på.. den er lige til at starte
> igen bare ved at slippe kobling men det er da irriterende..
>
> hvad er der galt??
Min cykel står en smugle for magert i tomgang, det vil sige den er ok
når den er kampvarm det meste af sommeren, men her i ydersæsonen går den
ik så godt, og jeg oplever også det samme som dig... Jeg ved så med min
egen at det bare er at få justeret mine CO skruer, og så lige få den
syncroniseret ;) så er den kampklar igen...
Nå, men omkring ZX9-r, så er rygtet at strålerørende slides ustyrligt
hurtigt, nogen snakker om de originale kan være døde efter 10-15.000km
fra ny af :( og det påvirker tomgang/bunden enormt... så en god ide er
lige at tjekke om de er flotte ovale nede i ??? Hvis du læser i gamle
indlæg, kæmpede jeg med dette problem sidste år, og mens jeg kørte med
dårlige strålerør, så betød en hurtig acc.. med dertilfølgende lukken
for gassen, og træk i koblingen, at den faldt hurtigt omdr. og døde...
det skete hver gang.
En anden ting som kom bag på mig med Banditten første gang det skete...
tændrørende, jeg glemte at skifte dem efter de 12.000km som der står i
servicebogen, og ved 13-14.000km, så ku den ikke stå i tomgang hver gang
jeg bremsede ned til krydsenede, men stadig nem at starte igen.
Men som du kan se, så er der nogen nemme her... 1. Hvor gamle er dine
tændrør. 2. Hvad er tilstanden i dine strålerør. 3. CO skruerne. Men lad
nu være med at skrue på CO'erne hvis du ik har tjekket dine strålerør,
for så hjælper de ikke, ovale strålerør påvirker CO skruerne enormt.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Pizzabager (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 02-10-05 10:16 |
|
>
> Min cykel står en smugle for magert i tomgang, det vil sige den er ok når
> den er kampvarm det meste af sommeren, men her i ydersæsonen går den ik så
> godt, og jeg oplever også det samme som dig... Jeg ved så med min egen at
> det bare er at få justeret mine CO skruer, og så lige få den syncroniseret
> ;) så er den kampklar igen...
>
> Nå, men omkring ZX9-r, så er rygtet at strålerørende slides ustyrligt
> hurtigt, nogen snakker om de originale kan være døde efter 10-15.000km fra
> ny af :( og det påvirker tomgang/bunden enormt... så en god ide er lige at
> tjekke om de er flotte ovale nede i ??? Hvis du læser i gamle indlæg,
> kæmpede jeg med dette problem sidste år, og mens jeg kørte med dårlige
> strålerør, så betød en hurtig acc.. med dertilfølgende lukken for gassen,
> og træk i koblingen, at den faldt hurtigt omdr. og døde... det skete hver
> gang.
>
> En anden ting som kom bag på mig med Banditten første gang det skete...
> tændrørende, jeg glemte at skifte dem efter de 12.000km som der står i
> servicebogen, og ved 13-14.000km, så ku den ikke stå i tomgang hver gang
> jeg bremsede ned til krydsenede, men stadig nem at starte igen.
>
> Men som du kan se, så er der nogen nemme her... 1. Hvor gamle er dine
> tændrør. 2. Hvad er tilstanden i dine strålerør. 3. CO skruerne. Men lad
> nu være med at skrue på CO'erne hvis du ik har tjekket dine strålerør, for
> så hjælper de ikke, ovale strålerør påvirker CO skruerne enormt.
tak skal du have.. det giver mig nogen muligheder.. min har gået 17.000, så
det kan faktisk godt passe med nogen af de ting.. tomgangen går rimelig
ujævnt..
jeg har planer om at få den rullet inden længe, sådan nogen ting på
strålerør og stillet CO, er det ikke noget de ville kunne se der??
tændrørene skifter jeg bare en dag jeg får tid.. kan vel ikke være det store
problem.. andet end at komme til dem :)
kasper
| |
Moller (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-10-05 12:21 |
|
Pizzabager wrote:
> jeg har planer om at få den rullet inden længe, sådan nogen ting på
> strålerør og stillet CO, er det ikke noget de ville kunne se der??
Hvis den skal rulles, er det endnu vigtige at du NU, tjekker de
strålerør.. det er IKKE noget der kan laves på dagen i en hovsaløsning,
fordi du trak det ud til sidste øjeblik. ZX-9r strålerør skal presses
ind og ud, ikke skrues i som på næsten alle andre maskiner :) og så skal
de bestilles i god tid. f.eks. kan nogen FactoryPro strålerør hjælpe en
del der, og anbefales nu også af en del XZ9r ejere.. mere info her :
" http://www.factorypro.com/products/needle_jet_Mikuni.html"
> tændrørene skifter jeg bare en dag jeg får tid.. kan vel ikke være det store
> problem.. andet end at komme til dem :)
Det kan du jo gøre samme dag du tjekker dine strålerør selv, så du kan
få bestilt nye/rep af dem i god tid, så du ikke står ved rulningen, og
den stadig køre lort bag efter... en rigtig rullefelts operatør siger
det til dig at de er i stykker, en klamphugger ruller, tager penge, og
sender dig videre uden at informere om det.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Pizzabager (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 02-10-05 13:43 |
|
>
> Hvis den skal rulles, er det endnu vigtige at du NU, tjekker de
> strålerør.. det er IKKE noget der kan laves på dagen i en hovsaløsning,
> fordi du trak det ud til sidste øjeblik. ZX-9r strålerør skal presses ind
> og ud, ikke skrues i som på næsten alle andre maskiner :) og så skal de
> bestilles i god tid. f.eks. kan nogen FactoryPro strålerør hjælpe en del
> der, og anbefales nu også af en del XZ9r ejere.. mere info her :
> " http://www.factorypro.com/products/needle_jet_Mikuni.html"
>
>> tændrørene skifter jeg bare en dag jeg får tid.. kan vel ikke være det
>> store problem.. andet end at komme til dem :)
>
> Det kan du jo gøre samme dag du tjekker dine strålerør selv, så du kan få
> bestilt nye/rep af dem i god tid, så du ikke står ved rulningen, og den
> stadig køre lort bag efter... en rigtig rullefelts operatør siger det til
> dig at de er i stykker, en klamphugger ruller, tager penge, og sender dig
> videre uden at informere om det.
>
Hmm okay. men hvis de strålerør skal presses i er det jo ikke noget jeg kan
klare selv alligevel..?? det lyder som en omfattende operation?
kasper
| |
Moller (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-10-05 14:42 |
|
Pizzabager wrote:
>
> Hmm okay. men hvis de strålerør skal presses i er det jo ikke noget jeg kan
> klare selv alligevel..?? det lyder som en omfattende operation?
Hvis de er ovale, og du ser det mens du skifter tændrør ;) så har du
tid til at bestile hjem osv. inden du begynder at lave for meget spild
tid med at rulle, justere CO skruer osv...
Det med at trykke dem ind og ud, hmmm... ikke prøvet det selv, så jeg
tør ikke sige om hvor svært det er ? måske en kawa ejer på listen, som
gerne vil gøre alt selv kan sige noget der :) men under alle
omstændigheder kan du jo tjekke dem, og derved vudere om de er skylden
til din problemer, eller om du skal lede videre.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Pizzabager (02-10-2005)
| Kommentar Fra : Pizzabager |
Dato : 02-10-05 18:06 |
|
> Hvis de er ovale, og du ser det mens du skifter tændrør ;) så har du tid
> til at bestile hjem osv. inden du begynder at lave for meget spild tid med
> at rulle, justere CO skruer osv...
>
> Det med at trykke dem ind og ud, hmmm... ikke prøvet det selv, så jeg tør
> ikke sige om hvor svært det er ? måske en kawa ejer på listen, som gerne
> vil gøre alt selv kan sige noget der :) men under alle omstændigheder kan
> du jo tjekke dem, og derved vudere om de er skylden til din problemer,
> eller om du skal lede videre.
>
tak for hjælpen. det vidste sig at det bare var en fejl 40 der var grunden
til den gik ud...
skulle ud og kører med en ven idag, og da jeg skal trække choker før jeg
starter, ser jeg at den allerede er halvt trukket..
jeg plejer og trække choker fuldt før jeg starter, og lige før jeg kører
sætter jeg den halvt tilbage, så den kan holde tomgang indtil den er ved at
være lun.. men glemte bare at sætte den helt tilbage, og det var grunden til
den ikke kunne holde tomgang da den var blevet varm...
så der var åbenbart ikke noget at bekymre mig over alligevel.. idag kørte
den helt fint og tomgangen gik lige i øjet :)
men tak for hjælpen alligevel.. skifter snart tændrør alligevel.. ved jo
ikke hvornår de sidst er skiftet :)
kasper
| |
Jim Andersen (03-10-2005)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 03-10-05 07:55 |
|
Pizzabager wrote:
> tak for hjælpen. det vidste sig at det bare var en fejl 40 der var
> grunden til den gik ud...
>
> skulle ud og kører med en ven idag, og da jeg skal trække choker før
> jeg starter, ser jeg at den allerede er halvt trukket..
Rart at vide man ikke er den eneste......
/jim
| |
|
|