Er her andre ET4 ejere?
Fra : morten d jensen

Dato : 29-09-05 09:36

.....har netop investeret i en sådan fra `99

Jeg er gået igang med at støvsuge nettet for informationer vedr. ET4 og
håber at der er nogle her i NGén der kan hjælpe mig

Hvad er forskellen på en ET4 125 og ET4 Leader 125? - det er åbenbart ret
vigtigt at vide, når man bestiller reservedele.

Endvidere er jeg støt på et cylinderkit fra Malossi (140ccm) - er det
holdbart i længden? Så vidt jeg kan se, vil den få ca. 2 hk. mere.... og
selvfølgelig et bedre moment i bunden...

I forbindelse med syn, fik jeg den klargjort hos Frederiksberg Motor Co -
intet ondt om ham. Jeg er 100% tilfreds med hans arbejde Scooteren er
usandsynlig blød i forgaffelfjederen og spurgte ham derfor om han ikke ville
skifte den. Han mente ikke at der var grund til det, da en ny ikke ville
ændre på det. Han beskæftiger sig kun med originale reservedele.

I min støvsugning på nettet er jeg imidlertid støt ind i nogle
affjedringskomponenter fra Bitubo - kan de anbefales? Malossi laver også
noget, men er nærmest dobbelt så dyrt.

Håber at få nogle input.

Venligst,
Morten

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 10:07

> ....har netop investeret i en sådan fra `99
Tillyke med dyret - hvor langt har den gået og hvad har du givet for den

> Endvidere er jeg støt på et cylinderkit fra Malossi (140ccm) - er det
> holdbart i længden? Så vidt jeg kan se, vil den få ca. 2 hk. mere....
> og selvfølgelig et bedre moment i bunden...

Det skal såmend nok holde - men imho kan det ikke betale sig medmindre man
står med en motorskade

> I min støvsugning på nettet er jeg imidlertid støt ind i nogle
> affjedringskomponenter fra Bitubo - kan de anbefales? Malossi laver
> også noget, men er nærmest dobbelt så dyrt.

Jeg har været tilfreds med de bitubo bagdæmpere jeg har kørt med. De var
ihvertfald ikke ringere end originale Aprilia dæmpere og kostede det
halve...

Hvis jeg var dig så ville jeg nok køre nogle tusinde km på den inden jeg
begyndte at kaste penge efter "performance" stumper ... Jeg har selv brugt
meget uoriginalt på min aprilia - men næsten altid "kun" som reservedel når
de origianle stumper gav op...

Fra : morten d jensen

Dato : 29-09-05 12:35

meddelelse news:433baeff$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> Tillyke med dyret - hvor langt har den gået og hvad har du givet for den

Tak skal du have. Den har kørt 24.000 km og jeg gav den nette sum af kr.
7.000kr.- men så trængte den også til en kærlig hånd. Personligt betyder
lidt ridser, buler og skrammer ikke så meget, men derimod skal alle
bevægelige dele være 100% iorden. Efter at jeg fik skiftet udstødningen,
lyder den rigtig godt. På værkstedet sagde han at det var en af de mere
lydløse.... - dvs. at den ikke er kørt for hårdt (konstant bundgas).

> Det skal såmend nok holde - men imho kan det ikke betale sig medmindre man
> står med en motorskade

Joo, er godt klar over at det ikke kan betale sig i kronerøre, men hvis de
extra 2 hk. giver en følelse af at det hele går op i en højere enhed, så har
jeg opnået hvad jeg ønskede + bedre acceleration ved 2 personer uden at
benzinforbruget stiger drastisk?

> Jeg har været tilfreds med de bitubo bagdæmpere jeg har kørt med. De var
> ihvertfald ikke ringere end originale Aprilia dæmpere og kostede det
> halve...

Det er også min erfaring, da jeg kørte Leonardo... men, lige præcis fjederen
foran på en ET4, er lidt speciel - en slags mono svingarm.... Håber at der
er andre ET4 kørere, der kan svare på om den er bedre end original.

Venligst,
Morten (- som var ejer af den Pegaso Anders prøvekørte for mange år
siden...)

Fra : Anders

Dato : 29-09-05 15:56

Hej med dig.

Prøv PM tuning i england. Der har jeg købt udstødning til min.

Du skulle da have købt min ET4 i stedet for, der er for ca 10000 kr i udstyr
med

Vh Anders

Fra : morten d jensen

Dato : 30-09-05 10:40

"Anders" <maria_og_anders@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med dig.

Hej!

> Prøv PM tuning i england. Der har jeg købt udstødning til min.

OK. Browsede lige siden igennem - gode priser. Hvordan lyder/passer denne
PM-udstødning. Giver den noget ekstra effekt?

> Du skulle da have købt min ET4 i stedet for, der er for ca 10000 kr i
> udstyr med

....kunne ikke vide at du sælger din... - hvorfor iøvrigt? Hvilket
udstyr har du smidt på den?

Venligst,
Morten