Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Teknisk ?
Fra : 0cr

Dato : 25-10-05 19:45

http://oz4dik.dk/Photo1

http://oz4dik.dk/Photo2

http://oz4dik.dk/Photo3

Det er almindelige turistbilleder.

Men hvordan får man deres hoveder tydeligere frem,
i skyggen, uden at drønne en blits, i hovedet på dem?

De skal helt stille i 1/2 time, med alle de tumpede turister
til at genere dem. (3).

Her er hvad Irfan sladrede om hvad kameraet havde gjort.

Make - CAMERA

Model - 5MP-9A3

Orientation - Top left

XResolution - 72

YResolution - 72

ResolutionUnit - Inch

Software - Ver 0.25 x

DateTime - 2005:09:03 15:45:26

YCbCrPositioning - Co-Sited

ExifOffset - 342

CustomRendered - Normal process

ExposureMode - Auto

WhiteBalance - Auto

DigitalZoomRatio - 0.00 x

FocalLengthIn35mmFilm - 39 mm

SceneCaptureType - Standard

GainControl - None

Contrast - Hard

Saturation - High

Sharpness - Hard

SubjectDistanceRange - Unknown

ExposureTime - 1/1250 seconds

FNumber - 6.70

ExposureProgram - Normal program

ISOSpeedRatings - 100

ExifVersion - 220

DateTimeOriginal - 2005:09:03 15:45:26

DateTimeDigitized - 2005:09:03 15:45:26

ComponentsConfiguration - YCbCr

ShutterSpeedValue - 1/1261 seconds

ApertureValue - F 6.73

ExposureBiasValue - 0.00

MaxApertureValue - F 2.93

MeteringMode - Center weighted average

LightSource - Auto

Flash - Not fired

FlashPixVersion - 100

ColorSpace - sRGB

ExifImageWidth - 2560

ExifImageHeight - 1920

FileSource - DSC - Digital still camera

mvh

Christian

Fra : 0cr

Dato : 25-10-05 20:04

"0cr" <oz4dik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> http://oz4dik.dk/Photo1
>
> http://oz4dik.dk/Photo2
>
> http://oz4dik.dk/Photo3

Ups. der er mindst 20 dowload på min 128 kb upload lige nu

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 20:08

Du kommer nok til at finde en hurtigere server at præsentere dine billeder
på !!!

Her hos mig bag en 2mbit tager det en evighed at hente bare et enkelt
billede....

Du kan evt. lige prøve at resize dine billeder ned i str. før du smider dem
online

Hilsen Palle Johansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-05 20:38

"0cr" <oz4dik@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvordan får man deres hoveder tydeligere frem,
> i skyggen, uden at drønne en blits, i hovedet på dem?

Jeg havde kun tålmodighed til at vente på det første. Så vidt, jeg kan se,
kan du med lethed korrigere eksponeringen med +½ blændetrin. Det vil
samtidig give mere tegning i ansigtet. Ellers kan du få en medhjælper til at
holde et stort stykke hvidt pap/flamingo, så du bløder skyggerne lidt op. Du
kan også investere i et andet kamera, der har større dynamisk spændvidde. Og
så er der muligheden for at lave to udgaver i PS, der senere sammensmeltes,
hvor den ene er "eksponeret" efter skygger, og den anden efter højlys (der
kræver selvfølgelig, du benytter RAW).

> Her er hvad Irfan sladrede om hvad kameraet havde gjort.

Ingen interesse. Hvis man har et ønske om at kende lidt til EXIF, er det
intet problem selv at trække disse informationer ud af dit billede. Ingen
grund til at fylde usenet med den slags ligegyldige detaljer.

Lad mig afslutningsvis sige, jeg ikke selv gad bruge tid på at forbedre
billedet, hvis det havde været mit. Dertil er det alt for ligegyldigt og
rodet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : 0cr

Dato : 25-10-05 20:53

> [...]
> senere sammensmeltes, hvor den ene er "eksponeret" efter skygger, og den
> anden efter højlys (der kræver selvfølgelig, du benytter RAW).

Der var 50 download på næsten samme tid + nogle der forsøgte, at komme
"bagom" serveren. Det var kun et spørgsmål om at "kikke" ind i skyggen.

> Ingen interesse. Hvis man har et ønske om at kende lidt til EXIF, er det
> intet problem selv at trække disse informationer ud af dit billede. Ingen
> grund til at fylde usenet med den slags ligegyldige detaljer.

OK

> Lad mig afslutningsvis sige, jeg ikke selv gad bruge tid på at forbedre
> billedet, hvis det havde været mit. Dertil er det alt for ligegyldigt og
> rodet.

Motivet var komplet ligegyldigt, billedet markerede bare, at det havde vi
set.
--
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery

Takker

Christian

Fra : Pico

Dato : 25-10-05 23:20

0cr wrote:
> [...]
> i skyggen, uden at drønne en blits, i hovedet på dem?
>
> De skal helt stille i 1/2 time, med alle de tumpede turister
KLIP

Som andre har skrevet, selv med en 8 Mb linie "gider" man ikke hente
mere end det første billed, slet ikke når man har set det

Når du ikke kan græsk og bede ham om at gå ud af skyggen er der nok ikke
andet at gøre end i Photoshop at bruge
Billed/Justeringer/Skygge-fremhævet område eller tilsvarende i andre
programmer. Det bliver mildelstalt ikke kønt, du kan prøve at i
dk.binaer hvor jeg har lagt billedet under Græker Græker, det ligger i 2
dele så jeg kan ikke finde et direkt link. Men billeder af den slags
smider jeg ud med det samme, sådanne nogle turiststeder har man ingen
chanche for at gøre andet end at fyre blitcen af og det er synd for
manden
Pico