Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
mc i efterårsfarver
Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-10-05 20:18

Hej,

kørte en af årets sidste ture sidste søndag, og tog kamera'et med.

http://wargamez.dk/rivmin/vf1000r/haa/left_back_lake.jpg
2 ting 'irriterer' mig - lidt lens-flare midt på cyklen og så håndtagets
skygge på tanken - ellers er jeg meget godt tilfreds.

http://wargamez.dk/rivmin/vf1000r/haa/left_front_close.jpg
Her burde de høje strå vel have været væk, right ?

Der er ikke så meget fortælling i billederne - men for de indviede giver
de sikkert mening

--
Mvh Henrik.

Fra : HpeA

Dato : 24-10-05 20:51

"Henrik Aarfeldt" > skrev i en meddelelse > Hej,

> [...]
> 2 ting 'irriterer' mig - lidt lens-flare midt på cyklen og så håndtagets
> skygge på tanken - ellers er jeg meget godt tilfreds.

Det da ikke en lens-flare, det er da udbrændning !?. Samme som der kan ses
på spidsen af sæde/side-panel ?. Men idylisk, og godt øje for 4 -
2-chaufutter´

> http://wargamez.dk/rivmin/vf1000r/haa/left_front_close.jpg
> Her burde de høje strå vel have været væk, right ?

Jo !. Et par skridt venster om. Og måske lige en blænde mere til at
slette
den overbrændning der starter på det højre spejl.

> Der er ikke så meget fortælling i billederne - men for de indviede giver
> de sikkert mening

No need, I know where you wan´a go with this !. And it anit´ winter time
there .

> --
> Mvh Henrik.

By the By, du får sikkert hug for dårlig komposition/teknik eller for
overdrevet gammelt udstyr...........Hul i det, det var et par gode fotos

MvH.

Hp

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-10-05 21:28

HpeA wrote:

> Det da ikke en lens-flare, det er da udbrændning !?.

Glimrende - så lærte jeg også noget i dag.

> By the By, du får sikkert hug for dårlig komposition/teknik eller for
> overdrevet gammelt udstyr.

Det gør ikke spor - man skal kravle før man kan gå.

Tak for feedback.

--
Mvh Henrik.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-10-05 21:09

On Mon, 24 Oct 2005 21:18:25 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

> http://wargamez.dk/rivmin/vf1000r/haa/left_front_close.jpg
> Her burde de høje strå vel have været væk, right ?

Stråene skal væk - klon dem væk det burde være muligt eller også skulle du
bare have fjernet dem inden du tog billedet. Og så burde motorcyklen -
efter min mening - være rengjort og ny pudset lige før skudet. Jeg ved
godt det er svært at få med, men det vil gøre det mange gange bedre. Måske
også et halvt skridt mere mod venstre.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-10-05 21:25

Jens Stadsgaard wrote:

> Stråene skal væk - klon dem væk det burde være muligt eller også skulle du
> bare have fjernet dem inden du tog billedet.

Enig - første løsning er nok den nemmeste nu :)

> Og så burde motorcyklen -
> efter min mening - være rengjort og ny pudset lige før skudet.

Ganske enig - men denne dame har 22 år på bagen, så der er lidt
naturlige 'ridser i lakken' efter alle disse års kørsel.

Tak for feedback.

--
Mvh Henrik.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 21:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke så meget fortælling i billederne - men for de indviede
> giver de sikkert mening

Husk nu, det er ikke udstyret, der betyder noget. Der er den kreative proces
bag. Så skift du bare din Honda ud med en MZ.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-10-05 21:36

Jens Bruun wrote:

> Husk nu, det er ikke udstyret, der betyder noget. Der er den kreative proces
> bag. Så skift du bare din Honda ud med en MZ.

Jeg tror nu at Honda'en bliver - meen den holder da fint ved siden af
min MZ 150 Trophy Sport fra '66 - nok en af de grimmeste mc'ere der er
produceret....det er den model hvor forlygten går ud i eet med stellet -
og med svinggaffel foran.
Men billig var den [500,- med plade + synet] og så kører den glimrende
med sine 15 år gamle pigdæk - starter hver gang.
Det bedste er at folk trækker sådan på smilebåndet, når de ser
monstromet komme tøffende forbi :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 21:18

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> kørte en af årets sidste ture sidste søndag, og tog kamera'et med.

Hej Henrik

Jeg kan til fulde følge dig. Det er en trist følelse, når sæsonen er ved at
være til ende. Og en følelse, der er utroligt svær at fotografere...
Jeg har det også lidt hårdt med at blive stægget, når der er frost. Og jeg
har da også forsøgt mig for et par dage siden...
http://claus.1go.dk/IMG_6344.jpg

Men så er det jo tid til at få pudset knallerterne ordentligt op, så de er
klar til næste sæson

Med løftet venstre hånd
Claus Petersen

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 21:21

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> http://claus.1go.dk/IMG_6344.jpg

Flot, men husk nu, du får lige så meget køreglæde med en MZ

Fra : Michael

Dato : 24-10-05 21:29

Jens Bruun wrote:
> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Flot, men husk nu, du får lige så meget køreglæde med en MZ

Hvorfor gentager Du Dig selv, der skal mere til at provokere mig
Mvh. Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 21:33

> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Flot, men husk nu, du får lige så meget køreglæde med en MZ

Nix! Har prøvet. En MZ giver ikke den der flydende fornemmelse, hvor man
ikke mærker på motoren om vejen går op eller ned - og slet ikke med fuld
ferieoppakning og passager

Mvh. Claus Petersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-10-05 23:24

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> [...]
> 2 ting 'irriterer' mig - lidt lens-flare midt på cyklen og så håndtagets
> skygge på tanken - ellers er jeg meget godt tilfreds.

Ganske ok, men skov og motorcykel passer bare ikke sammen, der er dog en
idyl, men det ville passe bedre med et forelsket par der sad og kiggede ud
over søen

> http://wargamez.dk/rivmin/vf1000r/haa/left_front_close.jpg
> Her burde de høje strå vel have været væk, right ?

De høje strå skal klippes ned ja. Ellers fungerer billede rigtig godt,
motorcyklen står på asfalt, endda med en hvid stribe på. Lyset rammer rigtig
godt og giver nogle dejlige farver, blandt med efterårsfarverne. Motiv
mæssigt er det lidt kedeligt, men det er nok mig der bare vil have lidt
action i sådan en 1000 Kubik motorcykel Teknisk set kan jeg kun se at
lygten og det ene sidespejl er udbrændt i sollyset, men det er jo ikke det
vigtige. Godt billede og fed cykel.

> Der er ikke så meget fortælling i billederne - men for de indviede giver
> de sikkert mening

Ved ikke om jeg er indviet, men de giver da mening

Mvh
Simon