Hus i drivhus Odense..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-09-05 12:47

Vi har hørt der er nogen i Odense der har bygget et hus, der ligger inde i
et drivhus. Hele grunden skulle være pakket ind i glas. Er der nogen der ved
hvor det ligger, da vi gerne vil se et sådant projekt?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Morten Trab

Dato : 24-09-05 12:52

On Sat, 24 Sep 2005 13:46:31 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

>Vi har hørt der er nogen i Odense der har bygget et hus, der ligger inde i
>et drivhus. Hele grunden skulle være pakket ind i glas. Er der nogen der ved
>hvor det ligger, da vi gerne vil se et sådant projekt?

Ja, det kunne være interessant...

Jeg kører gods ud i hele Odense hver 2. dag, og jeg har endnu ikke set
det..

En indikation af hvor det var henne kunne være rart, så kunne man jo
ligge en tur omkring det område og se det...

Mvh. Morten

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-09-05 20:21

Morten Trab <morten@trab.dk> wrote:

> [...]
>
> En indikation af hvor det var henne kunne være rart, så kunne man jo
> ligge en tur omkring det område og se det...

Jeg mener det ligger syd for Odense et sted, prøv at spørge på
turistbureauet eller på biblioteket.

Post gerne adressen her.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-09-05 13:13

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> hvor det ligger, da vi gerne vil se et sådant projekt?

Det må da være nærmest ubeboeligt i sommermånederne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hanne Bech-Jensen

Dato : 24-09-05 20:28

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message
> et drivhus. Hele grunden skulle være pakket ind i glas. Er der nogen der
> ved hvor det ligger, da vi gerne vil se et sådant projekt?<<

Jeg vil spændt vente på hvilke svar I får hér.

Jeg læste nemlig om dette for nogle år siden, og der var endda billeder ved
artiklen. Jeg kan ikke huske om det var i Odense, men jeg er ret sikker på
at det var på Fyn.

Jeg har søgt efter dette projekt flere gange siden, også online... men uden
held.

Jeg er næsten sikker på at jeg læste om det i et gammelt nummer af et af de
danske haveblade. Det var meget fascinerende. Manden havde bare bygget et
meget let og uisoleret hus som han boede i indeni det kæmpe drivhus, der
blev jo aldrig koldt. Og det var kun et par rum, for han opholdt sig kun i
'huset' når han sov... terrasse og lille have var nemlig også indeni
drivhuset. Jeg kan stadig se det lille sydlandske hus indeni drivhuset for
mig, som det så ud på billederne, så det er rigtigt nok at der ihvertfald er
en som har gjort det engang... om det så stadig findes og fungerer, finder
vi forhåbentlig snart ud af her

Hilsen,
Hanne

Fra : Ole Helms

Dato : 25-09-05 00:24

On Sat, 24 Sep 2005 21:27:56 +0200, "Hanne Bech-Jensen"
<solsort_dk12@34hotmail.com> skrev:

>Jeg læste nemlig om dette for nogle år siden, og der var endda billeder ved
>artiklen. Jeg kan ikke huske om det var i Odense, men jeg er ret sikker på
>at det var på Fyn.

Der er muligvis tale om flere huse.

- Citat:
De har set lyset og bor i et drivhus
Fyens Stiftstidende 21 januar 2005
GLASHUS: Pensionister byggede et helårshus i et drivhus

Af Poul Kjærgaard
VEJLBYFED:Når Steen Landry Petersen tager sig et brusebad, er der frit
udsyn til himlen over Vejlby Fed.
Han og hustruen Lis Petersen har i bogstavelig forstand set lyset
efter opførelsen af et af de mest utraditionelle huse i Vejlby Fed.
Huset på Polluxvej er opført som et 108 kvadratmeter stort drivhus,
der fungerer som helårsbeboelse for parret.
Citat slut -

En mere udførlig artikel om parret og deres hus med billeder blev
bragt i Fyens Stiftstidendes BoGodt-sektion 27. februar 2005.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Gainsbourg

Dato : 25-09-05 01:23

> [...]
> mig, som det så ud på billederne, så det er rigtigt nok at der ihvertfald
> er en som har gjort det engang... om det så stadig findes og fungerer,

Jeg har også været fascineret af tanken lige siden jeg læste den artikel.
Kan stadig se billederne af de sydeuropæiske planter og af det spansk
inspirerede hus inde bag glasset, for mig. Mener at have læst det enten i et
boligblad a la Bo Bedre eller i Berlingske Tidendes boligsektion. Måske kan
et opkald til een af ovenstående opklare mysteriet...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jens Buch-Andersen

Dato : 25-09-05 16:54

Hej
Jeg mener at det hus ligger på Bjørnemosevej i den sydlige del af Odense.
mvh
jens

Fra : Kim Christiansen

Dato : 25-09-05 21:08

Hej

> Jeg mener at det hus ligger på Bjørnemosevej i den sydlige del af Odense.

Det er rigtigt. Kør ind på Bjørnemosevej fra Hjallesevej og det ligger lidt
fremme på højre hånd. Huset er bygget efter i sydlandsk stil og det ser
faktisk vældig hyggeligt ud. Mht. varmen om sommeren, så er der jo masser af
vinduer der kan åbnes, så mon ikke det giver den nødvendige cirjulation?
Huset har været beskrevet i en artikel i Fyens Stiftstidende for nogle år
siden. Det er en arkitekt der bor i det.

Venlig hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 25-09-05 22:24

Kim Christiansen wrote: