guide til at ligge gulv klinker ?
Fra : Michael

Dato : 02-10-05 18:10

Findes der et sted hvor der er en guide som fortæller hvordan man skal
ligge
klinker på gulvet, med hensyn på opmåling osv.??

/michael

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-05 19:02

"Michael" <michael@fjernvvs.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et sted hvor der er en guide som fortæller hvordan man skal
> ligge klinker på gulvet, med hensyn på opmåling osv.??

Alfix er din ven. Gå ind på: http://www.alfix.dk/dk/ramme_brochurer_dk.htm
og vælg

Alfix vejledning i:
Planspartling af undergulve - Vandtætning af badeværelser -
Opsætning/lægning og fugning af fliser og klinker

Har selv brugt den og den er fremragende.....

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-10-05 20:47

In news:434020b0$0$87539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Trekroner <xx> Typed:

> [...]
>
> Alfix vejledning i:
> Planspartling af undergulve - Vandtætning af badeværelser -
> Opsætning/lægning og fugning af fliser og klinker

Brochuren er sikkert udmærket, men LIP produkter er bedre, hurtigere,
nemmere at arbejde med.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : HKN

Dato : 02-10-05 21:18

> Brochuren er sikkert udmærket, men LIP produkter er bedre, hurtigere,
> nemmere at arbejde med.

enig - og ofte billigere

-Henrik

It has removed 16 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-10-05 21:03

In news:4340147e$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Michael <michael@fjernvvs.dk> Typed:
> Findes der et sted hvor der er en guide som fortæller hvordan man skal
> ligge
> klinker på gulvet, med hensyn på opmåling osv.??

Opmåling? hvis du måler en side, og en gavlvæg i rummet, og ganger tallene
med hinanden har du gulvarealet.
Hvis dit rum, er en vinkel, så udmål det som 2 rektangler, og læg tallene
sammen. Når du så har fundet ud af hvor mange m² dit gulv udgør, så indkøber
du et tilsvarende m² klinker + 10 til 20% så der er lidt at slå i stykker.
Jeg vil anbefale at du benytter LIP multiklæb til montagen, der står på
sækken hvor mange m² den rækker til, og det passer rimeligt godt. Så mangler
du kun en tandspartel, med en fornuftig størrelse tænder i forhold til
underlag, og linke størrelse, samt nogle "fuge krydser"

God arbejdslyst.

Fra : Nygaard

Dato : 03-10-05 07:57

> underlag, og linke størrelse, samt nogle "fuge krydser"

Jeg vil anbefale en fugesnor på 3-4mm (Efter hvor bred fugen skal være,
selvfølgelig).
Da klinker er brændt, vil de lige som mursten afvige en lille smugle i
størrelsen. Det gør flisekryds jo ikke, og derfor kan det godt begynde at
"skride" når man lægger dem. Med en snor kan man nemmere håndtere en klinke
der er ½ mm for stor...

mvh
Nygaard

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-10-05 03:53

Abonnenter kan søge i www.goerdetselv.dk's database hvor der er flere
udmærkede vejledninger. Eller kan du låne Politikens bog "Handyman" på
biblioteket (eller købe den - koster ca. 100 kr) hvor der også er meget
udførlige vejledninger på flise/klinke opsætning (og en masse andet
gør-det-selv arbejde).

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 03-10-05 19:16

Gainsbourg skrev:

> [...]
> biblioteket (eller købe den - koster ca. 100 kr) hvor der også er
> meget udførlige vejledninger på flise/klinke opsætning (og en masse

Og af alle de muligheder der findes i den
store vide verden, så valgte han så at
spørge i en dansk nyhedsgruppe.

Og mon ikke han der valgte rigtigt.

--
Lars Fragstrup
Boykot Lidl - om ikke andet, så pga. deres

Fra : Michael

Dato : 06-10-05 21:43

tak for jeres hjælp ..

/michael

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Lars Fragstrup
> Boykot Lidl - om ikke andet, så pga. deres

Den har indtil videre sparet mig for at f&#229; 408 spam-mails.
Betalende brugere f&#229;r ikke denne besked i deres e-mails.