Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering af udstyr - kvalitet og evt. pri~
Fra : MBD

Dato : 20-10-05 22:15

Hej.

Jeg har arvet noget fotoudstyr, og kunne egentlig godt tænke mig at vide
hvad det er for noget.
Både om det er af en sådan kvalitet at det kan svare sig at få det gjort
klar til brug (trænger til en rensning tror jeg...?) og også om det evt. er
noget værd i salgs øjemed.

Er der nogle der kan henvise til nogle forums eller måske nogle herinde der
har forstand på den slags?

Det drejer sig om følgende:

Kodak Disk 6000 (noget kamera med en disk istedet for alm. film - tror jeg)

Zeiss Ikon - IKOPHOT (lysmåler)

National PE-300 Blitz

Rollei 35 SE m. Sonnar 2,8/40 HTF objektiv, der følger også en lysmåler
med til at sætte på (jeg tror det er en lysmåler, den monteres nedenunder,
hvor der også er plads til blitzen)

Mvh
Morten Bjørn Dalmose

For direkte kontakt, kontakt FJERNDETTE i mail-adressen (eller hvad jeg nu
har skrevet..?)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-05 22:42

MBD wrote:

> Både om det er af en sådan kvalitet at det kan svare sig at få det gjort
> klar til brug (trænger til en rensning tror jeg...?) og også om det evt. er
> noget værd i salgs øjemed.

Det er sådanset noget udmærket analogt fotoudstyr, men der er stort set
værdiløst, det er ting der typisk kan købes for en 10-20 kroner på
loppemarkeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-05 23:08

In article <dj91c0$kqp$1@newsbin.cybercity.dk>, MBD wrote:
> [...]
>
> Det drejer sig om følgende:
>
> Kodak Disk 6000 (noget kamera med en disk istedet for alm. film - tror jeg)

Kodak klarer sig ikke så godt, og går vist snart rabundus.
Jeg ved ikke om man kan købe film til det længere.

> Zeiss Ikon - IKOPHOT (lysmåler)

Denne kan du måske få lidt penge for. Hvis den virker vil jeg godt
give 100 kr.

> National PE-300 Blitz

Værdi ca. 0. En blitz skal være lavet til kameraet, og selv 5 år
gamle blitz er forældede i dag.

> Rollei 35 SE m. Sonnar 2,8/40 HTF objektiv, der følger også en lysmåler
> med til at sætte på (jeg tror det er en lysmåler, den monteres nedenunder,
> hvor der også er plads til blitzen)

Standardobjektiv, men med en obskur gammel sokkel. Det kan du måske
få en 50'er for.

Fra : MBD

Dato : 20-10-05 23:20

> Standardobjektiv, men med en obskur gammel sokkel. Det kan du måske
> få en 50'er for.

På eBay går de for omkring 150 - 160 dollars...
Jeg brugte ventetiden til at tjekke.

Mvh
Morten Bjørn Dalmose

Fra : Henri Gath

Dato : 20-10-05 23:24

Rollei 35 SE ........byder 100,- hvis det virker perfekt

Fra : Stig Holmberg

Dato : 21-10-05 00:26

> [...]
> med til at sætte på (jeg tror det er en lysmåler, den monteres nedenunder,

Kan huske da dette kamera var kongen blandt de helt kompakte kameraer
omkring 1980.

Åbenbart er der ikke lavet så mange af SE modellen så den holder en god
pris.

http://www.cameraquest.com/rol35se.htm

http://www.williamsphotographic.com/35se.html

/Stig

Fra : ab©

Dato : 21-10-05 08:13

> [...]
> Både om det er af en sådan kvalitet at det kan svare sig at få det gjort
> klar til brug (trænger til en rensning tror jeg...?) og også om det evt.

Der er jo også altid denne mulighed:

Danmarks Fotomuseum
Museumsgade 28
7400 Herning (97225322)

ab (-c:)

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 21-10-05 09:02

> [...]
> med til at sætte på (jeg tror det er en lysmåler, den monteres nedenunder,

Hej

Jeg vil godt give 250,-kr, selv om Nils siger den kan købes for 10-20 kr på
loppemarkeder!

Men den skal være uden væsentlige fejl!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Thl

Dato : 21-10-05 10:07

> [...]
> lysmåler med til at sætte på (jeg tror det er en lysmåler, den
> monteres nedenunder, hvor der også er plads til blitzen)

de første ting er ikke interessante, men Rolleien bør du kunne få noget
for.

kontakt evt. Photografica i København, så du får en ide om prisniveauet.
http://www.photografica.dk/
Du er også velkommen til at maile mig.
Mvh
Thorbjørn