Tætningsbånd til indvendige døre:
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 14:53

Hej med jer,

Jeg vil gerne udstyre vores indvendige døre med tætningsbånd.

Vores døre er massive og nye og for at opnå en god lydisolering er jeg
blevet anbefalet at montere nogle bånd inde i karmen.

Virker det?

Er der en god og prisbillig måde fremfor at købe dem direkte fra
dørfabrikanten? (=dyrt)

MVH

Bo

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-10-05 19:24

EJSMB skrev:

> Jeg vil gerne udstyre vores indvendige døre med tætningsbånd.

Ja, det er nu ikke helt almindeligt i private hjem, med mindre det
er nogle specialdøre.

Altså, der er visse steder, hvor der er tætningslister i dørkarmene.
Det er nok ret typisk på hospitaler, kommunekontorer, plejehjem,
skoler m.fl. hvor der er stålkarme. I disse stålkarme er der som
regel tætningslister.

> Vores døre er massive og nye og for at opnå en god lydisolering er jeg
> blevet anbefalet at montere nogle bånd inde i karmen.

Hvis det er almindelige standarddøre, undrer det mig, at nogen har
anbefalet det. Og hvem har det?

> Er der en god og prisbillig måde fremfor at købe dem direkte fra
> dørfabrikanten? (=dyrt)

Hvis det er almindelige standarddøre, er der ikke plads til ret
meget tætningsliste.

Har jeg ret i, at det er standarddøre? I modsat fald: hvad er det
så for typer?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 19:57

> Ja, det er nu ikke helt almindeligt i private hjem, med mindre det
> er nogle specialdøre.

Jeg mener nu nok at det kan tilkøbes som "ekstraudstyr" men det er ret dyrt
pr. dør da hvert sæt skulle passe til een dør.

> [...]
> Det er nok ret typisk på hospitaler, kommunekontorer, plejehjem,
> skoler m.fl. hvor der er stålkarme. I disse stålkarme er der som

Ja, det er altså ikke stålkarme

> Hvis det er almindelige standarddøre, undrer det mig, at nogen har
> anbefalet det. Og hvem har det?

Arkitekten nævnte det.

> Hvis det er almindelige standarddøre, er der ikke plads til ret
> meget tætningsliste.

Nej, men lidt har vel også ret?

> Har jeg ret i, at det er standarddøre? I modsat fald: hvad er det
> så for typer?

Det er tunge massive Swedoor/Kílsgaard døre med 3 hængsler.

På forhånd tak.

Bo