GS500 kører pludseligt kortere på literen
Fra : Christina R.

Dato : 27-09-05 10:00

Hej folkens.

I går blev jeg lidt overrasket over, at jeg måtte stille min GS'er på
reserve en del før jeg plejer. Jeg regnede ud, at den havde kørt omkring
18 km/l, hvor den plejer at ligge på 22-23 km/l... og jeg havde kørt
stille og roligt vel at mærke. Kun lange ture, og gashåndtaget bestemt
ikke holdt i bund.
Nu er det sådan, at den også drypper (lidt) olie, som jeg dog ikke ved,
hvor kommer fra, da jeg ikke har haft tid at tjekke den efter endnu.
Kan det have en sammenhæng? Eller kan der være andre grunde?

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 10:34

"Christina R." <rudkjoebingNOSPAM@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor kommer fra, da jeg ikke har haft tid at tjekke den efter endnu.
> Kan det have en sammenhæng? Eller kan der være andre grunde?

Hvor lang tid (km) siden eer det du har fået skiftet luftfilter??
Det kan godt være en god grund til at den ret pludselig bruger mere benzin.
Jeg tror ikke oliedryp og benzin forbrug her har nogen sammenhæng.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-09-05 21:36

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benzin.
> Jeg tror ikke oliedryp og benzin forbrug her har nogen sammenhæng.

Luftfilter er et rigtigt godt bud. Skal skiftes for hver 10000Km ellers
kommer man af med pengene alligevel
MvH Steen

Fra : Peter Graff

Dato : 27-09-05 11:52

"Christina R." <rudkjoebingNOSPAM@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> hvor kommer fra, da jeg ikke har haft tid at tjekke den efter endnu.
> Kan det have en sammenhæng? Eller kan der være andre grunde?

MVH

Peter Graff

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-09-05 14:04

"Eller kan der være andre grunde?"

Luftfilter. Choker som hænger lidt. Ville være mit gæt.

Hvad med dæktryk? Det vil dog nok ikke have så meget at sige... Men det ene
med det andet...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-09-05 16:33

> [...]

> hvor kommer fra, da jeg ikke har haft tid at tjekke den efter endnu.
> Kan det have en sammenhæng? Eller kan der være andre grunde?

Du ER sikker på det er olie den drypper? Det er ikke bensin? Utæt karburator
eller revnet bensinslange?

Oliespild har ikke noget med øget bensinforbrug at gøre, men det er der
uendeligt mange andre ting der har.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 27-09-05 19:09

Claus Rittig wrote:
> [...]
> eller revnet bensinslange?
> Oliespild har ikke noget med øget bensinforbrug at gøre, men det er der

Jup!
På GPZ900'eren oplevede jeg under en tur på langs ad Jylland at der
skulle på RES ca. 50 km før tid - Årsag: En 90kg's murersvend bagpå og
heftig sidevind

Men sålænge at der endnu ikke er tanket efter er der ingen sikkerhed for
at det f.eks. blot var et forkølet host der fik Christina til at dreje
over på RES længe før tid! :-/
Tank efter Christina, og kom igen!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-05 07:17

Christina R. wrote:
> [...]
> hvor kommer fra, da jeg ikke har haft tid at tjekke den efter endnu.
> Kan det have en sammenhæng? Eller kan der være andre grunde?

Den er blevet deprimeret efter dens udseende er blevet kritiseret. Tænk
på dig selv - ryger der ikke også en ekstra shoppetur på, når du har
været lidt i modvind?

--
vh
Torben