Vinduer - Plast eller træ?
Fra : DeBoss

Dato : 25-09-05 08:45

Hejsa..
Vi skal skifte alle vinduer i huset, og jeg er nu (igen) blevet forvirret..

Jeg har tidligere hørt at plastvinduer trak ned på en vurdering af huset,
modsat trævinduer som trak op..
Dette var der flere lægmænd der fortalte - og derfor var jeg fast forhippet
på træ.

Nu har min kæreste så snakket med en person der har med vurderinger at
gøre..
Jeg ved ikke helt hvor meget, og hvad han egentlig ved.. (han er imho lidt
wierd) - men han påstod at der INGEN forskel var på vurderingen.. Det var
kun forventet holdbarhed til vindueren der kunne have betydning..

IGEN spørger jeg så her hvor man altid får en del objektive svar, og tit
finder en fællesnævner fra disse...
Hvad siger I herinde.

Mvh Dennis

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 25-09-05 09:43

DeBoss skrev:

> Vi skal skifte alle vinduer i huset ...

Så vil jeg skrive, som jeg gjorde til en anden i dette forum: På
vinduesbranchens vegne, tak

> Jeg har tidligere hørt at plastvinduer trak ned på en vurdering af huset,
> modsat trævinduer som trak op..

Jeg har ikke noget belæg for det, men jeg tror ikke på det! Jeg
taler med en del forskellige personer inden for byggebranchen, og
har aldrig stødt på påstanden om, at plastvinduer skulle trække
ned i vurderingen. Men lad os nu se om andre i dette forum kan
af- eller bekræfte ...

Men lidt væk fra dit spørgsmål. Hvis du nu spurgte mig om hvilket
materialevalg jeg foretrækker til vinduer/døre, så ville jeg svare
dig: enten træ eller træ/alu - ikke plastik! Jeg kan simpelthen
ikke lide et hus med plastikvinduer-/døre. I mine øjne misklær det
i den grad et hus.

Jeg bor i en mindre by, hvor der bliver uddelt en forskønnelsespris
hvert år. Et år fik en "murmestervilla" prisen, fordi ejeren havde
istandsat sit hus, så det gjorde sig fortjent - vurderet af byens
borgere. Huset har desværre plastvinduer-/døre, hvilket skæmmer
det meget. Det passer ganske enkelt ikke til murmestervillatypen.

Det var så min vurdering

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-09-05 11:42

On Sun, 25 Sep 2005 10:42:57 +0200, Svend Erik Bertelsen wrote:

> Jeg har ikke noget belæg for det, men jeg tror ikke på det!

Hvis det er i forbindelse med salg, så kan jeg godt forestille mig det.
Langt de fleste mennesker foretrækker, så vidt jeg kan skønne,
trævinduer. Det vil alt andet lige kunne få en betydning for en
salgsvurdering.

--
MVH
osv...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-09-05 20:34

> [...]
> Langt de fleste mennesker foretrækker, så vidt jeg kan skønne,
> trævinduer. Det vil alt andet lige kunne få en betydning for en

Og modsat kræver trævinduer en del vedligeholdelse mens plastvinduer bare
skal smøres en gang om året. Det trækker op. I det hele taget tror jeg ikke
at det så meget er materialet som om vinduerne klæder huset, eller i det
mindste ikke skriger til himlen. Vi bor i et tudsegammelt hus, og her vil
vinduer uden sprosser og af plast i den grad ødelægge virkningen og hyggen,
mens vores vinduer fuldstændigt vil ødelægge min mors lækre, moderne
lejlighed i Holte.
Det skal passe sammen, om det så er plast eller træ eller (i min verden
endnu værre) aluminiumsvinduer.

Mvh Maria

Fra : Pilen

Dato : 25-09-05 12:36

Vi fik nye plastvinduer og døre i hele huset sidste år og er fantastisk
glade for dem , de ser godt ud og er flotte til huset fra 1963 .
Vi har fået at vide at de vil holde i mindst 50 år , og kun kræver lidt
vedligeholdelse i forhold til trævinduer som skal vedligeholdes med maling
eller træbeskyttelse med få års mellemrum .
Vi kender flere som har måttet skifte deres trævinduer ud efter 8-10 år på
grund af at der er blevet brugt træ af en ringe kvalitet .
Det med at huset bliver mindre værd med plastvinduer passer ikke , vi
spurgte en ejendomsmægler inden vi skiftede vores sidste år , han sagde
at
det ikke havde nogen betydning .
Ole