Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
350D + Photoshop CS
Fra : Jacob Ask

Dato : 20-10-05 16:36

Hej
Er der nogen der har nogle erfaringer med RAW fra Canon 350D og
Photoshop CS.

Jeg syntes at jeg har ledt paa adobes hjemmeside, men kan kun finde
understoettelse for RAW fra 350D til CS2 - kan det vaere rigtigt. Hvis
det er tilfaeldet, hvad vil vaere den bedste loesning hvis jeg skal
"lege" lidt med mine billeder i CS.

Venlig Hilsen
Jacob Ask

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-05 18:21

> [...]
> understoettelse for RAW fra 350D til CS2 - kan det vaere rigtigt. Hvis
> det er tilfaeldet, hvad vil vaere den bedste loesning hvis jeg skal

Du kan prøve Capture One gratis (fuld demo):
http://www.phaseone.com/Content/Downloads/COforWIN.aspx

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-05 18:35

In article <eab09$4357d1e7$3e3d8579$28333@news.arrownet.dk>, Brian Lund wrote:

> Du kan prøve Capture One gratis (fuld demo):
> http://www.phaseone.com/Content/Downloads/COforWIN.aspx

Det kan man også med Photoshop CS2. Kan downloades fra Adobe.

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-10-05 18:46

Jeg kan da kun downloade en tryout af CS2, og den virker kun i en
begraenset periode. Det ville da vaere rarest om jeg kunne finde en
plugin eller en anden add-on til den version jeg har licens til!

Mvh
Jacob Ask

Fra : Michael

Dato : 20-10-05 18:54

Jacob Ask wrote:
> [...]
> begraenset periode. Det ville da vaere rarest om jeg kunne finde en
> plugin eller en anden add-on til den version jeg har licens til!

Hvor svært kan det være Prøv at kikke lige under tryout CS2.
Hint: Ver. CS2 Camera Raw 3.2 update

Mvh. Michael

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-10-05 19:05

Sakset fra adobe:
"The Camera Raw 3.1 plug-in is not compatible with versions of
Photoshop earlier than Photoshop CS2 or versions of Photoshop "

Saa vidt jeg har forstaaet, kan man kunne benytte Camera Raw pluing op
til 2.x til CS.
..... eller er jeg helt galt paa den?

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-10-05 19:09

En tilfoegelse fra
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html :

"Support for the following cameras is included in Photoshop CS2. Camera
Raw 3.1 is not compatible with Photoshop CS."

herunder staar bl.a. 350D - saa jeg skal vidst ud og finde andet
software...

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 21:01

"Jacob Ask" <jacob_ask@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> understoettelse for RAW fra 350D til CS2 - kan det vaere rigtigt. Hvis
> det er tilfaeldet, hvad vil vaere den bedste loesning hvis jeg skal

Hent RawShooter essentials 2005 fra Pixmantec - gratis at bruge og dansk no
nonsense produkt.

/Torben

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-10-05 20:55

> Hent RawShooter essentials 2005 fra Pixmantec - gratis at bruge og dansk
> no
> nonsense produkt.

I second that

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-05 21:43

In article <4357f5fd$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Søren Andersen wrote:

> I second that

det gør jeg ikke. Den første version viste hvor ukvalificerede
de er. Kørte ikke på AMD CPU'er, på trods af at AMD er de førende på
x86 markedet, og over et år foran Intel

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-05 01:03

> det gør jeg ikke. Den første version viste hvor ukvalificerede
> de er. Kørte ikke på AMD CPU'er, på trods af at AMD er de førende på
> x86 markedet, og over et år foran Intel

Ikke markedsandelsmæssigt, men ja jeg vil give dig ret i at de er
teknologisk foran, og at de har været det siden K7 kom ;) - Men nu kom vi
vist lidt udenfor debatten...

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-05 05:25

In article <d855e$4358300a$3e3d8579$10441@news.arrownet.dk>, Brian Lund wrote:
> dansk

> Ikke markedsandelsmæssigt, men ja jeg vil give dig ret i at de er
> teknologisk foran, og at de har været det siden K7 kom ;) - Men nu kom vi
> vist lidt udenfor debatten...

Nej, september var første måned der blev solgt flere AMD CPU'er til
desktop end der blev solgt Intel. Intel er stadig størst på server og
laptops uvist af hvilken grund.

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-10-05 21:25

Det vil jeg tage en kigger paa.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 21-10-05 00:06

> [...]
> understoettelse for RAW fra 350D til CS2 - kan det vaere rigtigt. Hvis
> det er tilfaeldet, hvad vil vaere den bedste loesning hvis jeg skal

Til CS og 350D skal du bruge både DNG 3.1 og Camera Raw 2.4 plug-in.

DNG 3.1 indeholdet et stand-alone convertering som comverterer fra Raw til
DNG filer.
Med Camera Raw 2.4 plugin, kan du læse DNG filerne i CS.

- Morten

Fra : Jacob Ask

Dato : 21-10-05 03:55

> [...]
> DNG filer.
> Med Camera Raw 2.4 plugin, kan du læse DNG filerne i CS.

Det ser ud til at virke som det skal, men man skal jo stadigt starte en
ekstern aplikation, så jeg vil lige se på de andre alternativer givet i
denne tråd også.

Tak for hjælpen
Jacob