Motorstøj Vf 750F
Fra : KL

Dato : 25-09-05 17:23

Hej

Jeg har en honda vf 750 som her på det sidste er begyndt at lamre mere og
mere fra motoren. Det er en metallisk rasle/klapre lyd.

Lyden er der både under kørsel og i tomgang..

Det er ikke en konstant lyd - og forsvinder til tider helt...

Nogen der kan give et bud på fejlen

På forhånd tak

Klaus Lauritsen

Fra : Jakob D

Dato : 25-09-05 18:17

"KL" <Klaus@emailmig.dk> wrote in message
> [...]
>
> Lyden er der både under kørsel og i tomgang..
>
> Det er ikke en konstant lyd - og forsvinder til tider helt...

Et bud kunne være knast-akslerne. Og eller/ knastkæde strammerne.
Syntes jeg kan huske et noget lignende problem - hos en kammerats samme
model, for ca 15 år siden.

Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : KL

Dato : 26-09-05 19:54

Det var også min bange anelse - den model har jo svage knaster...

Ved udskiftning af aksler skal alle vippe arme da også udskiftes eller kan
man nøjes med at skifte akslerne ??

Hvis man nu skulle være så heldig at det kun var kædestrammerne - hvordan
kan man se dette ??

Når jeg får taget mig sammen til at få kigget til den hvordan kan jeg da se
hvad der er galt/slidt ??

På forhånd tak

Klaus Lauritsen

Fra : Moller

Dato : 27-09-05 14:53

KL wrote:
> Det var også min bange anelse - den model har jo svage knaster...
>
> Ved udskiftning af aksler skal alle vippe arme da også udskiftes eller kan
> man nøjes med at skifte akslerne ??

   Du skifter de vippearme som har synlig skade, resten lader du være
indtil de også synlige mærker.

> Hvis man nu skulle være så heldig at det kun var kædestrammerne - hvordan
> kan man se dette ??

   Du kunne starte med at kigge i din Hayens ;) eller skaffe en, deri står
også hvordan du måler knastkæden om den er ved at være slidt eller ej.

> Når jeg får taget mig sammen til at få kigget til den hvordan kan jeg da se
> hvad der er galt/slidt ??

   Er du på bar bund, så få fat i en som kan hjælpe dig som kan kigge
med... ellers må du forbi en fagmand :)

   Men en god ting er at man får målt knastkæden, tjekket ventilspillerum,
og ellers eftertjekker alle bolte og skruer... er man stadig i tvivl,
kan man jo tage knasterne af og se hvordan vippearme osv. ser ud ??? nu
blir jeg i tvivl er VF750 med stille skruer som lillebror 500 ???

   En ting er sikkert, lyde fra en VF = Keine Kørsel før fejl fundet og
fikset.... der er set for mange smeltet stempler, smadret ventiler
osv... på de maskiner til man vil tage changer ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : v45

Dato : 27-09-05 20:29

Søg hellere oplysninger her:
http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
Siden er for folk, der interesserer sig for klassiske Honda V4.