Vinduer dugger
Fra : jenny og søren

Dato : 08-10-05 09:25

Hej Ng

vi har lige et problem (tror vi nok) med vores nye vinduer, og det er at de
dugger......men på udvendig side..

og ja vi har varme på.

meeen er det hele bare som det skal være eller er der noget galt ????

vi håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan give os et svar

mvh

Jenny og Søren

Fra : K ö n i g

Dato : 08-10-05 09:58

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk>
> vi har lige et problem (tror vi nok) med vores nye vinduer, og det er at
> de dugger......men på udvendig side..

Det er fordi det er energiruder - det er meget normalt !

Mvh Peter

Fra : Ole C

Dato : 08-10-05 10:03

jenny og søren skrev blandt andet:

> [...]
> meeen er det hele bare som det skal være eller er der noget galt ????
> vi håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan give os et svar

Det er vældig fugtigt om natten i denne tid, så derfor afsættes fugt på
vinduerne - ligesom på alt andet.
Og I har faktisk fået bevis for at ruderne virker godt isolerende, da varmen
tilsyneladende bliver inde i huset og ikke trænger igennem til ydersiden af
ruden.
Så det ser ud til at I har grund til at være tilfredse med jeres nye
vinduer.
--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-10-05 14:54

Ole C wrote:

> Det er vældig fugtigt om natten i denne tid, så derfor afsættes fugt på
> vinduerne - ligesom på alt andet.

Udendørs, mener du.?

Det er ihvertfald tilfældet hos mig. Lidt usædvanligt, synes jeg.

Den mangde fugt der kommer fra personer og andet i huser ændres
formentlig ikke.?

Jenny:
Som andre skriver, er dug indendørs på ruder et tegn på at de er tætte.
Det er vel det der er ønsket.?

Mvh. Jørgen

Fra : Mads & Mille's far

Dato : 08-10-05 15:11

Dug indvendig på ruden er tegn på for høj luftfugtigheg, og dermed uønsket.
dug på ydersiden af ruden er tegn på at du holder varmen på den rigtige side
af glasset. Det er fordi at du har lavenergi glas i dine vinduer.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-10-05 10:31

jenny og søren skrev:

> vi har lige et problem (tror vi nok) med vores nye vinduer, og det er at de
> dugger......men på udvendig side..

Kig en gang her:
http://kortlink.dk/2368

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : *** Calle ***

Dato : 08-10-05 09:40

jenny og søren wrote:
> Hej Ng
>
> vi har lige et problem (tror vi nok) med vores nye vinduer, og det er
> at de dugger......men på udvendig side..

Lavenergi-vinduer dugger på udvendige side.
--
*** Calle ***

Fra : Per

Dato : 09-10-05 19:28

> vi har lige et problem (tror vi nok) med vores nye vinduer, og det er at
> de dugger......men på udvendig side..

I har bare købt nogen rigtige energiruder.
De skal dugge på ydersiden...for så har du beviset på at de virker.

Per