Nedsætte følsomheden på sensor
Fra : Carsten Keller

Dato : 17-10-05 13:18

Hej gruppe.

Jeg har lige sat en ny lampe op ved vores hoveddør, en af dem med indbygget
sensor. På kassen står der at sensorens følsomhed kan indstilles fra 3-10
meter, men selv på laveste følsomhed fanger den bevægelser på omkring 10
meters afstand. Nogen der har nogle tricks? Har prøvet at sætte noget tape
over føleren, men det gjorde ikke rigtig nogen forskel...

Keller

Fra : leif

Dato : 17-10-05 13:49

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring 10 meters afstand. Nogen der har nogle tricks? Har prøvet at sætte
> noget tape over føleren, men det gjorde ikke rigtig nogen forskel...

Hvis den sidder på en fod der kan tippes, kan du prøve at vippe den så den
peger mere ned i jorden, det vil tage en del af radius.
mvh leif

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-10-05 13:58

"leif" <l-j@@pc.dk(fjern@)> wrote in message

> Hvis den sidder på en fod der kan tippes, kan du prøve at vippe den så den
> peger mere ned i jorden, det vil tage en del af radius.
> mvh leif

Den sidder desværre fast i lampen, ellers var det også mit umiddelbare bud

Keller

Fra : JJ

Dato : 17-10-05 14:21

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
> [...]
> omkring 10 meters afstand. Nogen der har nogle tricks? Har prøvet at sætte
> noget tape over føleren, men det gjorde ikke rigtig nogen forskel...

Hvis følsomheden ikke ændre sig når du stiller på den, så ville jeg levere
den tilbage, for så må den jo fejle noget.

JJ

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-10-05 14:32

"JJ" <jj@get.kd> wrote in message

> Hvis følsomheden ikke ændre sig når du stiller på den, så ville jeg levere
> den tilbage, for så må den jo fejle noget.

Den ændrer sig skam, men hvis jeg sætter den højere op fanger den også de
biler der kører forbi ude på vejen Nu er det trods alt kun folk på
fortovet den får fat i...

Keller

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-10-05 14:35

> [...]
> omkring 10 meters afstand. Nogen der har nogle tricks? Har prøvet at sætte
> noget tape over føleren, men det gjorde ikke rigtig nogen forskel...

Så prøv noget andet tape - plaster f.eks. Dæk den øverste del af føleren.

Mvh Maria

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 17-10-05 22:52

Den kigger efter varme, så prøv med sølvpapir eller alu tape...

jens