Hvor købes billige havehegn ?
Fra : Jesper Andersen

Dato : 17-10-05 10:11

Hej Gruppe.
Jeg har haft en sti til at gå ned langs mit hus, og har nu efter 1.5
års retsag fået stien lukket, og mig og naboen har fået tildelt jorden
af kommuenen. Vi har delt stiens areal ligeligt, og blevet enige om at
sætte et pænt træhegn op i stedet for en hæk, der tager flere år om at
blive stor og skal klippes hvert år.

Så vi har været ude og kigge på hegn, men er du vanvittig det er dyrt.
Vi har 41m som skal sættes op, og et fag på 180x180 koster 400-500 kr
stykket. Og dertil kommer stolper.
Er der nogen der kender til steder hvor man kan finde noget
billigere...

Og ja, jeg ved godt man kan få hegn til ca. 100 kr pr fag, men det er
også noget tyndt og skrøbeligt "lort"...
Jeg ville gerne man kunne finde noget til omkring 250kr pr fag.

Mvh
Jesper Andersen
Kolding

Fra : Jim

Dato : 17-10-05 10:24

"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også noget tyndt og skrøbeligt "lort"...
> Jeg ville gerne man kunne finde noget til omkring 250kr pr fag.

Har du talt med Hedeselskabet?
Find en landmand, juletræsdyrker el. lign. og spørg, om han kan hjælpe dig
enten med en rest eller måske handel hos en grossist, hvis du ikke selv er
momsregistreret.
Hvis du vil finde en juletræsdyrker, som måske har en rest eller noget brugt
liggende, både pæle og hegn, så kig videre på
http://www.ps-xmastree.dk/index.asp?id=365 .

Held og lykke.

Mvh. J. aka Julemanden. ;0)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 17-10-05 10:47

> Er der nogen der kender til steder hvor man kan finde noget
> billigere...

Gør-det-selv havde for et par måneder siden en beskrivelse af en billig
måde at lave et rimeligt pænt hegn på - jeg kan dog ikke huske prisen,
men gætter på ca 100 kr/m. Check biblioteket.

Mvh

Jesper.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-10-05 11:38

On Mon, 17 Oct 2005 11:10:31 +0200, Jesper Andersen
<ja@REMOVEpalby.dk> wrote:

> [...]
>stykket. Og dertil kommer stolper.
>Er der nogen der kender til steder hvor man kan finde noget

Drop flethegnet og byg et af dem, hvor man sætter brædder skiftevis på
hver side af stolpen. Bruger man f.eks. 1x4" trykimp. får man et ret
kraftigt hegn, som koster omkring 200-220 kr. pr. 180 cm.
Brug en sømpistol til opsætningen, så går det som en leg (sådan da).
Desuden er bræddehegnet lettere at få til at blive pænt, hvis der er
ændringer i terrænhøjden, end hvis man arbejder med enheder på 180x180
cm.
Lars