Hvad skal luftfugtigheden være?
Fra : Lars

Dato : 17-10-05 21:45

Hvad er den bedste luftfugtighedsprocent i min kælder, som er uopvarmet?

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-10-05 21:52

Lars <lars@nospam.dk> wrote:

> Hvad er den bedste luftfugtighedsprocent i min kælder, som er uopvarmet?

Det kommer jo an på, om du skal opbevare bøger, eller dyrke champignon.

Men almindeligvis mener jeg at den ligger omkring 53 %, men det er der
sikkert flere meninger om. Det er den procent vi har i mit firma, et
trykkeri.

Af hensyn til husstøvmider m.m., bør procenten holdes under 55, da de
trives bedst mellem 55-75 %.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 07:42

"Lars" <lars@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er den bedste luftfugtighedsprocent i min kælder, som er uopvarmet?

På mit hygrometer ligger det grønne felt mellem 40 og 60.

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Peter

Dato : 18-10-05 11:14

Lars skrev:

> Hvad er den bedste luftfugtighedsprocent i min kælder, som er uopvarmet?

Når det ikke er koldt ude, og når du ikke opvarmer kælderen i kolde
perioder, så kan det være svært at holde luftfugtigheden nede. På
http://www.at.dk/sw7709.asp er der en graf over normalerne hen over
året.

vh.
Peter