Anbefaling af brændeovn
Fra : christian.hemmingsen~

Dato : 19-10-05 09:54

Kære Forum
Vi overvejer at købe en brændeovn a la Morsø 2040 eller Morsø 4742.

Er der nogen der har erfaringer med Morsø (og andre mærker) evt.
sammenlignet med Contura, der udseendesmæssigt har ovne der minder om
ovenstående.
Mvh Christian

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-10-05 10:34

<christian.hemmingsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
>Er der nogen der har erfaringer med Morsø (og andre mærker) evt.
>sammenlignet med Contura, der udseendesmæssigt har ovne der minder om

Jeg kan ikke rigtig sammenligne med Morsø, men jeg fik selv installeret en
Contura 510 sidste vinter. Den er jeg meget tilfreds med, nem at tænde op i
og glasset soder ikke til. Men er da også sikker på at Morsø laver gode
ovne.

Keller

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-10-05 18:19

On 19 Oct 2005 01:54:11 -0700, christian.hemmingsen@hotmail.com wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har erfaringer med Morsø (og andre mærker) evt.
>sammenlignet med Contura, der udseendesmæssigt har ovne der minder om

Vores brændeovn er en morsø - men en meget gammel model, så
sammnligninger er nok ikke noget værd.

Men jeg har lige bestilt en TermaTech TT3, som minder lidt om de morsø
ovne du spørger på. Jeg har dog ikke fået den installeret endnu, så jeg
kan ikke komme med info om hvordan den virker.

http://www.termatech.dk/

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051015/051015_b1.htm