muggen gummifuge, hvad gør jeg?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-09-05 12:40

Hej NG,

Jeg er i dag blevet præsenteret for en bruseniche, med mugne gummifuger. Er
der nogen der har et bud på hvorledes problemet behandles - Atamon? Ny fuge?
Andet? Er der nogen der har et bud på årsagen til problemet? Forkert
materialevalg? (Der hænger en ventilator i brusenichen, som kører 24/7 så
det brude kunne tørres i en sådan grad, at fugtproblemer holdes på afstand
IMNSHO)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Martin Bak

Dato : 25-09-05 15:28

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43368c7b$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> det brude kunne tørres i en sådan grad, at fugtproblemer holdes på afstand

Fugerne er givetvis lavet med et forkert produkt. Det er vigtigt, at den
fugemasse der anvendes, indeholder fungicider, altså mughæmmende midler.
En permanent løsning på problemet vil derfor være at fuge om, denne gang med
det rigtige produkt.
Skal du bare nu og her rense muggen af fugerne, så vil et klorholdigt
rengøringsmiddel være et godt bud. Altså Klorin eller tilsvarende.
Selvom ventilatoren kører godt, så tager den jo kun den fugt der er i
luften. Hvis der efter man har været i bad, ligger vand på gulvet, eller der
er vand på væggene i brusenichen, så vil det tage noget tid før dette er
forsvundet, selvom ventilatoren kører.

Martin

Fra : Martin

Dato : 25-09-05 17:19

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i
> en meddelelse news:43368c7b$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

smør siliconefjerner på.lad det sidde i 20 min,og lav så en ny fuge(hvis det
altså skønnes nødvendig = den resterende fuge er for lille)

Er der nogen der har et bud på årsagen til problemet? Forkert

det tror jeg ikke,selvom du bruger M-silicone som du SKAL bruge i vådrum,bla
andet pga sin antimug behandling så skal du alligevel skifte fuge hver 4-5
år ca. pga dens antimug behandling ikke holder længere end de 4-5 år

Martin

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-09-05 18:55

> [...]
> andet pga sin antimug behandling så skal du alligevel skifte fuge hver 4-5
> år ca. pga dens antimug behandling ikke holder længere end de 4-5 år

det er vel et spørgsmål om lige at tørre fugen af, når man har været i bad.
Det har vi altid gjort, og så holder fugerne sig pæne i rigtigt mange år.

Mvh kari