Bruger I original petroleumsolie til jeres~
Fra : "Lars Christensen [6~

Dato : 16-10-05 14:49

Hej.

Vi har nu købt os en Zibro som vi er meget glade for. Vi købte en dunk
af den originale petroleum med, og kan se at vi ved at gøre det over en
periode ved fremvisning af mærkater kan forlænge garantien. Men hvad
gør I andre? Kan det svare sig at bruge den originale, eller er er den
billige fra Harald-Nyborg lige så god?

Venligst
Lars

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-05 15:44

"Lars Christensen [6720] <lac@tagdettevækfanonet.dk>" <Lars Christensen
[6720] =?iso-8859-1?Q?<lac@tagdettev=E6kfanonet.dk>?=> skrev i en meddelelse
> [...]
> periode ved fremvisning af mærkater kan forlænge garantien. Men hvad
> gør I andre? Kan det svare sig at bruge den originale, eller er er den

Jeg bruger Samba Lampeolie/tændvædske fra Netto. Virker fint i min Zibro
Laser. Det koster dog efterhånden 10-11 kroner pr liter, så hvis der er
andre der har en billigere fidus, er jeg også interesseret.

Har kørt med Nettos i flere år uden problemer, andet end at jeg synes det
lugter lidt (dog ikke så meget som Zibros eget)

p.s. Prøv at spørg i dk.teknik.energi. Det kan være at der sider nogle flere
Zibro brugere i den gruppe.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-10-05 19:14

> [...]
> periode ved fremvisning af mærkater kan forlænge garantien. Men hvad
> gør I andre? Kan det svare sig at bruge den originale, eller er er den

Har din ovn en væge? Hvis ja, så glem alt om at bruge andet olie. Vægen
kokser til efter 5-6 liter, og så skal der en ny væge til 200 kr. til.

Mvh Maria

Fra : L.Støvring

Dato : 16-10-05 21:32

"Lars Christensen [6720]" <lac@tagdettevækfanonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> periode ved fremvisning af mærkater kan forlænge garantien. Men hvad
> gør I andre? Kan det svare sig at bruge den originale, eller er er den

Vi har ofte købt lampeolie i Fakta på tilbud til 6-7 kr. pr. liter, og vores
Zibro Laser har ikke taget skade at det ( såvidt vides ). Men hvis ikke vi
kan få lampeolie på tilbud, når vi trænger til at få fyldt op vælger vi
altid Zibro olien, da prisen så er nogenlunde den samme som normalprisen på
lampeolie.

Mvh. Lisbeth

Fra : "Lars Christensen [6~

Dato : 17-10-05 09:19

Hej alle.

Tak for svarene. Jeg tror så vi holder os til originalolien, da det ser
ud til at være det rigtige. Vi har en Zibro med væge. Jeg troede der
kunne være lidt at spare ved at vælge f.eks det der bruges til en
Corona-ovn, som jo ligner meget. Der er olien jo billigere.

Hilsen Lars

Fra : H.S.

Dato : 17-10-05 10:07

[6720] =?iso-8859-1?Q?<lac@tagdettev=E6kfanonet.dk>?=> wrote in message
> Hej.
>
> Vi har nu købt os en Zibro som vi er meget glade for.

Må jeg spørge hvorfor folk bruger disse ovne til opvarmning ? (Har lagt
mærke til at der er rigtig mange der har stillet spørgsmål til dem, igennem
tiden).

- Det er kun fordi jeg er nysgerrig

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-10-05 11:02

"H.S." <public@NOSPAMqlm.dk> wrote in message

> Må jeg spørge hvorfor folk bruger disse ovne til opvarmning ? (Har lagt
> mærke til at der er rigtig mange der har stillet spørgsmål til dem,
> igennem tiden).
>
> - Det er kun fordi jeg er nysgerrig

Det giver mindre vanddamp end gas. Og så er ovnene en del mindre, så de ikke
er så markante som en gasovn.

Keller

Fra : H.S.

Dato : 17-10-05 12:11

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
> Det giver mindre vanddamp end gas. Og så er ovnene en del mindre, så de
> ikke er så markante som en gasovn.

Bruger i dem til primær opvarming, eller er det kun i sommerhus o.lign ?

Fra : "Lars Christensen [6~

Dato : 17-10-05 12:36

H.S. skrev:
> Bruger i dem til primær opvarming, eller er det kun i sommerhus
> o.lign ?

Vi bruger vores som vi ville bruge en brændeovn. Dvs. som supplement
til vores fjernvarme, som er ret dyr. Samtidig giver den en dejlig
behagelig strålevarme. Man kan svagt lugte ovnen de første 2 minutter
efter start og igen et par minutter når man slukker.

Lars

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-10-05 13:07

"H.S." <public@NOSPAMqlm.dk> wrote in message
> Bruger i dem til primær opvarming, eller er det kun i sommerhus o.lign ?

Vi brugte vores i vores kolonihave, men den blev solgt i foråret. Nu bliver
den mest brugt til hurtigt at få en tålelig (>28 grader på badeværelset
i kælderen når vi skal i bad.

Ellers fandt jeg ud af i sommer at den er perfekt til havefester. Placer den
under bordet, og der er dejlig varmt for fusserne. Og hvis nogen fryser
letter de bare lidt på dugen, og den herligste lune luft strømmer ud.
Væsentlig mere økonomisk og behageligt end en almindelig terasse-varmer

Keller