Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto album
Fra : Lars Toft

Dato : 20-10-05 11:23

Nogen der kender et foto album som også virker som database
eks. at man kan tildele et foto nogle søge ord, og så få alle de foto som
ligger i albumet frem med dette søge ord.
Hilsen
Lars

Fra : Vagn Christiansen

Dato : 20-10-05 11:47

"Lars Toft" <larstoft@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eks. at man kan tildele et foto nogle søge ord, og så få alle de foto som
> ligger i albumet frem med dette søge ord.

Prøv at se nedenstående og vælg Picasa som også er gratis

Vagn Christiansen

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=60

Fra : Christian Kragh

Dato : 20-10-05 11:49

Hej.

Jeg bruger Adobe Photoshop Album 2.

Dette program har alle dataen i en Access DB så det er lige til at
kopiere ens DB til hjemmesiden hvis den understøtter dette.

Nem måde at have styr på dine billeder.

Christian

Fra : emj

Dato : 20-10-05 11:53

Lars Toft skrev:

>Nogen der kender et foto album som også virker som database
>eks. at man kan tildele et foto nogle søge ord, og så få alle de foto som
>ligger i albumet frem med dette søge ord.

Ja, der er nogle stykker af slagsem. men før du hopper på et eller
andet dyrt program, synes jeg dum skal prøve Picassa2, som er et
gratisprogram
http://picasa.google.com/download/index.html

Hvis det kun er billeder, der ligger på din Harddisk, den skal holde
styr på, så får du et rigtig godt program til det job.

Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 20-10-05 16:05

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det kun er billeder, der ligger på din Harddisk, den skal holde
> styr på, så får du et rigtig godt program til det job.

Du har ret, det ser sørme godt ud, bare kedeligt at de ikke har
kælet lidt mere for udseendet, det virker noget blegt i forhold
til alt andet, men ellers mange direkte funktioner.
(Kører ellers med Paint Shop PhotoAlbum)
John

Fra : John T.

Dato : 20-10-05 16:12

> [...]
>
> Hvis det kun er billeder, der ligger på din Harddisk, den skal holde
> styr på, så får du et rigtig godt program til det job.

Har man mulighed for at slå denne tekst fra så den ikke
automatisk kommer med mailen ?
John

"You have been sent 1 picture.

100_3095.JPG

These pictures were sent with Picasa, from Google.
Try it out here: http://picasa.google.com/

Fra : emj

Dato : 20-10-05 17:27

John T. skrev:

> [...]
>
>"You have been sent 1 picture.
>
>100_3095.JPG
>
>These pictures were sent with Picasa, from Google.

Det aner jeg ikke. Jeg kunne aldrig drømme om at sende mails direkte
fra albummet og var slet ikke opmærksom på den "efterskrift", men den
kan vel slettes direkte i mailen, før den afsendes.

Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 20-10-05 17:35

> [...]
> fra albummet og var slet ikke opmærksom på den "efterskrift", men den
> kan vel slettes direkte i mailen, før den afsendes.

Jo, den kan da slettes direkte !
Fordelen ved et billede-program er jo at du blot trykker på:
"Send som mail"
Der er også "efterskrift" i AGV antivirus, men der er i option
mulighed for at sige nej til "efterskriften" og så tænkte jeg at der
måske også var det i Picasa og det blot var mig der ikke kunne finde det.
John

Fra : emj

Dato : 20-10-05 19:57

John T. skrev:

>Fordelen ved et billede-program er jo at du blot trykker på:
>"Send som mail"

Den fordel er nu til at overse, hvis man ikke lige bruger Outlook
Expres som mailprogram.
Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 20-10-05 21:38

> Den fordel er nu til at overse, hvis man ikke lige bruger Outlook
> Expres som mailprogram.
> Hilsen emj

Nåe ja, det bruger jeg jo
John

Fra : Max

Dato : 20-10-05 21:53

Hej John

Hvis du har en Canon kamera kan du jo bruge Zoom Browser
fra Canon, den kan det du efterspørger.

Mvh Max

Fra : John T.

Dato : 20-10-05 22:02

> Hej John
>
> Hvis du har en Canon kamera kan du jo bruge Zoom Browser
> fra Canon, den kan det du efterspørger.
> Mvh Max

Det var nu Lars Toft der startede tråden
John

Fra : Max

Dato : 20-10-05 22:30

Hej John

> Det var nu Lars Toft der startede tråden

Han kan naturligvis også bruge den :)

Sorry for forvirringen.

Mvh Max

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 20-10-05 16:24

Hej

Jeg bruger MS Image Suite 2006 - du kan få en version (prøve version 60
dage) på MS' hjemmeside.

Det er smart i forhold til at kategorierne gemmes i billedet selv - derved
kan andre programmer også læse det. Desuden skal man ikke huske at tage
backup af en eller anden database.

Mvh

Dan

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 21-10-05 08:12

Hej Lars,

Hvis du bare vil have et program der kan scanne din HD for billedfiler,
organisere dem i nogle gruppper og du kan indtaste en titel så kan du vælge
mellem en zillion produkter. problemet med de fleste er at de efterhånden er
blevet så 'brugervenlige' og automatiske at de rent funktionelt ikke kan
andet end de førnævnte tre ting. Hvis du derimod vil have et 'rigtigt'
databaseprogram til administration af dine billeder, men stadig til en
absolut rimelig pris på $60, så er der efter min mening ingen der kan måle
sig med IMatch Image Management fra www.photools.com

vh
Erik

Fra : Lars Toft

Dato : 21-10-05 09:56

Jeg har fundet et der hedder fotodb og er på dansk det ser meget lovende ud.
Tak til alle

Fra : emj

Dato : 21-10-05 10:12

Lars Toft skrev:

>Jeg har fundet et der hedder fotodb og er på dansk det ser meget lovende ud.

Jeg synes, at det mangler funktion til at brænde en rigtig DVD.
Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 21-10-05 10:12

> Jeg har fundet et der hedder fotodb og er på dansk det ser meget lovende
> ud.
> Tak til alle
> "Lars Toft" <larstoft@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Tænk dig om Lars ! Nu er der flere der prøver at hjælpe dig, og
så skriver du gud dødme mig blot,
"jeg har fundet et der hedder....................."
Hvis du ikke kan finde ud af at medsende linken til det gode program
på dansk du har fundet, (så vi andre måske kunne få glæde af det),
så spørg hvordan man gør, det andet virker lidt tåbeligt !!
Hilsen John

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 09:29

On Fri, 21 Oct 2005 11:11:39 +0200, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

> [...]
>på dansk du har fundet, (så vi andre måske kunne få glæde af det),
>så spørg hvordan man gør, det andet virker lidt tåbeligt !!

Jep, det havde været en god ide med et link, men google er atter din
ven. Den kommer som det allerførste link : www.fotodb.dk

mvh Falcon

Fra : John T.

Dato : 22-10-05 11:14

> Jep, det havde været en god ide med et link, men google er atter din
> ven. Den kommer som det allerførste link : www.fotodb.dk
>
> mvh Falcon

Jeps Falcon, det ved jeg godt, men det kunne også være tilfældet
at der skulle ledes efter programmet, så alt andet lige vil jeg mene
at man skylder dem der prøver at hjælpe, ved at give et link !
Hilsen John
Ps: Er der nogle her der har erfaring med programmet ??