Fedtbaseret silicone
Fra : Jørgen

Dato : 12-10-05 06:16

Pumpen skal op af min havedam for overvintring.

Der hor jeg køber mine fisk, anbefaler de at smøre (forsegle) de ædlere dele
med silicone. Jeg blev anbefalet af gå efter en fedtbaseret silicone, i
stedet for en oliebaseret, fordi jeg ville kunne risikere at se rester fra
den oliebaserede på vandoverfladen når jeg satte den i vandet igen til
foråret.

Imidlertid har jeg ledt og spurgt forskellige byggemarkeder uden resultat (I
Bilka har de nok 6 forskelige producenters mærker til spray, stick og
pensel, men her kunne jeg heller ikke læse noget brugbart ud af
deklarationen).
Hvad bør jeg se efter på deklarationen, eller kan et bestemt mærke
anbefales?

Fra : Max

Dato : 12-10-05 18:13

Hej Jørgen

> Der hor jeg køber mine fisk, anbefaler de at smøre (forsegle) de ædlere
dele
> med silicone. Jeg blev anbefalet af gå efter en fedtbaseret silicone, i

Jeg fatter ikke hvad der skal blandes silikone ind i det for, tag den pumpe
op og gør den ordentlig ren, sørg for den er tør og så smør den ind i
noget ganska almindelig planteolie.

Mvh Max

Fra : Nielsen

Dato : 12-10-05 18:55

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
> Pumpen skal op af min havedam for overvintring.
>
> Der hor jeg køber mine fisk, anbefaler de at smøre (forsegle) de ædlere
> dele
> med silicone.

Ok - giver det ikke fedtede underbukser?

/Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-05 20:15

"Nielsen" <intet@spam.dk> skrev

> Ok - giver det ikke fedtede underbukser?

Jo, men efter et døgn bliver han HÅRD!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-05 20:43

> "Nielsen" <intet@spam.dk> skrev

> Jo, men efter et døgn bliver han HÅRD!
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Altså hvis han bruger vinduessilicone....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-05 20:19

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev >
> Jeg blev anbefalet af gå efter en fedtbaseret silicone, i
> stedet for en oliebaseret

Du kan købe siliconefedt hos et VVS firma, de skal også have hanen smurt
ind.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen