KL wrote:
> Det var også min bange anelse - den model har jo svage knaster...
>
> Ved udskiftning af aksler skal alle vippe arme da også udskiftes eller kan
> man nøjes med at skifte akslerne ??
Du skifter de vippearme som har synlig skade, resten lader du være
indtil de også synlige mærker.
> Hvis man nu skulle være så heldig at det kun var kædestrammerne - hvordan
> kan man se dette ??
Du kunne starte med at kigge i din Hayens ;) eller skaffe en, deri står
også hvordan du måler knastkæden om den er ved at være slidt eller ej.
> Når jeg får taget mig sammen til at få kigget til den hvordan kan jeg da se
> hvad der er galt/slidt ??
Er du på bar bund, så få fat i en som kan hjælpe dig som kan kigge
med... ellers må du forbi en fagmand :)
Men en god ting er at man får målt knastkæden, tjekket ventilspillerum,
og ellers eftertjekker alle bolte og skruer... er man stadig i tvivl,
kan man jo tage knasterne af og se hvordan vippearme osv. ser ud ??? nu
blir jeg i tvivl er VF750 med stille skruer som lillebror 500 ???
En ting er sikkert, lyde fra en VF = Keine Kørsel før fejl fundet og
fikset.... der er set for mange smeltet stempler, smadret ventiler
osv... på de maskiner til man vil tage changer ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit