"vandskure" facade
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 18:17

Hej...

jeg har købt et hus hvor der skal fuges en del om på 3af de 4 ender istedet
for/samtidigt har vi lyst til at jeg tror det hedder vandskure det hvad vil
det koste hvis man gør det hele selv og hvorlang tid tager det huset er på
108m2 i grundplan med delvis overjordisk kælder og 1førstesal..

hvad vil det koste i rundetal altså hvis det kun er cement der skal til så
kan det jo ikke være det helt store vel? men jeg ved det jo ikke HJÆLP....

og en ca tid på projectet det bliver nok først til næste sommer!!!

Anders
Ps: er det svært og kan man selv lave det???

Fra : Max

Dato : 15-10-05 18:48

Hej Anders

> jeg har købt et hus hvor der skal fuges en del om på 3af de 4 ender
istedet

Er det for st spare at skulle fuge huset at du vil vandskure huset ?

Hvis det er tilfældet, har du så gennemtænkt konsekvensen af den
handling ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 18:49

> [...]
>
> Er det for st spare at skulle fuge huset at du vil vandskure huset ?
>
> Hvis det er tilfældet, har du så gennemtænkt konsekvensen af den

Hej...

nej det er ikke for at spare men fruen syntes det er flot med et vandskuret
hus så derfor denne forespørgsel hvad gør man ikke for hus freden...

Mht. konsekvensen, hvad er den så udover at der skal males en gang hver 5år
eller sådan noget ligende!?!?

Anders

Fra : Max

Dato : 15-10-05 19:00

Hej Anders

> Mht. konsekvensen, hvad er den så udover at der skal males en gang hver
5år
> eller sådan noget ligende!?!?

Hvis du fuger kan du glemme vedligeholdesen de næste 30 år, hvis du
vandskure skal du lappe og male måske oftere end hvert 5 år, hvad
koster det ikke, det er dyrt at male. Og en helt anden ting er at du
f.eks. mister mig som køber hvis du vil sælge, erfaringen har lært
mig at jeg aldrig vil købe et malet hus igen.

Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-05 02:21

> [...]
> f.eks. mister mig som køber hvis du vil sælge, erfaringen har lært
> mig at jeg aldrig vil købe et malet hus igen.

Hørt, hvis man har et murstenshus skal man holde sig langt væk fra pudsning
eller vandskuring. Der er ikke andet end bøvl med et pudset hus. Har haft et
de sidste 8 år, og der skulle repareres hele tiden (isår efter en hård
vinter)
Svor at jeg aldrig ville købe et pudset hus igen, så nu sitter jeg i et
gammelt (ja i har gættet det) !! pudset hus med 1100 m2 bygninger der også
er pudsede. tsk tsk tsk.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : duck

Dato : 16-10-05 11:19

Hejsa
Sikke noget vrøvl bare det er lavet ordentlig så der der squ ikke meget ,at
holde vedlige bor selv i sådan et der både er filset og pudset,men er der et
tykt lag på så er der større chancer for at der sker noget.

hilsen Jens

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-10-05 09:37

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> wrote:

> Hej...
>
> jeg har købt et hus hvor der skal fuges en del om på 3af de 4 ender
> istedet for/samtidigt har vi lyst til at jeg tror det hedder vandskure

Det hedder filset, hvis det er udvendigt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Today, the record companies are saying MP3s are the biggest evil. Tomorrow
they're going to say they're the greatest thing when they figure
them out.
- Gene Kan, Gnutella developer

Fra : Max

Dato : 17-10-05 10:45

Hej

> Det hedder filset, hvis det er udvendigt.

Det er vidst sådan at når man vandskure, ja så bruger man en sten
til at pudse med, det har vidst ikke noget med at gøre om det er
ud- eller indvendig, har det ?

Mvh Max

Fra : *** Calle ***

Dato : 17-10-05 10:45

Mads Bondo Dydensborg wrote:
> Det hedder filset, hvis det er udvendigt.

det har ikke noget at gøre med, om det er ind- eller ud- vendigt. Det er
metoden der bruges, der giver navnet.
--
*** Calle ***

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-10-05 15:47

*** Calle *** wrote:

> det har ikke noget at gøre med, om det er ind- eller ud- vendigt. Det er
> metoden der bruges, der giver navnet.

Jeg beklager - jeg har fået det andet at vide, men jeres forklaring lyder
mere korrekt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

I find the whole business of religion profoundly interesting. But it
does mystify me that otherwise intelligent people take it seriously.
- Douglas Adams