fældning af træ
Fra : sn

Dato : 12-10-05 09:34

Jeg mangler hjælp til at få fældet et gammelt træ i min have.
Hvis jeg søger på træfældning kommer et par firmaer op, hvor den nærmeste
ligger mere end 40 km fra hvor jeg bor. Kan det virkelig passe at der ikke
findes ret mange med det speciale i midt-vendsyssel? (Jeg bor ca. 10 km syd
for Hjørring).
Eller søger jeg ikke bredt nok? Der er også flere hjemmeservice-firmaer der
reklamerer med beskæring/fældning, men det skal jo gerne være nogen der ved
hvad de gør, så både drivhus og de andre planter i haven overlever!

Susanne Nielsen.

Fra : Max

Dato : 12-10-05 13:29

Hej Susanne

> [...]
ved
> hvad de gør, så både drivhus og de andre planter i haven overlever!

Ring og spørg dem om de har uddannelsen og forsikringen iorden.

Mvh Max

Fra : Lars K.

Dato : 12-10-05 19:29

"sn" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der reklamerer med beskæring/fældning, men det skal jo gerne være nogen
> der ved hvad de gør, så både drivhus og de andre planter i haven

Prøv at ring til nogle anlægsgartnere, de har måske også skov folk ansat.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-10-05 17:23

On Wed, 12 Oct 2005 10:33:51 +0200, "sn" <sn67@ping.dk> wrote:

> [...]
>reklamerer med beskæring/fældning, men det skal jo gerne være nogen der ved
>hvad de gør, så både drivhus og de andre planter i haven overlever!

Jeg ville tage fat i en anlægsgartner. Dem er der rigeligt af omkring
Hjørring.

Hvor besværligt står træet og hvilken slags træ er det?

Fra : sn

Dato : 15-10-05 01:58

Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg ville tage fat i en anlægsgartner. Dem er der rigeligt af omkring
> Hjørring.
>
> Hvor besværligt står træet og hvilken slags træ er det?

Det er et elmetræ, og det står så besværligt, at man ikke bare kan lade det
vælte, - man skal op i træet og fælde det i etaper. Jeg tror også det i
nogle tilfælde bliver nødvendigt at fire de afsavede grene ned med et tov.

Susanne Nielsen.

Fra : Lars K.

Dato : 16-10-05 08:05

> [...]
> det vælte, - man skal op i træet og fælde det i etaper. Jeg tror også det
> i nogle tilfælde bliver nødvendigt at fire de afsavede grene ned med et

Så skal du have fat i en topkapper som er uddannet til det, det er en
speciel uddannelse, men stadig. prøv at ringe til en allægsgartner, måske
har de en ansat, ellers ved de sikkert hvor du kan få fat i en, da de også
tit har den slags træer der skal ned

Fra : sn

Dato : 17-10-05 08:22

> [...]
> måske har de en ansat, ellers ved de sikkert hvor du kan få fat i en,
> da de også tit har den slags træer der skal ned

Jeg prøver at ringe til en anlægsgartner.
Tak for svar til alle.

Susanne Nielsen.