Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1ste kamera efter analog.
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 24-10-05 10:48

Hej alle
Jeg har besluttet at købe et digitalkamera. Jeg benytter i øjeblikket et
olympus OM-1, hvilket lever fuldt ud op til mine behov, bortset fra at jeg
gerne vil have billederne hurtigere og billigere.
Jeg har prøvet at låne forskellige digitale med meget svingende og
tilfældige resultater.
Det der er problemet, er automatikken man bliver påtvunget, som stiller lys
og afstand uden jeg har mulighed for at gribe ind, eller vide noget om
hvordan de står.
Jeg har set på annoncerne men de svømmer oftest helt over med alt det
overflødige jeg ikke vil have.
Mit spørgsmål:
Findes der et kamera hvor man kan koble automatikken fra og selv indstille.
Mvh Bent

begin 666 BENT JØRGENSEN.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DK84D=%3E-%3CM"14Y4#0I&
M3CI"14Y4($K84D=%3E-%3@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IB:F]E0&4M
I8F]X+F1K#0I2158Z,C P-3$P,C14,#DT.#(S6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Fra : Tom Wagner

Dato : 24-10-05 10:27

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne vil have billederne hurtigere og billigere.

> Findes der et kamera hvor man kan koble automatikken fra og selv

Jeg vil foreslå dig at gå på Olympus hjemmeside og se på Olympus E350, E500
eller E1 og så finde en forhandler og prøve at håndtere dem. Valg af
kamera(system) er en meget subjektiv sag.
Der findes nu en række gode objektiver til disse modeller.
Du vil også kunne bruge dine gamle OM-objektiver ved hjælp af en adapter,
men så kan du ikke bruge automatikken.

Hilsen Tom

Fra : Erik W.

Dato : 24-10-05 11:38

> [...]
lys
> og afstand uden jeg har mulighed for at gribe ind, eller vide noget om

Nogen gange kan man være i tvivl om man skal anbefale et Digitalt
Spejlrefleks eller et compact digicam, - mern her er der ingen tvivl. Du
skal have et DSLR kamera!

> Findes der et kamera hvor man kan koble automatikken fra og selv
indstille.

Der findes masser. EVF kameraer også kaldet "Prosumerkameraer" kan det, men
hvis du skal have den ultimative kontrol, så skal du have DSLR

Da du er Olympusmand vil det mest oplagte vil være sådan et her:
http://kortlink.dk/technikdirekt/254h men jeg vil alligevel anbefale dig at
kigge på de andre mærkers bud på et entrylevel DSLR. Det skyldes at Olympus
er lidt af en outsider, pga af især det "skæve" fourthirdsformat. Kameraet
har cropfactor 2.0 så 14-45 mm optik svarer til 28-90mm på et 35mm
filmbaseret kamera. Hvis du gerne vil have et bredt udvalg af objektiver så
skal du vide at udvalget er begrændset, de er hundedyre og der findes stort
set ingen på brugtmarkedet. OM-optikker passer godt nok med adapter, men i
praksis er det næppe noget man bør bruge tid på.
De andre fabrikanters kameraer er i tilfældig rækkefølge:

Canon 350D & Nikon D50 - er begge to det sikre valg. Jeg vover det ene øje
og siger at de er stort set lige gode med kun marginale forskelle. Udvalget
af tilbehør er enormt (både originalt og tredjeparts), i et bredt udvalgt af
prisklasser. Og der er masser af tilbehør på brugtmarkedet, da de fleste
optikker fra de gamle analogkameraer passer på de nye modeller.
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt.html &
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/nikon_d50.html

Pentax *ist Ds har sine tilhængere men er også lidt af en outsider. Det er
lille og let.
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/istds.html

Konica Minolta 5D er lidt dyrere end konkurenterne og også en outsider, men
har indbygget billedstabilisering. Det betyder at man vil kunne spare lidt
ved indkøb af optikker, da man ikke behøver at købe optikker med
stabilisering.
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/maxxum5d.html

Vær ikke bange for at købe over nettet - evt. ved en tysk netbutik. Du har
14 dages retur-ret og kan blot sende grejet tilbage, hvis du ikke kan blive
gode venner med det.

Med undtagelse af olympus har de nævnte kameraer ca. 1.5*cropfactor, fordi
sensoren er noget mindre end billedfladen på en 35mm film. Det betyder, at
du skal have et 18-55mm for at få noget, der ligner en 28-80mm på et analogt
kamera.

Kort sagt! - Hvis du vil gå efter det sikre, så skal du købe en Nikon D50
eller et Canon EOS 350D. Denne mening er selvfølgelig ikke objektiv, jeg er
selv Canon-mand men taler kun negativt om Nikon, når jeg får lyst til at
provokere nogle af mine Nikonianer-venner

Mvh Erik W

Fra : Jakob

Dato : 24-10-05 13:23

In article <435cb978$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
erik.w@surfmail.dk says...

> Canon 350D & Nikon D50 - er begge to det sikre valg. Jeg vover det ene øje
> og siger at de er stort set lige gode med kun marginale forskelle.

jeg vil lige komme med en tillægskommentar her. Jeg kan til fulde
tilslutte mig den opfattelse. Jeg har været MEGET i tvivl om hvilket
dslr jeg skulle købe og var egentlig mest til canon. Jeg endte dog med
et D50 pga ergonomien der for mig var bedre. Selvfølgelig vil man altid
forsvare sin egne handlinger men jeg mener virkelig at forkskellen er
marginal. Jeg købte nikon pga ergonomi og pris og vil bare sige at
uanset hvilket du vælger så får du et fedt redskab.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 24-10-05 14:08

> [...]
> overflødige jeg ikke vil have.
> Mit spørgsmål:
> Findes der et kamera hvor man kan koble automatikken fra og selv

Du skal ikke forvente at kunne arbejde manuelt uden at tage øjet fra søgeren
som du er vant til og søgeren er noget småfnidret stads der med få
undtagelser absolut ikke er beregnet til manuel fokusering. Bortset fra
Canon og Nikon er udvalget af faste brændvidder begrænset. Mekanisk set er
det noget af et kulturchock med mindre du hiver den rigtig store pengepung
frem fra gemmerne, og det bliver værre endnu hvis du er glad for korte
brændvidder.

Olympus E300 er tålelig at håndtere men klodset sammenlignet med OM1.
Desværre er formatet stort set det samme som PenF (½ format og samme
spejlsøger) og objektiverne er store og klodsede uden at lysstyrken følger
med. Præcisionsmekanikken fra OM systemet er pist borte

Det er ikke spor nemt at skulle være moderne

mvh
Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-10-05 18:24

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> wrote in message
> Hej alle
> Jeg har besluttet at købe et digitalkamera. Jeg benytter i øjeblikket et
> olympus OM-1,

Dejligt kamera.
Jeg skiftede fra OM-3 og OM-4.

> hvilket lever fuldt ud op til mine behov, bortset fra at jeg
> gerne vil have billederne hurtigere og billigere.

Nemlig.
Iøvrigt bliver den tekniske billedkvaliteten langt bedre, og man har bedre
mulighed for at efterbehandle dem

> [...]
> lys
> og afstand uden jeg har mulighed for at gribe ind, eller vide noget om

Ja, det er til at blive træt af når man er bedre vant.

> [...]
> overflødige jeg ikke vil have.
> Mit spørgsmål:
> Findes der et kamera hvor man kan koble automatikken fra og selv

Ja, det kan man på alle (langt de fleste ?) digitale spejlreflekskameraer
(DSLR).
Der findes også mange high-end søger kameraer hvor man kan slå eksponerings
automatik fra, men ikke så tit autofokus.

Hvis man er vant til og glad for SLR med fuld kontrol og hurtig
reaktionstid,
så er DSLR nok vejen at gå.
Ulempen er prisen og vægten.

Vær forberedt på at søgeren bliver noget dårligere end hvad du er vant til -
søgerbilledet er simpelthen mindre.
Generelt gælder nogenlunde at jo større sensor jo større er søgerbilledet.
Canon 5D og 1Ds er førende på det punkt.
På de bedre DSLR kan man skifte matskive så man kan få snitbilled og
microprisme fokushjælp, hvis man har brug for det.

Du skal også ofre forholdsvis mange penge (Canon 1D eller Nikon D1/D2
serierne) før du får samme lækre mekaniske kvalitet som du er vant til.
De er fysisk _store_ i forhold til en Olympus OM-1.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-10-05 19:02

Mogens Hansen skrev:
> [...]

> Der findes også mange high-end søger kameraer hvor man kan slå eksponerings
> automatik fra, men ikke så tit autofokus.

På Canons Powershot A (pas på - på Engelsk kan de hedde andet) fra den
billige 510 og op kan al auto slås fra. Undrer at så mange producenter
ikke giver den mulighed.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

http://home.tiscali.dk/muggler/03/pages/2005-10-11-08a.htm

Fra : Christian Cederberg

Dato : 25-10-05 07:46

On Mon, 24 Oct 2005 11:48:23 +0200, "Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk>
wrote:

> [...]
>olympus OM-1, hvilket lever fuldt ud op til mine behov, bortset fra at jeg
>gerne vil have billederne hurtigere og billigere.

Jeg er lidt i samme situation som dig. Jeg fotograferer med OM-2 og
har i forbindelse med arbejdet anvendt digikameraer som Canon
Powershot S1 IS, Olympus C-3030 og Olympus C-730.

De kan ikke måle sig med det over 25 år gamle spejlrefleks, bla.
er lysmålingen elendig. Istedet for hele tiden at have den nødvendige
information i søgeren skal man trykke knappen halvt ned. Autofokus er
svingende (hvor er afstandsringen når man skal bruge den) etc.

Alle de ovennævnte kameraer har mulighed for fuldt manuel instilling,
men man er nødt til at have en ekstern lysmåler for at kunne anvende
det. Og afstandsinstillingen foregår med en skala! Og så er der
shutterlag. Der går selv med helt manuel instilling op til ½ sek fra
man trykker på knappen til den tager billedet.

Jeg har så megen fornøjelse af at få fremkaldt papirbilleder direkte
på Cd. Det koster kun omkring 35 kr ekstra og giver faktisk nogle
billeder, som er fuldt på højde med dem fra de ovennævnte
digikameraer.

Men vejen frem er vel DSLR.

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Fra : Jens Olsen

Dato : 25-10-05 09:44

On Tue, 25 Oct 2005 08:45:59 +0200, Christian Cederberg
<Christian_Cederberg@snydspam.hotmail.com> wrote:

> [...]
>shutterlag. Der går selv med helt manuel instilling op til ½ sek fra
>man trykker på knappen til den tager billedet.

Du sammenligner et bedre analogt spejlreflekskamera med nogle ringere
digitale små-kameraer.

Du skulle nu prøve nogle bedre digitale (for ikke glemme digitale
spejlrefleks). Mine digitale kompaktkameraer (i den bedre ende) har et
lille vindue ovenpå kameraet, hvor jeg hele tiden kan aflæse tid og
blænde m.m. - for øvrigt uden at skulle trykke på udløser eller andet.

Jens

Fra : waal

Dato : 25-10-05 09:52

"Jens Olsen" <ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille vindue ovenpå kameraet, hvor jeg hele tiden kan aflæse tid og
> blænde m.m. - for øvrigt uden at skulle trykke på udløser eller andet.

Ligesom på analoge kameraer - i 50'erne !

Michael

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 09:58

"Christian Cederberg"skrev i en meddelelse

> [...]
> på Cd. Det koster kun omkring 35 kr ekstra og giver faktisk nogle
> billeder, som er fuldt på højde med dem fra de ovennævnte

Jeg kan godt forstå at erfarne analog fotografer som dig tøver med at gå
over til digital. Men jeg synes alligevel du og andre skal tage en væsentlig
ting i betragtning:

Med et godt digital kamera får du noget forærende, som ikke blot kan
erstattes af ´digitaliserede film på CD.

Rigtigt mange analogfotografer uanset hvor skeptiske de har været overfor
det nye digitale medie, oplever nemlig en voldsom opblussen af deres
fotointeresse, når de får et godt DSLR kamera i hænderne. De oplever en
entusiasme og en glæde ved at fotografere som de ikke har haft siden de
første gang så et billede dukke frem af fremkaldervæsken i mørkekammeret. En
bonus, som de får oveni købet og som oftest kommer helt bag på dem.

Det er en glæde, som konservative analogfotografer risikerer at gå glip af.

Mvh Erik

Fra : waal

Dato : 25-10-05 12:43

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ting i betragtning:
>
> Med et godt digital kamera får du noget forærende, som ikke blot kan
> erstattes af ´digitaliserede film på CD.

Forærende ? Kan du ikke henvise den den godgørende ånd der vil forsyne mig
med en kasse digitale herligheder ? kvit og frit

> [...]
> bonus, som de får oveni købet og som oftest kommer helt bag på dem.

> Det er en glæde, som konservative analogfotografer risikerer at gå glip

Hvor har du fået den fikse ide at analogfotografer er konservative ? Jfr.
salgsstatistikkerne er digitale kameraer nærmest enerådende så det må være
digitalfotograferne der er de konservative og analogfotograferne der er "de
anderledes" og jo længere tid der går jo færre ved hvordan analogt
fotoudstyr skal betjenes og så bliver vi "de avancerede", vi er det måske
allerede

mvh
Michael

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 14:07

"waal" skrev i news:435e1a51$0$47062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Nå

Du kan bare se på alle de hjemmesider som folk har, hvor de beskriver
hvordan deres DSLR kamera har genoplivet en gammel interesse for
fotografiet, som de ellers havde ladet ligge i mange år. Iøvrigt
fotograferer folk verden over, som aldrig før efter digital kameraet blev
hvermands eje.

> [...]
> anderledes" og jo længere tid der går jo færre ved hvordan analogt
> fotoudstyr skal betjenes og så bliver vi "de avancerede", vi er det måske

Jeg kunne godt have tilføjet, at der selvfølgelig altid vil være nogle
analogfotografer tilbage:

- Nogle fordi de har gjort analogfotografiet til deres egen udtryksform, og
bruger det på linie med andre former for kunsthåndværk ,som bruger gamle
teknikker som udtryksform.

- Andre holder måske ved anlogfotografiet fordi de er bagstræberiske eller
konservative, eller bare almindeligt langsomme til at tilegne sig ny
teknologi.

- Nogle venter måske på at prisen på det digitale udstyr falder i pris,
eller venter på at det helt rigtige digital-kamera skal komme frem.

- Atter andre holder måske ved den gamle teknologi fordi de opfatter sig
selv "som anderledes" og noget ganske særligt, og bruger det til at
profilere sig som værende "de avancerede", i forhold til andre.

Jeg aner ikke hvad der er dine motiver for at fare så agressivt frem, fordi
jeg fortæller om den glæde man kan opleve ved at "go digital". Men jeg ved
at jeg personligt har en glæde ved at fotografere digitalt, og den vil jeg
gerne have andre får del i. - Samtidigt har jeg stor respekt for
fotografiet, som holder ved analogfotografiet fordi mener, at det er det
medie som passer bedst til dem.

Mvh Erik

Fra : waal

Dato : 25-10-05 15:16

> [...]

> fotografiet, som de ellers havde ladet ligge i mange år. Iøvrigt
> fotograferer folk verden over, som aldrig før efter digital kameraet blev

Kameraejere med hjemmesider dedikeret digitalkameraets lyksaligheder skal
nok højest regnes i promiller.

> [...]
> og
> bruger det på linie med andre former for kunsthåndværk ,som bruger gamle

Sikkert

> - Andre holder måske ved anlogfotografiet fordi de er bagstræberiske eller
> konservative, eller bare almindeligt langsomme til at tilegne sig ny
> teknologi.

En gang aldersracistisk baljepis af værste skuffe

> - Nogle venter måske på at prisen på det digitale udstyr falder i pris,
> eller venter på at det helt rigtige digital-kamera skal komme frem.

Uden tvivl

> - Atter andre holder måske ved den gamle teknologi fordi de opfatter sig
> selv "som anderledes" og noget ganske særligt, og bruger det til at
> profilere sig som værende "de avancerede", i forhold til andre.

Uha da da, man må endelig ikke skille sig ud fra mængden

> [...]
> gerne have andre får del i. - Samtidigt har jeg stor respekt for
> fotografiet, som holder ved analogfotografiet fordi mener, at det er det

Agressiv ? Du når på den minimale plads at betegne analogfotografer som
"langsomme bagstræberiske og selvpromoverende" men det er selvfølgelig noget
andet - ikk, eller er det simpelhen det at jeg ikke deler dit syn på de
digitale velsignelser der skramler

Har det aldrig slået dig at der kunne være adskillige velovervejede årsager
(økonomi undtaget) til ikke at skifte det analoge udstyr ud ? Årsager som
ikke bunder i modvilje mod digitaltekniken som sådan men måden den er
udmøntet på. Det er hverken dovenskab, mangel på penge, teknikforskrækkelse
eller en alternativ motorik der gør at min fotografiske digitalisering er
stoppet ved et lommekamera og mørkekammeret.

mvh
Michael

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 16:37

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraejere med hjemmesider dedikeret digitalkameraets lyksaligheder skal
> nok højest regnes i promiller.

Det var heller ikke det jeg skrev. men jeg har set en hel del
fotogalleri-hjemmesider, hvor folk skriver, at de har genoptaget
fotografering som hobby pga. digitalkameraet.

> En gang aldersracistisk baljepis af værste skuffe

Jeg har ikke sagt at det har noget med alder at gøre. Man kan sagtens være
bagstræberisk, konservativ eller langsom uden at være gammel. Vil du iøvrigt
afvise at nogen mennesker måske afholder sig fra at gå over til digital,
fordi de er bagstræberiske, konservative eller langsomme. Hvis du afviser
det, så bør du kende alle mennesker på hele kloden, og vide hvad de tænker.

> Uha da da, man må endelig ikke skille sig ud fra mængden

Det skrev jeg ikke, og jeg kunne heller aldrig finde på at skrive det.

> [...]
noget
> andet - ikk, eller er det simpelhen det at jeg ikke deler dit syn på de

Du fordrejer det jeg skriver og tilføjer ord og vendinger, som jeg ikke har
brugt. ordet selvpromoverende har jeg ikke brugt og det andre ord er taget
ud af deres sammenhæng.
Jeg har ikke betegnet analogfotografer som nogetsomhelst. Jeg har givet
nogle bud på nogle motiver nogle folk kunne have for at fortsætte med
analogfoto. Selvsagt kan jeg ikke kende folks motiver, men blot danne mig
nogle indtryk ud fra hvad folk siger og skriver.

> [...]
> (økonomi undtaget) til ikke at skifte det analoge udstyr ud ? Årsager som
> ikke bunder i modvilje mod digitaltekniken som sådan men måden den er

Jo! Og dem har jeg heller ikke udelukket. Jeg tror faktisk også jeg fik
nævnt flere af dem.

>Det er hverken dovenskab, mangel på penge, teknikforskrækkelse
> eller en alternativ motorik der gør at min fotografiske digitalisering er
> stoppet ved et lommekamera og mørkekammeret.

Uanset hvilke motiver du har for dette og hint, så kan du have din
foto-interesse i fred for mig. Men hvis du angriber mig når jeg anbefaler
spørgere her i gruppen at købe DSLR kamera, så risikerer du at få svar på
tiltale.
Nogen længere diskussion vil jeg dog ikke føre med dig, for du læser
tilsyneladende mine indlæg dårligt. Ihvertfald fordrejer du og fortolker
vildt på det jeg skriver, så det bliver noget belastende i længden at
diskutere med dig.

Mvh Erik W.

Fra : waal

Dato : 25-10-05 18:17

> [...]
> fordi de er bagstræberiske, konservative eller langsomme. Hvis du afviser
> det, så bør du kende alle mennesker på hele kloden, og vide hvad de

Udtrykkene bruges ofte (typisk) om den ældre del af befolkningen "der ikke
magter / tør følge med" og oftest i en nedsættende mening så du bliver så
sandelig læst og forstået

> Det skrev jeg ikke, og jeg kunne heller aldrig finde på at skrive det.

Jeg interesserer mig kun for betydningen af det du skriver

> [...]
> analogfoto. Selvsagt kan jeg ikke kende folks motiver, men blot danne mig
> nogle indtryk ud fra hvad folk siger og skriver.

Dine "meninger" er slet ikke til at misforstå og alligevel reagerer du med
en ægte "Jacobsen"

> [...]
> spørgere her i gruppen at købe DSLR kamera, så risikerer du at få svar på

1)Jeg angriber alene din dårligt indpakkede ringeagtelse af dem "der ikke
kan følge med"
2) For at oversælge budskabet

> [...]
> tilsyneladende mine indlæg dårligt. Ihvertfald fordrejer du og fortolker
> vildt på det jeg skriver, så det bliver noget belastende i længden at

Og så bliver du mopset og vil ikke "være med"

Fortolker gør vi alle, det er faktisk det vi gør når vi kommunikerer uanset
om det er på skrif, i tale eller på anden måde

mvh
Michael

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 21:19

"waal" skrev i news:435e68aa$0$47081$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Fortolker gør vi alle, det er faktisk det vi gør når vi kommunikerer
uanset
> om det er på skrif, i tale eller på anden måde

Det kan nok diskuteres. Men jeg vil ikke diskutere mere med dig.

Mvh Erik

Fra : Bent Jørgensen

Dato : 27-10-05 14:04

Hej alle
tak for de mange gennemtænkte svar.
Hvad jeg vil gøre har jeg endnu ikke fundet ud af.
En mulig er eventuelt at købe et brugt apparat der kunne sælges igen for
nogenlunde det samme, og så lade det være et forsøg jeg kunne drage
erfaringer ud fra.
Med venlig hilsen
Bent

Fra : Erik W.

Dato : 28-10-05 11:08

"Bent Jørgensen" <> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> tak for de mange gennemtænkte svar.

Selvtak.

> [...]
> En mulig er eventuelt at købe et brugt apparat der kunne sælges igen for
> nogenlunde det samme, og så lade det være et forsøg jeg kunne drage

Jeg tog lige et kig på dba.dk, og det er ganske rigtigt som det hele tiden
har været: At brugtpriserne på Digital spejlrefleks ligger alt for højt i
forhold til, hvad du kan købe grejet til i en tysk netbutik. Det er også
synd at du skal starte ud med et kamera som allerede er forældet,
udviklingen går rasende hurtigt og selv de billigste nye modeller
konkurrerer fint med dyre modeller som er et par år gamle.

I en tysk netbutik kan du returnere kameraet efter at have haft det i
hænderne og brugt det i 14 dage. Og returneringen sker ovenikøbet på
butikkens regning.

Du vil få svært ved at finde et brugt tilbud der er bedre end eksempelvis
http://kortlink.dk/technikdirekt/25ec her har du alt, hvad du har brug for
til at komme igang for 5900 kroner inklusive forsendelse.

Du kan sikkert finde tilsvarende tilbud indenfor både Canon, Olympus og
Pentax. - Hvis du vil have noget der er næsten lige så småt som et Olympus
OM så er pentax *ist DS måske noget for dig.

Mvh Erik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-10-05 10:16

> [...]
> olympus OM-1, hvilket lever fuldt ud op til mine behov, bortset fra at jeg
> gerne vil have billederne hurtigere og billigere.

Hej

Når du er vant til en OM-1, så er der nok ingen vej uden om et DSLR, det er
udmærket at starte med en brugt Nikon D70 eller en af Canons D60, 10D eller
300D, alle sammen gode kameraer der fint matcher mulighederne fra din OM-1!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Erik W.

Dato : 25-10-05 12:45

Vil du godt tjekke dato og tid i din computer Langgård. Det er lidt
irriterende at dine indlæg ryger op itoppen af trådende selvom du svarer som
en af de sidste.

Mvh Erik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-10-05 17:40

> Vil du godt tjekke dato og tid i din computer Langgård. Det er lidt
> irriterende at dine indlæg ryger op itoppen af trådende selvom du svarer
> som
> en af de sidste.

Hej Erik

Tak for tippet, jeg har tjekket dato og tid, og det stemmer 100%,

Så der sker noget undervejs, som jeg ikke styrer, desværre.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk