Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ram til canon 350 d
Fra : peder dynesen

Dato : 28-10-05 18:36

jeg er en lykkelig mand jeg får en canon 350 af min kone i fødeselsgave i
morgen.
men det skal jo også ram til.
har se disse to
kingston compact flash ram/ elite pro.
og
dane-elec memory compact flash 60*speed.
er det denne type jeg skal bruge?
hvor mange foto kan der være i højeste kvalitit "raw +jpg"
på en 512 mb kort?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-10-05 18:51

peder dynesen wrote:
> jeg er en lykkelig mand jeg får en canon 350 af min kone i
> fødeselsgave i morgen.

Åh - din stakkel - så skal du til at bruge en masse penge på ekstra
objektiver, CF kort, taske og en masse andre ting for at få fuldt udbytte af
det

> [...]
> kingston compact flash ram/ elite pro.
> og
> dane-elec memory compact flash 60*speed.

Ja - de er OK begge to - Kingston Elite Pro er nok det kort, der giver "mest
for pengene".

> hvor mange foto kan der være i højeste kvalitit "raw +jpg"
> på en 512 mb kort?

Det kan jeg ikke lige svare på - og det afhænger (for jpeg) også lidt af
motiverne - men er der ikke en tabel med cirka-tal i manualen - det mener
jeg at der er til 300D.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : ksk

Dato : 28-10-05 22:03

cut

> Åh - din stakkel - så skal du til at bruge en masse penge på ekstra
> objektiver, CF kort, taske og en masse andre ting for at få fuldt udbytte
> af det

lol ja det er ikke engang løgn

nå men tillykke med det ...,, ha du være inden og åben gavenen i skabet
KsK

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-05 18:56

In article <4362615c$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, peder dynesen wrote:
> [...]
> dane-elec memory compact flash 60*speed.
> er det denne type jeg skal bruge?
> hvor mange foto kan der være i højeste kvalitit "raw +jpg"

RAW fylder ca. 1Mbyte per megapix. dertil kommer dit JPEG. Da kameraet
er 8mpix, så vil jeg sige ca. 50-60 billeder.

Men med digitalt skyder man mange. Når jeg tager ud en dag, så kan
jeg sagtens bruge mere end 2GB. Det kommer an på hvad man skal.
2-3GB er ikke for meget til eksempelvis en fodbold eller håndboldkamp.

Fra : Jacob

Dato : 28-10-05 20:00

"peder dynesen" <pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dane-elec memory compact flash 60*speed.
> er det denne type jeg skal bruge?
> hvor mange foto kan der være i højeste kvalitit "raw +jpg"

du skal stave til mellem 6 og 9.5MB per raw billede. de fleste raw billeder
ligger på omkring 7.5MB. Hvad skal du med .jpg billederne ?? når du har raw
er jpeg overflødigt. med et hurtigt kort er forsinkelsen når man kigger
billeder minimal. en jpg billede fylder typisk 3MB og op i dit tilfælde.

Jacob

Fra : Per

Dato : 28-10-05 21:54

> dane-elec memory compact flash 60*speed.
> er det denne type jeg skal bruge?
> hvor mange foto kan der være i højeste kvalitit "raw +jpg"
> på en 512 mb kort?

Jeg har et dane-elec 60x 2GB kort til min 350D. Der kan være ca. 500-600
billeder i JPG og 200-300 i RAW. Køb ikke under et 2GB, da det er ellers er
alt for lidt. Jeg fandt hurtigt ud af fordelene ved RAW og skyder nu
sjældendt i JPG længere. Ved f.eks. en fodboldkamp kan jeg hurtigt skyde 250
billeder på 45 min. Mit næste køb bliver derfor nok en image tank.

Fra : jens

Dato : 29-10-05 16:44

peder dynesen wrote:
> [...]
> dane-elec memory compact flash 60*speed.
> er det denne type jeg skal bruge?
> hvor mange foto kan der være i højeste kvalitit "raw +jpg"

Jeg faldt på et tidspunkt over denne:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699

Så kan du da se hvor hurtige kortene er.

Mvh
Jens