Flad pil?
Fra : LejfM

Dato : 17-10-05 10:56

Hej NG

Jeg har et pile træ, jeg tror det er en form for rød pil, der i toppen har
helt flade grene, de er mellem 2 og 6 cm i breden og ca 1 cm tykke, er det
en sygdom i pilen ? skal den bare væk.. eller skal vi bare lade den gro i
fred ?

LejfM

Fra : ASKE

Dato : 17-10-05 11:25

behold den for alt i verden, de flade grene er meget eftertragtede til
blomsterdekorationer og juledekorationer

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-10-05 21:37

On Mon, 17 Oct 2005 11:56:26 +0200, "LejfM" <LejfM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en sygdom i pilen ? skal den bare væk.. eller skal vi bare lade den gro i

Det er en Sakhalin-pil (iflg. min bog over plantenavne) Salix
sacchalinensis 'Sekka' - kaldes tit også fladpil. Den skal se sådan ud.

Men hvis ikke du syntes det er pænt, så få den da endelig væk

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051015/051015_b1.htm

Fra : LejfM

Dato : 18-10-05 06:50

Tak...
Nu slog jeg den op under det latinske navn... og ja det er den..
tak for oplysningen...

LejfM