vandlås
Fra : Robert Lanther

Dato : 12-10-05 07:19

Jeg har et gammelt gæstetoilet jeg har lavet om til vaskerum. Afløbet til
vasken er bare et rør der går ned i gulvet. Dengang vasken sad på var der
lige under en vasken monteret en vandlås, men der er fjernet sammen med
vasken. I dag står røret bare tilbage op af hullet i gulvet og afløbsslangen
er puttet ned i røret.

Jeg talte med en ekspedient i et byggemarked om hvad man skulle gøre for at
det ikke kommer til at lugte grimt. Han mente man var nødt til at banke
gulvet op og få lagt en vandlås i gulvet i fornindelse med et afløb, det er
ikke lige det jeg ønsker.

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan få lavet noget vandlås
på en fornuftig måde uden at skal banke gulvet op.

Robert

Fra : Max

Dato : 12-10-05 07:36

Hej Robert

> Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan få lavet noget vandlås
> på en fornuftig måde uden at skal banke gulvet op.

Du kan da få en vandlås der er integreret i afløbet fra vasken.

Mvh Max

Fra : Nygaard

Dato : 12-10-05 07:59

> Du kan da få en vandlås der er integreret i afløbet fra vasken.

Hvis slangen eller sluttertæt i gulvafløbet, så kan du lave et "liggende S"
på afløbsslangen, det er en fin vandlås.

/Nygaard

Fra : Robert Lanther

Dato : 12-10-05 08:21

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse

> vandlås

> Hvis slangen eller sluttertæt i gulvafløbet, så kan du lave et "liggende
> S"
> på afløbsslangen, det er en fin vandlås.

den slutter ikke tæt

Fra : Ulrich

Dato : 12-10-05 16:51

"Robert Lanther" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> "Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse

> den slutter ikke tæt

Mon ikke sådan en fætter løser problemmet?
http://www.billigvvs.dk/Afløb/Afløbsskåle/73c4cc854af0ecbfedfe0cb9e78d1e18.html

--
Hygge Ulrich

Fra : Robert Lanther

Dato : 12-10-05 17:17

> Mon ikke sådan en fætter løser problemmet?
> http://www.billigvvs.dk/Afløb/Afløbsskåle/73c4cc854af0ecbfedfe0cb9e78d1e18.html

Det ville den helt sikkert gøre men jeg skrev jo at jeg helst ville være fri
for at banke gulvet op.......

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-10-05 07:29

"Robert Lanther" <a@a.dk> wrote in

> Det ville den helt sikkert gøre men jeg skrev jo at jeg helst ville
> være fri for at banke gulvet op.......

Hvor meget 'rør' har du og hvor stort er det? Jeg kunne godt forestille mig
at man kunne få sådanne afløbsskåle som passede til de fleste faldstammer
eller lign. tætne den med en gummiflange eller lign. og så lidt silikone
rundt kanten, så kunne det se pænt ud. Men igen kommer det jo an på om
røret du har i gulvet er stort nok til dette. Alternativt kan man vel få
nogle rør som reducere diameteren således at det ender med noget der passer
til din afløbsslange? Måske kombineret med at trække røret bag om
vaskemaskinen og montere en 'rigtig' s-lås der?

Thomas

Fra : Ivan

Dato : 12-10-05 17:28

> Mon ikke sådan en fætter løser problemmet?
> http://www.billigvvs.dk/Afløb/Afløbsskåle/73c4cc854af0ecbfedfe0cb9e78d1e18.html

Det er jo det han ikke har lyst til. Når du ikke vil ud i en vandlås må du
prøve at finde noget du kan tætne slangen fra vaskemasinen med(tape) og så
lave en s-lås på slangen, men det tror jeg nu der er i forvejen, en s-lås.
Jeg ved bare ikke lige hvor godt det vil se ud med eks. tape om slangen.
Hvad med lidt silicone, hvis slangen går langt nok ned i røreret var det
måske en mulighed. Men igen hvor godt vil det så se ud, jeg tror ikke
rigtigt at der er andre muligheder end en vandlås. Det skal så laves af en
mester. Bare lige så Finn ikke kommer og siger hvem der skla lave det:)

Hi
Ivan

Fra : Robert Lanther

Dato : 12-10-05 07:40

> Hej Robert

> Du kan da få en vandlås der er integreret i afløbet fra vasken.

nu er problemer jo bare at der ikke sidder nogen vask mere men bare røret op
af gulvet hvor slangen går ned i

Fra : Max

Dato : 12-10-05 10:23

Hej Robert

> nu er problemer jo bare at der ikke sidder nogen vask mere men bare røret
op
> af gulvet hvor slangen går ned i

Så sæt en prop i røret.

Mvh Max

Fra : Henrik

Dato : 12-10-05 14:39

"Robert Lanther" <a@a.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan få lavet noget vandlås
> på en fornuftig måde uden at skal banke gulvet op.

Du kunne købe en lille s-vandlås (som normalt montres under vaske) og sætte
på røret?
Eller evt. sådan en fætter her
http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/product_info.php/cPath/108_109/products_id/1479 ?

Henrik

Fra : morten c j

Dato : 12-10-05 21:03

Det billigste er helt klart at bruge en lille vandlås evt. den gamle fra
håndvasken hvis du stadig har den og der i kan du putte slangen fra maskinen

MvH Morten

Morten C. Johnsen (PostNr: 6660)
Ved direkte e-mail, skift geden ud med .dk
mocj@jubii.geden