Revner i væggene
Fra : Mikael Knudsen

Dato : 18-10-05 19:19

Hej

Skal have lavet et par værelser, hvor et par af væggene er multiplader
eller noget der ligner, og i dem er der nogle sætningsrevner, nu var det så
planen jeg ville lave nogle "spor" på tværs af revnerne og støbe nogle
stykker armeringsjern ind i væggen, og derefter fylde revnerne ud med
beton.

Er det det rigtige at gøre, eller er der bedre løsninger, kan huske jeg
engang så nogle bølgeplader man kunne banke ind til at samle
multiplader, er det nr. 1 eller ???????

Mvh
Mikael

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 18-10-05 19:36

"Mikael Knudsen" <Fuck@spammer's.d> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det det rigtige at gøre, eller er der bedre løsninger, kan huske jeg
> engang så nogle bølgeplader man kunne banke ind til at samle

sømmene samler ikke pladerne men holder dem sammen, hvor brede er revnerne
??
evt billede i binaer
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Mikael Knudsen

Dato : 18-10-05 20:04

> [...]
> ^
> http://www.roenhave.dk ~~~~
> ( husk at redigere mail adressen ved svar )

Hej Gilbert

Det var heller ikke min ide at samle pladerne, men bare holde dem hvor de er
nu, tror nu heller ikke
de sætter sig mere (er fra 73).

De største af revnerne er cirka så man kan trykke en spartel ind i dem,
resten kun små revner som
man er nødt til at kradse ud for at fylde noget i.

Har ikke lige nogle billeder ved hånden, og er ikke på adressen.

Mvh
Mikael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-10-05 23:23

Mikael Knudsen wrote:

> nu var
> det så planen jeg ville lave nogle "spor" på tværs af revnerne og
> støbe nogle stykker armeringsjern ind i væggen,

Det er et voldsomt arbejde, det er sikkert helt unødvendigt.

> huske
> jeg engang så nogle bølgeplader man kunne banke ind til at samle
> multiplader,

De hedder bølgesøm og kan fås endnu.

> er det nr. 1 eller ?

Ja, slå et par bølgesøm i for hvert skifte i multipladerne, krads fugerne
godt ud og spartel lidt fliseklæber eller multipladelim i revnerne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mikael Knudsen

Dato : 19-10-05 20:22