Reolvæg ved ikke hvordan???
Fra : Vendelboen

Dato : 11-10-05 22:27

skal til at bygge en reol der fylder en hel væg bredde 4½ mtr, højde 4 mtr,
dybde 35 cm, ud fra egen fri fantasi..

havde tænkt mig at der skulle være en masse rum på på 40 x 40 cm..

havde så tænkt at jeg ville bygge lodrette vægge i multiplader og lægge
hylder imellem dem i mahogni, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte og
hvordan man gør...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 12-10-05 00:02

On Tue, 11 Oct 2005 23:27:03 +0200, "Vendelboen"
<seerup@post.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>hylder imellem dem i mahogni, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte og

puha, så ville jeg sørme ikke gå ombord i sådan en opgave.
Risikoen for klamp er overhængende - især hvis du vil bygge den
udelukkende på grundlag af råd her fra gruppen

Men først bør du nok undersøge, om dit gulv overhovedet kan bære så
tung en reol. Med 9 vanger af 4 meter skal du bruge skal du bruge 60
plader, som i 75 mm. tykkelse vejer 0,8 ton tilsammen. Læg dertil
hyldernes vægt og hvad du måtte smide på dem.
Bor du f.eks. i en ældre lejlighed med trægulv bør du nok få en
byggesagskyndig til at undersøge gulvkonstruktionen før du går i gang.

Fra : anders majland

Dato : 12-10-05 13:34

> [...]
> Bor du f.eks. i en ældre lejlighed med trægulv bør du nok få en
> byggesagskyndig til at undersøge gulvkonstruktionen før du går i gang.

Er det opad en bærende væg kan jeg ikke forestille mig at det skulle være et
problem

/A

Fra : Mette og René

Dato : 13-10-05 07:52

> [...]
>
> havde så tænkt at jeg ville bygge lodrette vægge i multiplader og lægge
> hylder imellem dem i mahogni, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte
lyder som en go´ idé, hvordan skal hylderne sættes op?, "fræses" ind i
multipladen eller skrues i?

René