/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
suzuki gn 250 hjælp til hvordan man .....s~
Fra : Anne E. von Qualen


Dato : 25-09-05 14:29

har lige fået en suzuki gn 250 fra 92'
og skiftede så toppakning igår , men havde aldrig prøvet at rode med en
motor før hvor knasten er overliggende
så jeg lavede et lille mærke på kæden og på tandhjulet for at være sikker på
at det sad rigtigt igen bagefter.
men jeg tror at kæden har rykket sig en tand eller 2 på det nederste
tandhjul , så nu køre den 40 km/t langsommere en før og tikker lidt.

så vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg lettest får
stillet den rigtigt eller om der er nogen der har et link til et eller andet
sted hvor der er en online rep. håndbog eller måske bare kan sende mig
den/de sider der omhandler lige det der er mit problem...!!

på forhånd tak
B.v.q.



 
 
Niels B (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels B


Dato : 25-09-05 15:26

Anne E. von Qualen wrote:

> har lige fået en suzuki gn 250 fra 92'
> og skiftede så toppakning igår , men havde aldrig prøvet at rode med en
> motor før hvor knasten er overliggende
> så jeg lavede et lille mærke på kæden og på tandhjulet for at være sikker på
> at det sad rigtigt igen bagefter.
> men jeg tror at kæden har rykket sig en tand eller 2 på det nederste
> tandhjul , så nu køre den 40 km/t langsommere en før og tikker lidt.

> så vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg lettest får
> stillet den rigtigt eller om der er nogen der har et link til et eller andet
> sted hvor der er en online rep. håndbog eller måske bare kan sende mig
> den/de sider der omhandler lige det der er mit problem...!!

> på forhånd tak
> B.v.q.

Tjekkede du ventilspillerummene, før du lukkede motoren igen?

/Niels


Armand (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-09-05 17:48

Anne E. von Qualen wrote:
> har lige fået en suzuki gn 250 fra 92'
> og skiftede så toppakning igår , men havde aldrig prøvet at rode med en
> motor før hvor knasten er overliggende.....
> så vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg lettest får
> stillet den rigtigt

Lettest?
Der er vel kun én måde og således er det vigtige at finde ud af om den
står rigtigt!

Praksis i almindelighed er at når stemplet er i top er der ét eller to
mærker på knastakslen der skal ligge i plan med topstykkets pakflade
(til topdækslet).
Derudover er der som ofte også et flere mm bredt hak i den ene ende af
selve akslen - Dette hak bruges når knasterne slibes i profil på
fabrikken og matcher derfor knasternes position. dette hak skal
ligeledes ligge parallelt med pakfladen, hvad dog kan være sværere at
vurdere eftersom dets kanter befinder sig et par mm under hhv. over
pakfladen!
Prøv at tage topdækslet af og se om dé mærkeringer holder vand på din
ilægning!?

Under en evt, gen-ilægning, vær da opmærksom på at kæden strammes op på
bagsiden af knastkædestrammeren hvorved at knasten vil kunne blive
roteret bagud, så din kontrol skal være med helt opstrammet kæde og
samtidig opfølges af en slutkontrol efter montering af kædestrammeren og
et par manuelle rotationer af krumtappen inden(!) motoren strammes!!

Foreløbig har du tilsyneladende været heldig; men forkert timing af
knasten kan medføre bukket udstødningsventil =
Så vær omhyggelig denne gang :-|

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste