Tusindben-agtige dyr eller hvad?
Fra : Robert

Dato : 13-10-05 15:08

Hej gruppe

Uden for vores hus har vi fået nogle ca. 2,5 cm lange, sorte, tynde dyr med
en masse ben. Jeg har lagt billeder i dk.binaer under emneteksten Robert.

Her er det direkte link til billederne:

News:434e0fc5$0$1752$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Det ser ud til at de opholder sig i sprækkerne mellem fliserne og mellem
fliserne og muren, når de ikke kravler rundt.

Hvad er det for nogle dyr, og hvordan bekæmper man dem bedst.

På forhånd tusind tak

Robert

Fra : Max

Dato : 13-10-05 15:49

Hej Robert

> Hvad er det for nogle dyr, og hvordan bekæmper man dem bedst.

Det er ganske almindelige tusindben og hvorfor i alverden vil
du bekæmpe dem ?

http://da.wikipedia.org/wiki/Tusindben

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 16:03

Max wrote:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Tusindben

Hvad er førn?

Fra : Max

Dato : 13-10-05 16:11

Hej

> Hvad er førn?

http://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8rne

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 13-10-05 16:14

Hej

http://da.wikipedia.org/wiki/Førne

skulle virke :)

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 16:19

Max wrote:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Førne
>
> skulle virke :)

Det gjorde det andet nu også.

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 16:14

Max wrote:

> http://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8rne

Aha, e'et i enden gjorde, at jeg ikke selv kunne finde svaret. Skægt jeg
aldrig har hørt det udtryk før. Humus og hvad ved jeg, kender jeg jo godt.

Fra : Peter Andreasen

Dato : 13-10-05 15:54

> Hvad er det for nogle dyr, og hvordan bekæmper man dem bedst.
>
> På forhånd tusind tak
>
> Robert

Lyt til Max, - hvorfor i alverden skal de slås ihjel?

Vh

Peter

Fra : Robert

Dato : 13-10-05 18:33

"Peter Andreasen" <pda81@xxhotmailxx.com> skrev i en meddelelse

> Lyt til Max, - hvorfor i alverden skal de slås ihjel?

Fordi der er rigtig mange. Og når vi har døren åben, ja så kravler mange af
dem ind ad døren og ind i huset, og det er rigtig, rigtig træls at skulle
fjerne et større antal hver gang vi har haft døren stående åben.

Så derfor vi gerne af med dem.

Robert

Fra : Max

Dato : 14-10-05 07:30

Hej Robert

> Så derfor vi gerne af med dem.

Så find ud af hvorfor de så gerne vil være der uden for døren,
fjern årsagen, så trasker de stille og roligt et andet sted hen.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 15:58

Robert wrote:

> Hvad er det for nogle dyr, og hvordan bekæmper man dem bedst.

Små dørmåtter med teksten "Tør fødderne". Så forsvinder du hurtigt og
finder et andet sted at være.