(dårlige) erfaringer Overheaddoor
Fra : Henrik

Dato : 18-10-05 13:01

Er der nogen her der har, gode som dårlige, erfaringer med et firma der
handler garageporte under navnet Overheaddoor?

Jeg havde i foråret besøg af en flink og umiddelbart seriøs sælger som
overbeviste mig om at det var deres produkt jeg skulle have, derfor lavede
jeg hullet i min garage 515cm bredt da det passede med deres standardmål.
Dette gør jo så at der er ret svært at skifte til en anden leverandør da der
ikke er mange der levere over 500cm.

Nå, men jeg bestiller en garaport til omkring 20.000kr og får tilsendt en
skriftlig ordrebekræftigelse som jeg skal underskrive og sende tilbage.
Efter et par uger finder firmaet dog ud af at der er fejl i den ordre de har
sendt til mig og sender en ny i stedet, den er der også fejl i og de sender
en 3.

Det lykkedes dog at få den bestilt, og med "estimeret leveringstid 5-7 uger
fra ordre dato".
8 uger efter bestilling bliver jeg kontaktet pr. telefon, "den kommer i
morgen"
Dagen efter, fredag, bliver jeg ringet op, "det er kun monteringsdelene der
er kommet, resten er ikke komment endnu, jeg ringer til dig mandag når jeg
vd hvor de er "

Mandag hører jeg ikke noget, mandagen efter har jeg stadig ikke hørt noget,
nu ringer min kone til dem "ja, de bliver sendt fra USA i denne uge, så der
går ikke længe". Det er jo en forsinkelse vi vil have noget kompensation
for, det kan telefonpasseren dog ikke finde ud af, "men vi kan tale med
direktøren på fredag".

Min kone taler så med direktøren fredag og han finder så ud af at den slet
ikke er produceret endnu, men at vi vil have den om 4 uger og som plaster på
såret kan vi få en tilbehør til en udsalgspris af 1020kr.
Vi beder om at få dette på skrift, "det kan der slet ikke være tale om, det
kan virkelig ikke være nødvendigt osv osv".
Vi får dog alligevel en mail hvor der nu står leveringtid ca. 4-5 uger.
I fredags var det 4 uger siden så mandag ringer vi for at spørge hvilken dag
i denne uge den mon kommer.
"Ja, det ved jeg da virkelig ikke" var telefonpasserens svar, "der kommer en
container ind i næste uge så måske kan i få den d. 31".

Det er så 6 uger og nogle dage efter de aftalte 4-5 uger og det er så 16½
uge efter det endelig lykkedes at afgive en korrekt ordre.

Nu regner jeg godt nok ikke med at den kommer d. 31 men man har jo lov at
håbe.
Jeg kan ikke rigtigt finde nogle advarsler mod firmaet Overheaddoor på
nettet, så har vi bare været uheldige eller er de bare gode til at skjule
deres fejl?

Henrik

Fra : Peter Kirk

Dato : 19-10-05 10:09

Jeg ved ikke noget om firmaet du nævner. Men jeg er igang med et husbyggeri
og jeg kan fortælle dig at mange firmaer handler på en tilsvarende måde...
De leverer ikke tegninger og ordrer videre til producenten, de leverer
heller ikke information fra producenten tilbage til os, de laver
regningsfejl, de laver fejl når de sender ordren videre til producenten, de
lyver ("der er meget sygdom hos producenten hvorfor vi ikke kan levere til
tiden", men hvis man ringer til producenten direkte er beskeden anerledes),
de sender multiple ordrer bekræftigelser med forskellige datoer (uden at
nævne hvad for en er den gyldige); og så sker der også fejl hos producenten,
og hos banken som skal betale regninger på vores vegne, og så laver
håndværkerer monteringsfejl....

Livet er sjovt.

Peter