mc-skade+forsikring+rep?
Fra : Jesper Hillerup

Dato : 29-09-05 16:43

stater lige en ny tråd
blev som nævnt igår impliceret i et uheld, som jeg var uden skyld i! en
72-årig mand kørte ud fra en ubetinget vigepligt og havde overset mig.

Har idag bøvlet lidt rundt med forsikringer, og er endt ud med at mc
skal op til skjern-mc for at blive takseret,
har talt med dem i telefonen,allerrede nu mener han at den måske bliver
total-skadet
hvis den er total-skadet men stellet er ok, er der så en mulighed for at
jeg selv kan få lov til at bygge den op igen?
dvs.en eller anden form for aftale?erfaringer efterlyses?nogen som har
prøvet det før?faldgrupper?samt andre gode råd søges?
de skader jeg såèn lige umidelbart kan få øje på er
:forgaffel,forlygte,forskærm,forhjul+dæk,køler,gearvælger,sidestøtteben,fodhviler
forreste+bagerste samt konsol,venstre clip-on
styrdel,koblingsgreb+konsol,spejl,den alu-plade til instrumenterne,lille
akryl vindspejl,meget lille bule tanken,lille revne i plastikken,,,,,
ja, den er sq lidt medtaget,men jeg er dog kommet til den her
konklusion"det er materrielle skader" jeg er vist "sluppet billigt"

--
Mvh - Jesper Hillerup
hawk pt.i koma, håber den kommer sig.

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 16:59

> hvis den er total-skadet men stellet er ok, er der så en mulighed for
> at jeg selv kan få lov til at bygge den op igen?

Normalt er det kun momsregisterede der får lov at købe "rester" fra
forsikringsselskaberne. Desuden skal der ved genopbygning af en totalskade
betales en ny afgift til staten ...

/A

Fra : Henning Aagaard

Dato : 29-09-05 19:24

meddelelse news:433c1e29$0$49010$14726298@news.sunsite.dk...

> Normalt er det kun momsregisterede der får lov at købe "rester" fra
> forsikringsselskaberne. Desuden skal der ved genopbygning af en totalskade
> betales en ny afgift til staten ...
>
> /A

Du kan nemt købe den af forsikringen. Du skal bare spøarge dem når du
forhandler prisern. Jeg tror nemt du kan få dem ned i en 2-3.000 kr. for en
totalskadet mc.
Problemet er bare at hvis den er totalskadet, skal du betale ny afgift, hvis
du skal have numre på den igen.
Det kan nok kun svare sig, hvis du selv er fiks på fingrene og kan udbedre
skaderne til en rimelig pris. Du kan jo gå ind på told og skats hjemmeside
og se hvad afgiften er, så kan du jo regne på om det kan svare sig.

Fra : rbk17

Dato : 30-09-05 13:16

On Thu, 29 Sep 2005 20:24:13 +0200, Henning Aagaard wrote:

> [...]
De gange jeg har smadret noget på cyklen, var det HELT umuligt for mig at
købe nogen af tingende tilbage. (Jeg gjorde det hele gennem en forhandler.)
Forsikringen skulle have bevis på at delende er destrueret... Det var ikke
til forhandling!

Men hvis man nu KAN blive eninge med forsikringen, hvorfor i alverden
skulle man så betale ny afgift? Jeg kan faktisk slet ikke se hvad
Told/skat skal blandes ind i det for - Med mindre forsikringen får
nogen af indregisterings pengende tilbage igen. ?

/holger
mc-Røvtur

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-09-05 18:13

"Jesper Hillerup" <jhillerup@xxxesenet.dk> skrev i en meddelelse
> stater lige en ny tråd
> blev som nævnt igår impliceret i et uheld, som jeg var uden skyld i! en
> 72-årig mand kørte ud fra en ubetinget vigepligt og havde overset mig.

Pis !!!
Det var hurtigt !
(Jeg kan næsten læse at det var den cykel du var ude at få synet forleden
? )

Kent Nielsen

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 29-09-05 18:43

> Pis !!!
> Det var hurtigt !
> (Jeg kan næsten læse at det var den cykel du var ude at få synet
> forleden

ja, desværre
jesper

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 29-09-05 19:28

Jesper Hillerup wrote:
> hvis den er total-skadet men stellet er ok, er der så en mulighed for at
> jeg selv kan få lov til at bygge den op igen?

jo det kan du godt, men der skal betales afgift af mc`en igen

> [...]
> ja, den er sq lidt medtaget,men jeg er dog kommet til den her
> konklusion"det er materrielle skader" jeg er vist "sluppet billigt"

det er godt at du er sluppet uden de store skrammer.

held og lykke med forsikringen

--
Dan "748" Dethlefsen
748 (halv død) - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2