Flytte kæmperose
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-09-05 18:29

Kan man flytte en meget stor rose på denne tid.
Den har store stærkt røde blomster, den går 2 meter op til
altanen, og derefter 3-4 meter til siderne. Den dufter rigtig
godt, jeg ved desværre ikke hvad den hedder, derfor vil jeg gerne
tage den med mig
mvh Ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-09-05 19:23

On Thu, 29 Sep 2005 19:29:25 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>altanen, og derefter 3-4 meter til siderne. Den dufter rigtig
>godt, jeg ved desværre ikke hvad den hedder, derfor vil jeg gerne

Du kan godt flytte den, bare sørg for at skære den rigeligt tilbage.
Lige nu er også det bedste tidspunkt at flytte roser (og alle andre
planter) på.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-09-05 08:22

On Thu, 29 Sep 2005 20:23:24 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:
klip

>Du kan godt flytte den, bare sørg for at skære den rigeligt tilbage.
>Lige nu er også det bedste tidspunkt at flytte roser (og alle andre
>planter) på.

Tak for svar. Vil det sige helt ned i f. eks. 0,5 m højde.
mvh Ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-09-05 20:39

On Fri, 30 Sep 2005 09:22:13 +0200, Ebbe Hansen

Ja, en halv meter er passende.

Fra : Lene

Dato : 29-09-05 22:49

"Ebbe Hansen" ...
> Kan man flytte en meget stor rose på denne tid.

Og i samme anledning: Er det muligt at have en rose i en stor potte? Mit hus
skal sælges, og jeg vil have rosen med. Den er ikke kæmpestor ligesom Ebbes,
men der hvor jeg flytter hen kan man ikke grave i jorden. Den er fyldt med
underlige sten.
MVH Lene

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-09-05 20:40

On Thu, 29 Sep 2005 23:49:25 +0200, "Lene" <lesletdette@satzone.com>
wrote:

> [...]
>men der hvor jeg flytter hen kan man ikke grave i jorden. Den er fyldt med

Man kan godt dyrke roser i potter, men det kræver lidt mere omsorg end
de ville gøre hvis de var plantet ude i jorden i haven.