Kabelbakker
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-10-05 13:06

Hej Folkens

Her på matriklen forefindes alt, der hedder computer og den slags i
kælderen. Ydermere står diverse PC'er noget spredt så netværket
indebærer efterhånden nogle temmelig fantasifulde ledningstræk. Og
da kabel-TV og -radio også kommer ind i kælderen, er antennekablerne
også godt på vej til at rode.

Jeg går og pusler med tanken om at sætte nogle kabelbakker eller
noget lignende op men har ikke rigtig kunnet finde noget. Udseendet er
mindre væsentlig men det er prisen ikke. Forslag til en billig
løsning modtages derfor med glæde.

På forhånd tak.

Ebbe

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-10-05 14:03

> [...]
>noget lignende op men har ikke rigtig kunnet finde noget. Udseendet er
>mindre væsentlig men det er prisen ikke. Forslag til en billig

Jeg tror de billigste bakker fåes i Harald Nyborg. Jeg har selv brugt dem
her i min kælder:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1991&n=30100&KundeID=7n4IpI7j5B4337me7OX77Tc1XHYF212

Til de store "motorveje" med mange kabler er de måske ikke helt
tilstrækkelige, men til alle de andre hvor der kun skal 4-5
installationledninger i eller tilsvarende er det OK.

Keller

Fra : Nygaard

Dato : 19-10-05 14:11

Hej Folkens

[...]

Har du overvejet trådløs netværk til dine PC'er?

/Nygaard

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 19-10-05 15:56

Nygaard skrev:
> [...]
> noget lignende op men har ikke rigtig kunnet finde noget. Udseendet er
> mindre væsentlig men det er prisen ikke. Forslag til en billig

Og trådløst TV-signal...
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : JBK456

Dato : 19-10-05 17:50

Trådløst netværk - ok hvis der også sikres ordentligt med firewall
osv.

Men omkring trådløst TV vil jeg kun sige - ja det findes jo ikke
rigtigt, da man ikke må distrubere et tv-signal trådløst. Det vil
sige man kan købe noget trådløst som gør at alle ser det samme
signal på alle TV, ikke just trådløst i min verden hvor der også er
børn som gerne vil se noget andet end de andre i husstanden.

Så kan man lave noget trådløst hvor man går via en videomaskine og
dermed har to signaler - men man skal jo bevæge sig hen og skifte på
videoen hvis man vil se andet.

Ikke just trådløst TV som jeg ser det.

Men der kan jo være sket meget siden jeg sidst kiggede på det - så
Torben hvis du har anden løsning til trådløst TV end den jeg lige
har skitseret så hører jeg gerne nærmere.

Ellers er det som Ebbe skriver kabler - og der bliver jo ikke mindre af
dem....

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 20-10-05 10:04

JBK456 skrev:
> [...]
> signal på alle TV, ikke just trådløst i min verden hvor der også er
> børn som gerne vil se noget andet end de andre i husstanden.

Så har jeg nok talt over mig..jeg mente man kunne købe sæt som sendte
signalet ud fra dåsen til TV'et dvs. alle kanaler til alle TV. Men jeg må
indrømme at min viden inden for dette er stoppet. Jeg har overvejet at få
det herhjemme, men ikke sat mig ind i hvad de sæt kunnne og ikke kunne.
Men hvis man vil vide mere er det vel en diskussion for

> Så kan man lave noget trådløst hvor man går via en videomaskine og
> dermed har to signaler - men man skal jo bevæge sig hen og skifte på
> videoen hvis man vil se andet.
>
> Ikke just trådløst TV som jeg ser det.

Det var det andet jeg tænket på...her synes jeg også det smarte er stoppet.

Præcis....

Fra : CC

Dato : 19-10-05 22:25

"Ebbe Kristensen" skrev
[...]

Søg på Google efter kabelbakker, kabelkanaler, installationskanaler,
gitterbakker, kabelstiger
Find den/de fremføringstyper der passer dig.
Her er et link hvor du måske kan få nogle gode ideer http://www.erico.com/

Skal du have 230V med i samme føringsvej vil jeg fortrække en type af metal
(der jordes) og har metallisk et eller flere metalliske skillespor således,
at afstanden mellem 230V og pds kabler er mindst 5 cm.

Fra : JBK456

Dato : 20-10-05 18:55

Hej Torben.

Ja det troede jeg også engang. Så det er ikke/var ikke for at virke
nedladende jeg svarede. Men problemet er netop at hvis du
distribuererer signalet til alle kanaler trådløst fra din
antenneindgang er det som at have sin egen "tv-sendestation" og dette
er ikke lovligt i DK (og de fleste steder i EU) uden sende tilladelse.
Derfor hænger trådløst tv i ens private hjem uhjælpeligt bagefter
andre teknologiske landevindinger. Så alt hvad du ser af tilbud på
denne front skal du spørge godt ind til hvad det er du kan med de
løsninger der sælges - ellers bliver du bare skuffet.

By the way så synes jeg vi skal lukke her - en anden årsag til mit
svar : nemlig at Ebbe spørger om noget konkret i sit spørgsmål og
så er der ingen grund til tråd lige tager en helt anden drejning uden
han får svar på hans spørgsmål - hvis du/i forstår.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-10-05 14:26

CC wrote:

> [...]
> gitterbakker, kabelstiger
> Find den/de fremføringstyper der passer dig.

Har jeg gjort og har såmænd også fundet en del links - men kravet
"billigt" er noget svært at få opfyldt.

Men tak for linket - om ikke andet kan det tjene til inspiration for en
hjemmegjort løsning

> Skal du have 230V med i samme føringsvej vil jeg fortrække en type af metal
> (der jordes) og har metallisk et eller flere metalliske skillespor således,
> at afstanden mellem 230V og pds kabler er mindst 5 cm.

Jeg har ingen planer om at rode med 230V - det er udelukkende til
signalkabler.

Ebbe