/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Radiatorventil
Fra : Wagner


Dato : 03-10-05 15:23

Min gamle Dannfoss radiatorventil virker ikke.
Jeg har skiftet "dimsen" med den lille fjerderpåvirkede pal, men det hjalp
ikke.
Kan der skiftes mere? Det ser ud som om man kunne få en 6-kantet nøgle ind
og skrue et stykke mere ud. Men må jeg selv det? Og kommer der så ikke en
masse vand?
vh
Wagner



 
 
JJ (03-10-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 03-10-05 16:59


"Wagner" <@> wrote in message
news:43413ec6$0$1745$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min gamle Dannfoss radiatorventil virker ikke.
> Jeg har skiftet "dimsen" med den lille fjerderpåvirkede pal, men det hjalp
> ikke.
> Kan der skiftes mere? Det ser ud som om man kunne få en 6-kantet nøgle ind
> og skrue et stykke mere ud. Men må jeg selv det? Og kommer der så ikke en
> masse vand?
> vh
> Wagner
>

En ventil kan sætte sig fast hvis den står lukket hele sommeren, den kan
for det meste løsnes ved at give den lille pal mortion.
Jeg har prøvet mange gange.

JJ



Carsten Finn Rasmuss~ (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 03-10-05 17:30

I news:4341553e$0$87569$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <JJ> <jj@get.kd>
skrev:

> "Wagner" <@> wrote in message
> news:43413ec6$0$1745$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Min gamle Dannfoss radiatorventil virker ikke.
>> Jeg har skiftet "dimsen" med den lille fjerderpåvirkede pal, men det
>> hjalp ikke.
>> Kan der skiftes mere? Det ser ud som om man kunne få en 6-kantet
>> nøgle ind og skrue et stykke mere ud. Men må jeg selv det? Og kommer
>> der så ikke en masse vand?
>> vh
>> Wagner
>>
>
> En ventil kan sætte sig fast hvis den står lukket hele sommeren, den
> kan for det meste løsnes ved at give den lille pal mortion.
> Jeg har prøvet mange gange.
>
> JJ

Du skal lære at læse indenad ;) Den har han jo skiftet.

Jeg ved ikke om der er mere at komme efter (inden for stiften tror jeg
der sidder en kugleventil), men hvis Wagner skal længere ind skal han i
hvertfald have vandet af anlægget. Ellers kommer der masser af rigtigt
snavset vand....

Er der en VVS'er? Jeg vil også gerne vide det :)


--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk



mcloud (03-10-2005)
Kommentar
Fra : mcloud


Dato : 03-10-05 17:42

Hallo i to Fritids VVSére
Det kan i mange tilfælde lade sig gøre at få ventilsædet løst igen ved
forsigtigt at banke på den lillie pal, men det skal være direkte på palen
i
dens lige linie.
Hvis man skiller mere ad løsner man hele toppen og dermed vandskade som
følge.
Pil vandet af anlægget og skift ventilen hvis det ikke lykkedes med motion
,selv om pakdåsen som den hedder er udskiftet.
mvh mcloud blikkenslager




Wagner (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Wagner


Dato : 03-10-05 18:52


"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
news:43415f57$0$49016$14726298@news.sunsite.dk...
> Hallo i to Fritids VVSére
> Det kan i mange tilfælde lade sig gøre at få ventilsædet løst igen ved
> forsigtigt at banke på den lillie pal, men det skal være direkte på palen
> i
> dens lige linie.
> Hvis man skiller mere ad løsner man hele toppen og dermed vandskade som
> følge.
> Pil vandet af anlægget og skift ventilen hvis det ikke lykkedes med motion
> ,selv om pakdåsen som den hedder er udskiftet.
> mvh mcloud blikkenslager
>
Så har jeg været igang med at banke. Og der kom sgu` varmt vand igennem.
I skulle have set den øvrige del af familien, mens far her pavestolt
proklamerede, at nu kan den lokale Vvs-er godt gå hen og lægge sig. Da jeg
blev spurgt, hvordan disse skjulte installationsevner pludselig kunne dukke
op til jordens overflade, kunne jeg i dejlig overensstemmelse med sandheden
svare: " Nå, jeg fik hjælp af McCloud...."



Andersen \(3650\) (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 03-10-05 19:38


"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
news:43416fc4$0$9141$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

" Nå, jeg fik hjælp af McCloud...."
>
*GGG*

Det med at banke lidt på ventilen tror jeg de fleste
har prøvet hvert efterår.
Hvem hulen husker at skrue op/ned på ventilen
med jævne mellemrum sommeren igennem.
Det samme har jeg iøvrigt prøvet med vandhanen
til vaskemaskinen, som jo har kontraventil. En på
hatten og så lukke/åbne for vandet et par gange før
den "vandede" igen.



*** Calle *** (03-10-2005)
Kommentar
Fra : *** Calle ***


Dato : 03-10-05 21:14

Andersen (3650) wrote:
> "Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> news:43416fc4$0$9141$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> " Nå, jeg fik hjælp af McCloud...."
>>
> *GGG*
>
> Det med at banke lidt på ventilen tror jeg de fleste
> har prøvet hvert efterår.
> Hvem hulen husker at skrue op/ned på ventilen
> med jævne mellemrum sommeren igennem.
> Det samme har jeg iøvrigt prøvet med vandhanen
> til vaskemaskinen, som jo har kontraventil. En på
> hatten og så lukke/åbne for vandet et par gange før
> den "vandede" igen.
hvorfor lukker for for den om sommeren, lad den dog så og regulere, så
sætter den sig ikke.
Sluk for cirkulationspumpen og luk shunten istedet.
--
*** Calle ***



Frank E. N. Stein (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 03-10-05 22:25

On Mon, 03 Oct 2005 22:13:48 +0200, *** Calle *** wrote:

> Sluk for cirkulationspumpen og luk shunten istedet.

Hvad er shunten for en (min cirkulationspumpe er slukket)?
--
MVH
osv...



JJ (03-10-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 03-10-05 18:20

> Du skal lære at læse indenad ;) Den har han jo skiftet.

Og du skal lære ikke at kommentere noget, som du, tilsydeladen, ikke ved
noget om,
se hvad mcloud skriver, det var det jeg mente, jeg formulerede det bare på
en anden måde.

JJ



Carsten Finn Rasmuss~ (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 04-10-05 09:28

I news:43416838$0$87554$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <JJ> <jj@get.kd>
skrev:

>> Du skal lære at læse indenad ;) Den har han jo skiftet.
>
> Og du skal lære ikke at kommentere noget, som du, tilsydeladen, ikke
> ved noget om,
> se hvad mcloud skriver, det var det jeg mente, jeg formulerede det
> bare på en anden måde.
>
> JJ

Du har givet ret, jeg skal lære at holde min kæft lukket :)

Jeg kan af en eller anden årsag ikke se Mclouds indlæg, så jeg ved ikke
i hvor høj grad jeg har dummet mig ;)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk



Andersen \(3650\) (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 04-10-05 16:47

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
news:43423d63$0$25308$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg kan af en eller anden årsag ikke se Mclouds indlæg, så jeg ved ikke
> i hvor høj grad jeg har dummet mig ;)
>

Så lad mig hjælpe:

MEGET

Du kan godt ryste op med en kvajebajer *GGG*



Christian B. Andrese~ (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-10-05 10:11


mcloud wrote:
> Hallo i to Fritids VVSére
> Det kan i mange tilfælde lade sig gøre at få ventilsædet løst igen ved
> forsigtigt at banke på den lillie pal, men det skal være direkte på palen
> i
> dens lige linie.
> Hvis man skiller mere ad løsner man hele toppen og dermed vandskade som
> følge.
> Pil vandet af anlægget og skift ventilen hvis det ikke lykkedes med motion
> ,selv om pakdåsen som den hedder er udskiftet.

Kan man skifte pakdåsen uden at skulle tappe vandet af ?
Skal pakdåen være fyldt op med sanitetsfedt ?

mvh

Christian


mcloud (04-10-2005)
Kommentar
Fra : mcloud


Dato : 04-10-05 13:51

Hej Christian
Ja,Pakdåsen kan skiftes med tryk på anlægget ,der kommer 3-6 dråber vand
når den skrues ud og 3-6 dråber når den nye skrues i igen og Ja der sidder
en smule hanefedt i dåsen når man køber den ,læg lige mærke til at der er
2
forskellige typer pakdåser en med en tynd pal og en med en lidt tykkere
pal
,husk at købe den rigtige.
mvh mcloud




Christian B. Andrese~ (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-10-05 14:48


mcloud wrote:
> Hej Christian
> Ja,Pakdåsen kan skiftes med tryk på anlægget ,der kommer 3-6 dråber vand
> når den skrues ud og 3-6 dråber når den nye skrues i igen og Ja der sidder
> en smule hanefedt i dåsen når man køber den ,læg lige mærke til at der er
> 2
> forskellige typer pakdåser en med en tynd pal og en med en lidt tykkere
> pal
> ,husk at købe den rigtige.

Jeg har en liggende, og en radiator som ikke virker.
Termostaten er af en gamle lidt tykke type.
Skal jeg bare putte noget hanefedt ind i pakdåsen og så skifte den ?

mvh

Christian


mcloud (04-10-2005)
Kommentar
Fra : mcloud


Dato : 04-10-05 15:59

Hvis det er en ny ventil du har liggende er det ok at skifte den men
ellers
skal du købe en ny.
mvh mcloud




Christian B. Andrese~ (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-10-05 09:04


mcloud wrote:
> Hvis det er en ny ventil du har liggende er det ok at skifte den men
> ellers
> skal du købe en ny.

Pakdåsen er næsten ny, så der skulle vel ikke være problemer med at
bruge den ?

mvh

Christian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste