Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pasfoto på 10x15?
Fra : Wl

Dato : 24-10-05 19:50

Jeg mangler et lille program der kan lave et digitalbillede om til et
pasfoto i 35 x 45 mm. Derefter skal det kunne lægges på et almindeligt 10x15
cm så jeg kan få det "fremkaldt" hos en fotoforhandler og derefter selv
klippe pasfotoene ud - se evt fiffet på
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1003151744.htm

Har prøvet med PSP men kan ikke lige hitte ud af det, så det må gerne være
et nemt lille (freeware?) program. Nogen der kan hjælpe?

Fra : photoft.dk

Dato : 24-10-05 20:05

Hej

Jeg har ikke noget program, selvom det er det du spørger til...

men jeg har selv lavet pasbilleder på følgende måde...

1: Lave et tomt billede i str. 1000x1500 pixels

2: Klippe "pasbilledet" til og ændre str. til 350x450 pixels

3: Indsætte pasbilledet i 1000x1500-billedet

4: Når billedet så bliver fremkaldt i alm. 10x15 passer str. automatisk på
pasbillederne.

- Lars

"Remember the IQ of half the people you know are below average"

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-10-05 00:41

> [...]
>
> Har prøvet med PSP men kan ikke lige hitte ud af det, så det må gerne være
> et nemt lille (freeware?) program. Nogen der kan hjælpe?

Det er ikke så svært, du kan også bare tage billede og sige der skal laves
pasbilleder af det. Husk dog at der er en hel bunke regler for at pasfotos
kan accepteres. Der må absolut ikke være skygger (så kan det se forkert du
når det bliver skannet, så ser hovedet for stort ud og man kan ikke så godt
se øret), det er det værste og man skal kunne se et øre og begge øjne og så
videre.

Mvh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-10-05 15:45

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke så svært, du kan også bare tage billede og sige der skal laves
> pasbilleder af det.
[KLIP]

Fidusen er at der skal være flere små billeder på et 10x15 så han kun skal
betale for et billede.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"