Vinduer og døre
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 15-10-05 17:09

Hej

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med de billige online butikker
med døre og vinduer ?
Nogen der ved om det kan lønne sig at bestille i tyskland ?

Jan

Fra : Per H

Dato : 15-10-05 18:06

On Sat, 15 Oct 2005 18:08:45 +0200, "Jan & Lisbeth"
<Jan.Nielsentagmigvaek@kfumscout.dk> skrev:

>Hej
>
>Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med de billige online butikker
>med døre og vinduer ?

jeg fik tilbud fra en online butik forleden. der kunne jeg spare ca
200 kr pr vindue. det er jo ikke ret meget.

Vh Per

Fra : Carsten Jensen

Dato : 15-10-05 18:15

Hej Jan

"Jan & Lisbeth" <Jan.Nielsentagmigvaek@kfumscout.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med de billige online
> butikker med døre og vinduer ?
> Nogen der ved om det kan lønne sig at bestille i tyskland ?

Vi har bestilt vinduer og døre til vores nyindkøbte hus hos firmaet Danske
vinduer & døre, de byder velkommen til en rundvisning på deres fabrik, og
det var en meget positiv oplevelse, alt bliver håndsamlet og det er godt
håndværk, alt er meget nøjagtigt savet, snittet og skåret og passer perfekt
i samlingerne

Det skal måske lige siges at det var mahogni vi kiggede på, og har bestilt,
så vi bed ikke så meget mærke i hvordan fyrtræs-vinduerne så ud, men jeg
tvivler på at de er ringere i udførelse end mahogni

Mvh
Carsten & Ann

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 19:01

Carsten Jensen wrote:
> [...]
> fabrik, og det var en meget positiv oplevelse, alt bliver håndsamlet
> og det er godt håndværk, alt er meget nøjagtigt savet, snittet og

Alt andet ville også være latterligt. Snedekerimaskiner skal lave det
præcist

> Det skal måske lige siges at det var mahogni vi kiggede på, og har
> bestilt, så vi bed ikke så meget mærke i hvordan fyrtræs-vinduerne så
> ud, men jeg tvivler på at de er ringere i udførelse end mahogni

Du skal ikke nøjes med at falde i svime over at et snedkeri kan skære lige.
Hvor stort er indholdet af kernetræ (det har betydning for holdbarheden)?
Passer de vinduer de tilbyder til dit hus? Hvor godt isolerer de(termoruder
er ikke nødvendigvis det bedste, selv om mange fabrikanter vil påstå det
modsatte)? Rent faktisk overholder mange nye vinduer med termoruden ikke
byggeloven ( et faktum fabrikanterne går meget let hen over)

Hvis du vælger et forholdsvis dyrere vindue (søg på Rådvad-vinduet) får du
pengene hjem igen ved salg af huset. Det er bestemt et slagsargument at
vinduerne er ordentlige.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-10-05 07:48

Carsten Jensen skrev:

> Det skal måske lige siges at det var mahogni vi kiggede på, og har bestilt,

Jeg er glad for, at det var mahogni I valgte. I får så nogle vinduer
der holder i mange år. Men husk nu at give olie én gang om året, og
gerne to gange næste år. Der er mange der får mahognivinduer og -døre,
som ikke gider at behandle dem. Kig bare rundt i villakvartererne.
Mange vinduer og døre skriger efter at blive behandlet.

> så vi bed ikke så meget mærke i hvordan fyrtræs-vinduerne så ud, men jeg
> tvivler på at de er ringere i udførelse end mahogni

Hmm. En skam du ikke fik spurgt om fyrtræet blev vacuumimprægneret.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Carsten Jensen

Dato : 16-10-05 08:23

Hej Svend Erik

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som ikke gider at behandle dem. Kig bare rundt i villakvartererne.
> Mange vinduer og døre skriger efter at blive behandlet.

Vi har intet imod at oliere 2 gange det første, eller de første 2 år, og
derefter en gang om året for at de er pæne og velholdte, hellere det end
fyrtræ, som man ikke rigtig ved hvornår går i forrådnelse...

> Hmm. En skam du ikke fik spurgt om fyrtræet blev vacuumimprægneret.

Det er jeg ret sikker på at man kan få at vide ved at ringe og spørge, der
står i øvrigt også et sted i forbindelse med ønsket overfladebehandling, at
man kan få dem imprægneret, det kunne tænkes at være det de er når man ikke
ønsker dem malet...

Mvh
Carsten & Ann

Fra : Thomas

Dato : 16-10-05 22:26

Jeg har købt fyrtræ's vinduer fra http://www.danske-vinduer.dk/ flere gange,
alle gange til fuld tilfredshed. Om de lige er vacuumimprægneret det ved jeg
ikke,
men mon ikke, hvis de andre gør.
Samme kvalitet, bare billigere, de kan kun varmt anbefales.

Mvh Thomas