Maling af metal
Fra : Tue Jensen

Dato : 14-10-05 07:09

Jeg skal have malet div. håndkl¿deholder, toiletholder, knager m.m. alt
sammen i mat-poleret rustfrit stål. Jeg har fors¸gt med alm. matsort hobby
maling, men det ¡klumper¡ på metallet. Hvilken maling/fremgangsmåde skal
jeg bruge? eller SKAL det til autolakeren?
--
Tue
SV650S

Fra : Max

Dato : 14-10-05 07:28

Hej Tue

> sammen i mat-poleret rustfrit stål. Jeg har fors¸gt med alm. matsort hobby
> maling, men det ¡klumper¡ på metallet. Hvilken maling/fremgangsmåde skal

Du skulle fint kunne spraymale det med en dåse matsort maling, det være
sig maling til manifolden i bilen eller brændeovnen, men du skal sørge for
at metallet er fuldstændig rent og fedtfri, tør det af med noget cellulose-
fortynder inden malingen.

Ps: du skal også lige checke at delene ikke er lakeret.

Mvh Max

Fra : Tue Jensen

Dato : 14-10-05 08:11

On Fri, 14 Oct 2005 08:27:51 +0200, Max wrote:

> [...]
> at metallet er fuldstændig rent og fedtfri, tør det af med noget cellulose-
Kan acetone bruges i stedet for cellulose-fortynder(fås det hos maleren
eller hos biltema agtige butikker)?

--
Tue

Fra : Max

Dato : 14-10-05 08:28

Hej Tue

> Kan acetone bruges i stedet for cellulose-fortynder(fås det hos maleren
> eller hos biltema agtige butikker)?

Ja, acetone kan fint bruges, faktisk er det hovedbestanddelen i cellulose-
fortynder. Bare det ikke er konens neglelakfjerner du bruger, der er der
nemlig olie i. Og sort maling på spraydåse kan du få både hos maleren,
i byggemarkeder og hos autoudstyrsforretninger.

Mvh Max

Fra : Thomas N¸rgaard

Dato : 14-10-05 09:44

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> maling, men det ¡klumper¡ på metallet. Hvilken maling/fremgangsmåde skal
> jeg bruge? eller SKAL det til autolakeren?

De dele du beskriver skal jo tåle en vis slitage, jeg ville få dem
pulverlakeret. Det kan ikke slides af, og samtidig ser det godt ud.

Thomas N¸rgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Max

Dato : 14-10-05 09:50

Hej Thomas

> De dele du beskriver skal jo tåle en vis slitage, jeg ville få dem
> pulverlakeret. Det kan ikke slides af, og samtidig ser det godt ud.

Jeg kan bekræfte at pulverlak er fantastisk slidstærk, men at det
ser godt ud vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved, men mening
er at skal det se godt ud, ja så skal det til industrilakkeren eller
autolakkeren.

Men hvis Tue vil have det pulverlakeret, ja så har jeg da en
pulverlakker i 8700 området jeg fint kan få til at hjælpe.

Mvh Max

Fra : Tue Jensen

Dato : 15-10-05 08:21

On Fri, 14 Oct 2005 10:50:16 +0200, Max wrote:

> [...]
>
> Men hvis Tue vil have det pulverlakeret, ja så har jeg da en
> pulverlakker i 8700 området jeg fint kan få til at hjælpe.

Det skal laves ordentligt, så jeg må få dem pulverlakeret. Jeg er selv fra
9000, men jeg vil lige prøve at spørge hos den lokale autolaker, da jeg
ikke selv har den mindste forstand på pulverlakeringe. Det koster
forhåbeligt heller ikke ret meget, da det er småting der skal lakeres.

--
Tue

Fra : Max

Dato : 15-10-05 10:00

Hej Tue

> 9000, men jeg vil lige prøve at spørge hos den lokale autolaker, da jeg
> ikke selv har den mindste forstand på pulverlakeringe. Det koster
> forhåbeligt heller ikke ret meget, da det er småting der skal lakeres.

Pulverlakering kan man ikke lave selv da det involvere noget pulver
der skal brændes fast i en ovn, det er heller ikke noget autolakkere
beskæftiger sig med, men du kan nok finde dem under pulverlak
i Krak, og det er en billig behandling.

Mvh Max