Suzukii 800 eller 1500 ?
Fra : Michael Knak

Dato : 27-09-05 15:14

Hej !

Jeg er i gang med at kigge på MC, og har varmt kig på en Suzuki VL1500 eller
en Suzuki 800 Volusia.

Har et ganske kort spørgsmål:

Hvad for jeg får de sidste 700 ccm ?

For mig handler det ikke om topfart - det er ren "blær", cruise, lyd og
hygge.

/ Knak

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 27-09-05 16:32

Michael Knak wrote:
> Hvad for jeg får de sidste 700 ccm ?
>
> For mig handler det ikke om topfart - det er ren "blær", cruise, lyd og
> hygge.

Umiddelbart vil du få en meget dybere (bedre) lyd, bedre moment og
derved også kraft overskud i mortoren, når du cruiser.

Så jeg vil sige gå for 1500'eren hvis du har besluttet dig for at det
skal være den model, og prisforskellen naturligvis ikke er helt vild.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : anders majland

Dato : 27-09-05 18:19

> [...]
> VL1500 eller en Suzuki 800 Volusia.
> Hvad for jeg får de sidste 700 ccm ?
>
> For mig handler det ikke om topfart - det er ren "blær", cruise, lyd

Hvis det skal være blær så selvfølgelig den største motor og speedometeret
med de højeste tal. Skift det evt til et der går til 300km/t

/A

Fra : Gert Friis Andersen

Dato : 27-09-05 21:11

Jeg Købte en VL800 Volusia for et par mdr siden og kører stadigvæk
rundt med et stor smil på...den er skøn at cruise på! Fysisk er
den stor og motormæssigt kan den sagtens være med den større VL
1500. Min er monteret med Jetkit som har givet 5 hk mere målt på
baghjulet. Når jeg kører sammen med min kammerat på hans VL1500 er
jeg hurtigst fra start. De 10 ekstra heste han har bliver nok
opvejet af den 60 kg den vejer mere. Når vi følges af på
motorvejen kører vi sjældent over 130-140 og da har min VL800
stadig mere at give af hvis der skal overhales. Fysisk virker
VL800 ikke lille....snare tværtimod. VL800 er en perfekt cruiser
til en overkommelig pris. Med i betragtning kan du jo osse tænke
på højere forsikringspræmie og større benzinudgift(min går knap 20
km/l!). Hvis du surfer lidt rundt i det store udland er det svært
at finde andet end begejstrede udtalelser omkring VL800'eren. Om
du er til den ene VL eller den anden må bero på prøvetur
osv....kun du kan afgøre det. Men en ting er sikkert....du kommer
ikke til at savne effekt på Volusia'en og blærerøvseffekt er der
osse i rigelig grad!. Hvis du bor i nærheden af mig( Himmerland)
er du da velkommen til at få en prøvetur inden den kommer i
vinterhi i stuens dejlige varme krog.

Vh
Gert

Fra : Michael Knak

Dato : 29-09-05 16:48

> er du da velkommen til at få en prøvetur inden den kommer i
> vinterhi i stuens dejlige varme krog.

Tusinde tak for alle de gode meninger og for tilbudet, bor desværre
i nordsjælland, men en kammerat har en 800 Volusia, så den er testet.

Og har nu besluttet mig for en 1500 - der handles i næste uge

Tak for meningerne !!

/ Knak

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 16:59

> Og har nu besluttet mig for en 1500 - der handles i næste uge

Hvad var udslagsgivende ?

Fra : Michael Knak

Dato : 30-09-05 12:35

> Hvad var udslagsgivende ?

"blæreffekten" og at jeg har fundet en rigtig lækker 1500